В Україні планують встановити загороджувальне мито на пальне російського походження, обговорюють ставки мита від 20% до 200%, йдеться у матеріалі Forbes.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Міністерство енергетики України пропонує уряду встановити митну ставку на рівні 200%, сказав Forbes співрозмовник у міністерстві.
- «Ми маємо намір припинити маніпуляції з товаром невизначеного походження шляхом встановлення загороджувальної митної ставки», – сказав Forbes заступник міністра економіки, торговий представник України Тарас Качка.
- Йдеться про товари невизначеного походження, тож Україна може встановити будь-яке мито, держава не обмежена умовами міжнародного торгового права, сказав Качка.
- Це нагальне питання, рішення буде прийнято протягом декількох тижнів, додав він.
- Нафтогазова асоціація пропонує 50% мита на пальне невідомого походження, повідомили Forbes у пресслужбі.
- Найбільш вірогідний сценарій – запровадження мита 20-25% для російського автогазу і дизелю, директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн Куюн. «За такого мита купувати російський дизель буде невигідно», – впевнений він.
- Представники WOG, ОККО, «Укрнафти», UPG виступають за рішення влади, яке унеможливить потрапляння на ринок російського чи білоруського нафтопродукту.
Контекст
До війни Україна імпортувала 70% нафтопродуктів, що споживаються в країні, – це до 10 млн т бензинів, дизеля та автогазу. У 2021 році імпорт дизелю склав 6,85 млн т: 42% було поставлено з Білорусі, 30% – з Росії.
З 24 лютого прямі поставки з цих країн зупинені. Проте деякі трейдери обходять обмеження. Про те, як російський автогаз потрапляє в Україну, Forbes писав наприкінці січня.
В Україну і ЄС потрапляє і російський дизель. Пальне експортують в Туреччину, де його оформлюють як турецьке і далі постачають в країни ЄС в обхід ембарго, яке було запроваджене Європарламентом 5 грудня 2021-го, каже директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн. Таким же чином російський дизель потрапляє в Україну.
При цьому українське законодавство не забороняє завозити пальне зовсім без сертифіката походження, тобто невизначеного походження. Воно на 100% може бути російським.
Тільки в лютому 20% всього імпорту або 100 000 дизпального невизначеного походження зайшли до України з Туреччини та Індії, каже Куюн. За поточними цінами вартість цього обʼєму близько $80 млн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.