Ви можете знати Олексія Арестовича як шоумена, військового експерта, спікера, що видає сексистські цитати. А ще він непоганий підприємець, дохід Арестовича за час великої війни зріс на порядок. Forbes порахував, скільки може заробляти Арестович
Упродовж останнього тижня відомий блогер і колишній «голос» Офісу президента Олексій Арестович в епіцентрі сексистського скандалу. Він почався після публікації відео на каналі «Палає», в якому блогерки Емма Антонюк та Яна Брензей розповіли свої враження від перегляду платних семінарів Арестовича. «Мені фізично боляче навіть читати це, він словами через рот говорить, що жінка – це істота, яку треба душити, не відпускаючи», – говорила Яна Брензей.
Народна депутатка Інна Совсун подала на нього заяву в поліцію, вбачаючи у низці висловлювань Арестовича заклик до сексуального насильства. Сам Арестович в інтерв’ю журналістам говорив, що це була іронія, а більшість цитат вирвані з контексту, і проти нього почалася інформаційна кампанія.
Forbes не береться оцінювати рівень аморальності висловлювань Арестовича (ви можете зробити це самостійно, переглянувши відео каналу «Палає» або саме відео семінару). Ми хочемо зрозуміти, який бізнес побудував Олексій Арестович.
Тут є що рахувати.
Арестович – найдорожчий «Ново-Пасит» України
До початку повномасштабного вторгнення в лютому 2022 року Олексій Арестович уже був помітним гравцем на галявині тренерів особистого зростання. У нього були досить розвинуті соцмережі, наприклад 146 000 підписників в Ютуб (YouTube) (цифра майже не змінювалась декілька років, дані Social Blade), і власний сайт, на якому були доступні різні інфопродукти – семінари Арестовича та лекції на широке коло питань – від виховання дітей до читання мови тіла.
Тоді курси Арестовича від «Школи Апейрон» купували десятки людей. Наприклад, модуль «Профайлінг» (вміння оцінювати людей за їхньою поведінкою, мімікою та манерою спілкування) у вересні 2021 року дивилися 68 учасників у Zoom.
«Я читаю семінари весь рік, виходить близько 14 за рік», – говорив він на своєму семінарі «Філософія свідомості» у вересні 2017 року.
Велика війна дала Арестовичу неймовірне прискорення. У лютому та березні 2022 року Арестович почав часто з’являтися в ефірі загальнонаціонального марафону як офіційний спікер Офісу президента. Його заспокійлива інтонація була явним контрастом на загальному тлі підвищеної тривожності решти спікерів та мільйонів українців.
Ворог буквально стояв біля воріт столиці, а Арестович по декілька разів на день зʼявлявся в ефірі загальнонаціонального марафону новин і без жодного хвилювання запевняв про близькість перемоги.
Він працював не тільки на телебаченні, а й на власні сторінки соцмереж – регулярні стріми Арестовича з Марком Фейгіним на каналі «Фейгин Live», майже щодня брифінг «Новини з фронту», спільні ефіри з «хорошими росіянами» – Дмитром Биковим чи Юлією Латиніною.
Результат – шалене зростання фоловерів. Уже в квітні кількість підписників на YouTube сягнула 915 000, у травні – 1,38 млн. У червні – ще плюс 140 000. Фактично за перші три місяці війни його аудиторія зросла майже в дев’ять разів.
Далі зростання майже зупинилась – наразі канал Олексія Арестовича на Ютуб має 1,72 млн підписників. Ця цифра виводить його в топлігу українського YouTube за показником кількості підписників. Наприклад, одна з топлайфстайл-блогерок YouTube Afinka має 3,6 млн підписників, Дмитро Гордон – 2,5 млн, Сергій Стерненко – 1,75 млн.
«Тоді всі були в стресі, а він був єдиний, хто заспокоював, – вважає експерт із комунікацій Оксана Мороз, – він мав статус радника голови Офісу президента, і саме це дало йому популярність. Якби на його місці був інший, він би отримав ту саму популярність та фан-клуб».
Арестович часто наражався на критику за непідтверджені прогнози й висловлювання, а деякі його обіцянки на кшталт «війна продовжиться 2–3 тижні максимум» стали мемами. Але майже рік промахи сходили з рук, до помилки 14 січня 2023 року, коли в ефірі каналу «Фейгин Live» він заявив, що ракета, яка знищила частину будинку в Дніпрі, впала на той самий будинок після того як була збита ППО ЗСУ.
Блогер нарвався на шквал критики, і ОП звільнив його з посади позаштатного радника.
Мистецтво бути Богом
Карʼєрний занепад не відобразився на підприємницьких доходах Арестовича.
Він зміг успішно монетизувати приріст аудиторії. Кількість реальних клієнтів, які платять за його лекції та семінари, зросла пропорційно приросту кількості глядачів на його YouTube.
Репортери Forbes для порівняння придбали три різні продукти Арестовича – за 2021-й, 2022-й, та 2023-й роки. Зростання клієнтури – понад десятикратне. Модуль «Профайлінг», вересень 2021 року – 68 учасників в Zoom. А в вересні 2022 року на семінарі «Свідомість та реальність» – близько 900 учасників. Січень 2023-го, «Семінар про мужність: важко бути Богом», – уже 668 слухачів. Черговий семінар модулю «Профайлінг» (уже після початку сексистського скандалу) 3 жовтня відвідало 330 учасників, які сплатили по 1800 грн.
У закритому телеграм-чаті, доступному для тих, хто сплатив курс чи окремі семінари, – 1373 учасники. Вартість семінарів Арестовича від 1300 грн до 1800 грн за один семінар.
Продукти Арестовича
Олексій Арестович продає зараз: 11 модулів (курсів лекцій), у кожному з яких – по шість-сім семінарів. Наприклад, «Профайлінг», «Мистецтво бути автором», «Мистецтво приймати рішення». Та окремо 13 семінарів. Наприклад, «Мистецтво виховувати дітей» або «Мистецтво ставити запитання».
Кількість семінарів теж зросла в рази. Якщо, за словами самого Арестовича, у 2017 році він давав близько 14 за рік, то зараз із розкладу на його сайті можна дізнатись, що це 5–7 на місяць.
Скільки може заробляти на семінарах Арестович?
У жовтні 2022 року в інтерв’ю на каналі «Ми – Україна» він заявляв, що його дохід в місяць складає близько $30 000. Судячи з наявних даних – значно більше.
Лише один семінар, за який по 1500 грн сплачують від 330 до 900 учасників, приносить йому від $14 000 до $36 000. Таких семінарів лише на жовтень 2023 року заплановано сім.
Семінари – це не кінець маркетингової воронки Арестовича. Окремий продукт – приватні консультації. Якщо учаснику семінара треба особиста консультація Арестовича, то сеанс буде коштувати $3000.
Журналіст Forbes під виглядом звичайного клієнта запитав у адміністраторів Арестовича, чи можлива особиста консультація. «Консультація – це ґрунтовний розбір усього вашого життєвого сюжету, що потребує багато праці від вас і Олексія, – відповіла журналісту Forbes адміністратор «Школи Апейрон» Тетяна Кондратенко. – Вартість визначається індивідуально. Звичайна консультація триває годину-півтори і коштує в середньому $3000».
Скільки таких консультацій проводить Арестович – невідомо. У листі від адміністраторки «Школи Апейрон» йдеться, що наразі черга з понад 170 бажаючих, і очікування вільних слотів може зайняти рік.
Який дохід Арестовича з YouTube-каналу
Крім цього, є ще монетизація від YouTube. Сервіс аналітики SocialBlade оцінює нинішні доходи від монетизації каналу «Alexey Arestovych» в діапазоні від $4000 до $65 000 на місяць. Такий широкий діапазон – через відсутність у сервісу детальних даних про аудиторію каналу.
Засновник інфлюенсер-агентства WhyNot? Enot Євген Талер дає більш точні оцінки. «Канал Арестовича спокійно може генерувати понад 15 млн переглядів щомісяця, що дає можливість отримувати понад $20 000 на місяць», – вважає він.
Якщо скласти всі джерела доходу (навіть без особистих консультацій), виходить значно більше $30 000, про які говорив сам Арестович. За консервативною оцінкою, при якій кожний його семінар відвідає 350 учасників, за жовтень він має заробити понад $120 000.
Forbes звернувся за коментарем до Арестовича 3 жовтня, до моменту виходу статті він не знайшов час для спілкування з репортером.
Загроза бізнесу Арестовича
Чи може сексистський скандал зашкодити бізнесу Арестовича? «Його публічність побудована на хайпі, – вважає експертка з комунікацій та засновниця PR-агенції Smith Group Оксана Коваль. – Фразу «два–три тижні» ми цитуємо досі. І після цього скандалу, я впевнена, в нього буде більше клієнтів. Бо в ньому багато згадувалося саме про семінари».
Його аудиторія надзвичайно лояльна до нього, додає експертка з комунікацій Євгенія Гордієнко, авторка книги «Як правильно працювати з блогерами». «Це той випадок, коли аудиторія дуже «тепла» і готова придбати в блогера будь-який інформаційний продукт. Навіть якщо він завтра запустить спільний проєкт з кимось про навчання на криптовалюті, його клієнти купуватимуть і це», – додає вона.
Гордієнко проаналізувала відгуки під останніми відео та постами Арестовича: «Дуже багато позитивних коментарів, і їх залишають не боти, а реальні люди».
Цю тезу підтверджують і цифри. Відео на каналі «Палає», де були показані скандальні висловлювання блогера з його семінару «Шукайте жінку», за тиждень після публікації набрало 175 000 переглядів. Сам цей семінар, який Арестович виклав безкоштовно в YouTube, лише за п’ять днів набрав більше 409 000 переглядів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.