Нідерланди припинили підписувати нові контракти на імпорт скрапленого газу з Росії цього року та працюють над розірванням чинних контрактів, сказав міністр енергетики Роб Джеттен, пише Bloomberg.
Ключові факти
- «Ми повинні зробити все можливе, щоб у нашій системі не було російської викопної енергії і ми досягли успіху щодо вугілля, трубопроводного газу та нафти», – сказав Джеттен.
- За його словами, слід поетапно відмовитися від угод щодо СПГ, що існували раніше.
- Європа покладалася на імпорт палива – насамперед із США та Катару – для полегшення своєї енергетичної кризи після того, як Росія припинила постачання газу до регіону здебільшого через трубопроводи. Проте значні обсяги російського СПГ продовжують надходити на континент навіть на тлі війни РФ в Україні.
- Цей крок Нідерландів застосовуватиметься як до спотових, так і до довгострокових контрактів. Країна є транзитною країною для постачання газу, а це означає, що рішення може мати ширший європейський вплив.
Контекст
Нідерланди, як і раніше, імпортують російський СПГ за більш старими контрактами, укладеними до 2023 року, що становить близько 15% від загального обсягу імпорту.
За даними відстеження суден, зібраних Bloomberg, цього року країна стала четвертим за величиною покупцем російського СПГ у Європі.
Рішення Нідерландів йде за аналогічним кроком Іспанії, найбільшого європейського покупця СПГ із Росії. Імпортери СПГ в Іспанії отримали листа від уряду Мадрида з проханням не підписуватися на нові закупівлі з РФ.
Європейський Союз прагне надати державам-членам можливість ефективно заборонити постачання російського СПГ без запровадження нових енергетичних санкцій. Міністри енергетики блоку схвалили пропозицію, яка дозволить урядам тимчасово заборонити російським експортерам резервувати потужності інфраструктури, необхідні для постачання.
Нині Нідерланди можуть імпортувати та переробляти 24 млрд кубометрів СПГ. Термінал Eemshaven, що відкрився минулого року, має пропускну спроможність 8 млрд кубометрів. Термінал Rotterdam Gate здатен опрацьовувати 16 млрд кубометрів.
З моменту відкриття до Eemshaven не прибуло жодного російського вантажу, а з вересня до Rotterdam Gate надходить одна партія на місяць, свідчать дані відстеження танкерів. Цього року уряд має намір розширити імпортні потужності на обох підприємствах.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.