Категорія
Новини
Дата

Найпопулярніші «експерти» в YouTube. Texty порахувало, хто займає найбільше ефірного часу і має найкращі перегляди

Український інформаційний сегмент YouTube за час великої війни розвивається галопуючими темпами. Попит на роз’яснення того, що відбувається, зростає. Тож аудиторія «експертів», кількість переглядів і кількість відео, які вони випускають, теж стрімко зростають. Видання Texty склало топ «експертів» в YouTube.

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

Ключові факти

  • Загалом за період з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2023-го на 40 досліджуваних каналах у якості гостей/експертних спікерів побувало понад 5000 осіб, з ними згенеровано 58 000 «експертних відео», тобто фрагментів, де фігурує прізвище експерта. Разом це понад 18 000 годин контенту, який переглянули 5,2 млрд разів.
  • Найпопулярнішим гостем всіх ефірів і експертом за кількістю відео, їх тривалістю, загальною кількістю переглядів з великим відривом є військовий аналітик Олег Жданов. Він фігурує у понад 4300 відео загальною тривалістю 1486 годин.
  • Велику кількість згадок мають Дмитро Гордон, Олексій Арестович і Марк Фейгін. Проте значна кількість згадок Гордона і Фейгіна пов’язані не з їхніми коментарями як експертів, а з роллю ведучих. 
  • «Популярність» же каналу Арестовича в першій частині досліджуваного періоду – це наслідок його статусу «офіційного коментатора», тож у загальному заліку показники цих трьох фігурантів не враховуються.
  • Удвічі менше за Жданова кількість відео має інший військовий експерт – Роман Світан (2218 відео), на третьому місці – російський політолог Андрій Піонтковський (1328 відео). Відео Світана переглянули 281 млн разів, Піонтковського – 297 млн разів.
  • На перших 15 фігурантів за кількістю відео припадає половина переглядів від усієї бази в понад 5000 експертів.
  • Зі 108 фігурантів, які набрали понад 100 згадок за досліджуваний період, 23 – це так звані хороші росіяни, яких активно запрошують на ефіри українські канали та ведучі. Вони зайняли приблизно пропорційну частку ефіру – близько 3300 годин із 12 600, які припали на нашу вибірку лідерів. Проте переглядів мали відчутно більше – майже 1,5 млрд із 4,4 млрд із всього масиву (35%). 80% трафіку в українському YouTube-ефірі їм забезпечили п’ять каналів: канал Гордона, «Фабрика новин», Politeka, а також «24 канал» і «Прямий».
  • Отримати свою частку трафіку за рахунок окремих персоналій (переважно військових експертів чи «хороших росіян») можуть і провладні, і опозиційні, і проросійські ютубери.
  • Аудиторії українських політичних коментаторів, які тісно підтримують ту чи іншу політичну силу, майже не перетинаються і «закапсульовані» у своїх бульбашках.
  • Багато каналів отримують додатковий трафік за рахунок перезаливання відео з інших джерел. Найбільше канали тиражують відео Олега Жданова, ефіри Марка Фейгіна і огляди Майкла Накі, а також програми каналу опозиційних росіян «Утро февраля», який фінансує Ілля Пономарьов.
Найпопулярніші «експерти» в YouTube. Texty порахувало, хто займає найбільше ефірного часу і має найкращі перегляди /Фото 1
Найпопулярніші «експерти» в YouTube. Texty порахувало, хто займає найбільше ефірного часу і має найкращі перегляди /Фото 2
Попередній слайд
Наступний слайд

Як рахували

Texty обрало 40 інформаційних YouTube-каналів українського сегменту соцмережі, на яких існує формат регулярних інтерв’ю або експертного коментаря на поточні теми, запрошення гостя в студію. Це канали з різним обсягом аудиторії – мільйонники, від 100 000 до 1 млн підписників (повний список) та різного політичного забарвлення – умовно провладні, нейтральні, «пропорошенківські», колишніх ведучих каналів Медведчука тощо. 

Період і методологія. Texty викачали заголовки відео, які підходять під категорію таких коментарів (відсіявши новини, огляди, фільми, розслідування тощо) за період з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2023-го, відфільтрували згадки прізвищ у заголовках, відсортували їх за частотою згадок. Тобто якщо експерт був в ефірі, але його прізвища не було в заголовку, на жаль, цей прояв не потрапив до вибірки.

На наступному етапі Texty відкинули більшість чиновників/офіційних спікерів (крім тих, які одночасно виступали як експерти і як офіційні речники, див. детально в тексті). У фінальний шорт-список потрапили 108 експертів/спікерів, у яких є більше 100 згадок за вказаний період. 

В межах цього проєкту Texty не досліджували зміст заяв експертів, не порівнювали заяви на одну й ту саму тематику, не вивчали, як збуваються прогнози. 

Для інфографічних матеріалів Texty поділили експертів на три основних категорії: військові експерти (як українські, так і іноземні), політичні експерти, «хороші росіяни».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні