Минулого кварталу група Nestlé підвищила ціни найшвидшими темпами за більш як 30 років, але пожертвувала лише скромною частиною обсягу продажів, оскільки споживачі виявилися готовими платити більше за її продукти харчування та напої, пише Financial Times.
Ключові факти
- Продовольча компанія, продукція якої включає шоколадні батончики Aero, газовану воду Perrier і каву Nespresso, за перші три місяці року підняла ціни в середньому майже на 10%.
- У Nestlé найбільше зростання було в сегментах молочних продуктів, морозива та товарів для свійських тварин – приблизно на 12%.
- Загальне зростання цін за квартал на 9,8% відбулося за стрибком на 10,1% за останні три місяці минулого року. Підвищення цін аналогічного масштабу востаннє спостерігалося 1990 року.
- Ціноутворення допомогло Nestlé компенсувати несприятливий курс іноземної валюти, збільшивши продажі на 5,6%, до 23,5 млрд швейцарських франків ($26,5 млрд), а вищі за прогнози цифри призвели до зростання акцій Nestlé на 1,5% на початку торгів у Цюріху.
- Як стимул для швейцарської групи її так зване реальне внутрішнє зростання (RIG) – показник обсягів продажів – знизилося лише на 0,5% у першому кварталі, що є помітним поліпшенням порівняно зі зниженням на 2,6% у попередньому кварталі, коли результати розчарували інвесторів.
- Генеральний директор Марк Шнайдер сказав, що Nestlé «завзято працювала над збереженням обсягів». Він додав, що зростання цін Nestlé було «відповідальним» і допомогло компанії впоратися з «тривалим тиском дворічної інфляції витрат».
- Щоквартальне збільшення обсягів було досягнуто за рахунок продуктів дитячого харчування та кондитерських виробів, особливо батончиків KitKat. За географічною ознакою відновлення було найсильнішим у Північній Америці.
Контекст
У грудні стало відомо, що Nestlé інвестує 40 млн швейцарських франків ($39,4 млн) у відкриття нового виробничого майданчика у Смолигові Волинської області. Швейцарська компанія вирішила розширити виробництво макаронних виробів в Україні.
У лютому найбільша у світі продовольча група Nestle повідомила, що ще більше підвищить ціни цього року, заявив генеральний директор Марк Шнайдер після того, як дорожчі інгредієнти сприяли збільшенню чистого прибутку за рік, який не виправдав очікувань аналітиків, пише Reuters. Тоді Шнайдер відмовився коментувати запланований рівень підвищення цін, який, за його словами, був необхідний для компенсації збитків, завданих здорожчанням сировинних товарів.
Виробник розчинної кави Nescafe та шоколадних батончиків KitKat минулого року підняв ціни на 8,2%, але це не повністю компенсувало вплив збільшення витрат на інгредієнти щодо прибутку.
Решта індустрії упакованих товарів також підвищила ціни, щоб впоратися зі зростаючими витратами майже на всю сировину, після того як вторгнення Росії в Україну посилило збої у ланцюжку поставок, повʼязаних із пандемією.
У Nestle казали, що націлені на органічне зростання продажів, яке зводить нанівець вплив валютних курсів та придбань, у діапазоні 6–8% у 2023 році.
Протягом 2022 року обсяг продажів компанії збільшився на 8,4%, до 94,4 млрд швейцарських франків ($102,31 млрд).
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.