Компанія ОККО планує придбати нафтопереробний завод у сусідніх з Україною країнах. Про це в інтервʼю Forbes розповів СЕО компанії Василь Даниляк.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- «Ми розглядаємо не стільки експансію, скільки вертикальну інтеграцію. Нас цікавлять нафтопереробні заводи в сусідніх з Україною країнах», – сказав Даниляк.
- За його словами, компанія вела перемовини про придбання такого заводу, але отримала відмову. У 2022-му нафтопереробні заводи заробили надприбутки, тому вони зараз не дуже хочуть продаватись, каже Даниляк. «Це більше про оптимізацію логістики, а не про вихід на інші ринки», – пояснив він.
- Також Даниляк не виключає, що ОККО після війни повернеться до перемовин з Burger King щодо виходу на український ринок на умовах франчайзингу. «Тоді ми вирішили, що за будь-яку ціну не будемо підписуватись навіть з великим світовим брендом. Після війни ми обовʼязково повернемось до цих планів», – додав Даниляк.
Контекст
Мережа АЗС ОККО Віталія Антонова у 2022-му наростила свою частку на ринку пального до 25% та зайняла перше місце серед українських паливних компаній, обійшовши групу «Приват».
«Це відбулося за рахунок того, що ми везли в країну найбільше пального. По-друге, історично так склалося, що більшість наших АЗК розташовані на заході та в центрі України. По-третє, ми працювали практично у всіх гарячих точках, де були закриті інші. Це було наше свідоме рішення», – каже Даниляк.
До середини березня компанія знайшла трейдерів в ЄС і заключила з ними контракти. «Тоді ми наперед заплатили близько $200 млн передоплат. Не тільки великим міжнародним трейдерам, але й малим маловідомим компаніями. Це був ризик», — каже СЕО ОККО.
За перші шість місяців 2022 року ОККО отримала 3 млрд грн чистого прибутку, що на 20% більше, ніж за весь минулий рік, та у 2,5 раза більше, ніж за аналогічний період минулого року, повідомили Forbes у компанії. Виручка ОККО зросла на 64%, до 32,8 млрд грн.
На початку 2021-го ОККО хотіли відкрити за франшизою заклади американської мережі швидкого харчування Burger King, писало видання Retailers. «Вони були в процесі укладення договору, але не уклали його», – підтверджує засновниця компанії «Ресторанний консалтинг» Ольга Насонова. Інший топменеджер з ресторанного ринку на умовах анонімності каже, що Burger King попередньо вже домовилась з іншим гравцем, не називаючи його.
ОККО володіє мережею магазинів при АЗС та близько 30 ресторанами під брендами A la minute, Pasta Mia та Meiwei, які компанія розвиває з 2006 року.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.