Категорія
Новини
Дата

Найпопулярніші «експерти» в YouTube. Texty порахувало, хто займає найбільше ефірного часу і має найкращі перегляди

3 хв читання

Український інформаційний сегмент YouTube за час великої війни розвивається галопуючими темпами. Попит на роз’яснення того, що відбувається, зростає. Тож аудиторія «експертів», кількість переглядів і кількість відео, які вони випускають, теж стрімко зростають. Видання Texty склало топ «експертів» в YouTube.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Загалом за період з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2023-го на 40 досліджуваних каналах у якості гостей/експертних спікерів побувало понад 5000 осіб, з ними згенеровано 58 000 «експертних відео», тобто фрагментів, де фігурує прізвище експерта. Разом це понад 18 000 годин контенту, який переглянули 5,2 млрд разів.
  • Найпопулярнішим гостем всіх ефірів і експертом за кількістю відео, їх тривалістю, загальною кількістю переглядів з великим відривом є військовий аналітик Олег Жданов. Він фігурує у понад 4300 відео загальною тривалістю 1486 годин.
  • Велику кількість згадок мають Дмитро Гордон, Олексій Арестович і Марк Фейгін. Проте значна кількість згадок Гордона і Фейгіна пов’язані не з їхніми коментарями як експертів, а з роллю ведучих. 
  • «Популярність» же каналу Арестовича в першій частині досліджуваного періоду – це наслідок його статусу «офіційного коментатора», тож у загальному заліку показники цих трьох фігурантів не враховуються.
  • Удвічі менше за Жданова кількість відео має інший військовий експерт – Роман Світан (2218 відео), на третьому місці – російський політолог Андрій Піонтковський (1328 відео). Відео Світана переглянули 281 млн разів, Піонтковського – 297 млн разів.
  • На перших 15 фігурантів за кількістю відео припадає половина переглядів від усієї бази в понад 5000 експертів.
  • Зі 108 фігурантів, які набрали понад 100 згадок за досліджуваний період, 23 – це так звані хороші росіяни, яких активно запрошують на ефіри українські канали та ведучі. Вони зайняли приблизно пропорційну частку ефіру – близько 3300 годин із 12 600, які припали на нашу вибірку лідерів. Проте переглядів мали відчутно більше – майже 1,5 млрд із 4,4 млрд із всього масиву (35%). 80% трафіку в українському YouTube-ефірі їм забезпечили п’ять каналів: канал Гордона, «Фабрика новин», Politeka, а також «24 канал» і «Прямий».
  • Отримати свою частку трафіку за рахунок окремих персоналій (переважно військових експертів чи «хороших росіян») можуть і провладні, і опозиційні, і проросійські ютубери.
  • Аудиторії українських політичних коментаторів, які тісно підтримують ту чи іншу політичну силу, майже не перетинаються і «закапсульовані» у своїх бульбашках.
  • Багато каналів отримують додатковий трафік за рахунок перезаливання відео з інших джерел. Найбільше канали тиражують відео Олега Жданова, ефіри Марка Фейгіна і огляди Майкла Накі, а також програми каналу опозиційних росіян «Утро февраля», який фінансує Ілля Пономарьов.
Найпопулярніші «експерти» в YouTube. Texty порахувало, хто займає найбільше ефірного часу і має найкращі перегляди /Фото 1
Найпопулярніші «експерти» в YouTube. Texty порахувало, хто займає найбільше ефірного часу і має найкращі перегляди /Фото 2
Попередній слайд
Наступний слайд

Як рахували

Texty обрало 40 інформаційних YouTube-каналів українського сегменту соцмережі, на яких існує формат регулярних інтерв’ю або експертного коментаря на поточні теми, запрошення гостя в студію. Це канали з різним обсягом аудиторії – мільйонники, від 100 000 до 1 млн підписників (повний список) та різного політичного забарвлення – умовно провладні, нейтральні, «пропорошенківські», колишніх ведучих каналів Медведчука тощо. 

Період і методологія. Texty викачали заголовки відео, які підходять під категорію таких коментарів (відсіявши новини, огляди, фільми, розслідування тощо) за період з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2023-го, відфільтрували згадки прізвищ у заголовках, відсортували їх за частотою згадок. Тобто якщо експерт був в ефірі, але його прізвища не було в заголовку, на жаль, цей прояв не потрапив до вибірки.

На наступному етапі Texty відкинули більшість чиновників/офіційних спікерів (крім тих, які одночасно виступали як експерти і як офіційні речники, див. детально в тексті). У фінальний шорт-список потрапили 108 експертів/спікерів, у яких є більше 100 згадок за вказаний період. 

В межах цього проєкту Texty не досліджували зміст заяв експертів, не порівнювали заяви на одну й ту саму тематику, не вивчали, як збуваються прогнози. 

Для інфографічних матеріалів Texty поділили експертів на три основних категорії: військові експерти (як українські, так і іноземні), політичні експерти, «хороші росіяни».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд