Падіння рівня води до такого, що перешкоджає судноплавству змушує компанії, розташовані вздовж ріки Рейн, адаптуватися і шукати альтернативні шляхи постачань, пише Bloomberg. Кліматична криза вдарила навіть по промислово розвиненим країнам.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Обміління річок стає дедалі частішим явищем і вимагає дорогих та складних обхідних шляхів, щоб тримати лінії постачання відкритими.
- Річка Рейн упродовж століть була надійним судноплавним шляхом і має на своїх берегах чимало промислових гігантів, але через зміну клімату вони почали стикатися із проблемами.
- Хімічний концерн BASF SE перекладає логістику на потяги та вантажівки, а виробник пластмас Covestro AG має плани на випадок непередбачених обставин, які включають перенесення частини виробництва до Бельгії та інших місць у Німеччині. Заводи Covestro отримують більшу частину своєї сировини та транспортують близько третини готової продукції Рейном.
- Найбільший сталеливарний завод Німеччини опинився під загрозою. Підприємству Thyssenkrupp AG у разі зупинки барж потрібно 2000 вантажівок, а повністю залишити Рейн неможливо. За словами компанії, річкові баржі залишаються «найбільш ефективним, економічним та екологічним видом транспорту».
- Виробники накопичують запаси, комунальні служби тримають додаткове паливо, а вантажні оператори розпочали капітальний ремонт флоту за допомогою барж, здатних переміщатися мілководдям.
- Дорогі обхідні шляхи спрямовані на те, щоб уникнути масових збоїв у роботі критично важливої транспортної артерії. Ця проблема стає більш актуальною через тепліші зими і меншу кількість снігу.
- Після торішньої посухи адміністрація канцлера Олафа Шольца прагнула прискорити зусилля з капітального ремонту рейнського флоту, але він застопорився через чвари між політсилами та бюрократію.
Контекст
Рейн простягається від швейцарських Альп через промисловий центр Німеччини, а потім впадає в Північне море в нідерландському порту Роттердам. На шлях припадає понад 10% швейцарської торгівлі та близько 2 т на кожного мешканця Німеччини щороку.
Плани щодо полегшення судноплавства Рейном зіткнулися з розбіжностями між трьома партіями правлячої коаліції Шольца, і політична підтримка навряд чи зʼявиться найближчим часом. Водні шляхи не були повністю включені до закону, який прискорює затвердження найважливіших інфраструктурних проєктів. Зокрема, через побоювання щодо впливу днопоглиблювальних робіт на навколишнє середовище.
Згідно з довгостроковим планом державних витрат, до 2030 року Німеччина планує інвестувати в транспортну інфраструктуру €270 млрд, з яких майже половина призначена для доріг і менш як 10% для водних шляхів.
На відміну від повільного підходу Німеччини, Швейцарія вже провела днопоглиблювальні роботи, щоб полегшити доступ до своїх портів на Рейні. План було закріплено у звіті про клімат за 2014 рік, схвалено у 2017 році, а проєкт завершено у лютому 2019 року.
У серпні минулого року Європа вже зіткнулася з економічними проблемами через обміління річок. Річка Рейн фактично була непрохідною для суден. Залізнична мережа Німеччини стикалася з хронічними заторами.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.