Компанія ОККО планує придбати нафтопереробний завод у сусідніх з Україною країнах. Про це в інтервʼю Forbes розповів СЕО компанії Василь Даниляк.
Ключові факти
- «Ми розглядаємо не стільки експансію, скільки вертикальну інтеграцію. Нас цікавлять нафтопереробні заводи в сусідніх з Україною країнах», – сказав Даниляк.
- За його словами, компанія вела перемовини про придбання такого заводу, але отримала відмову. У 2022-му нафтопереробні заводи заробили надприбутки, тому вони зараз не дуже хочуть продаватись, каже Даниляк. «Це більше про оптимізацію логістики, а не про вихід на інші ринки», – пояснив він.
- Також Даниляк не виключає, що ОККО після війни повернеться до перемовин з Burger King щодо виходу на український ринок на умовах франчайзингу. «Тоді ми вирішили, що за будь-яку ціну не будемо підписуватись навіть з великим світовим брендом. Після війни ми обовʼязково повернемось до цих планів», – додав Даниляк.
Контекст
Мережа АЗС ОККО Віталія Антонова у 2022-му наростила свою частку на ринку пального до 25% та зайняла перше місце серед українських паливних компаній, обійшовши групу «Приват».
«Це відбулося за рахунок того, що ми везли в країну найбільше пального. По-друге, історично так склалося, що більшість наших АЗК розташовані на заході та в центрі України. По-третє, ми працювали практично у всіх гарячих точках, де були закриті інші. Це було наше свідоме рішення», – каже Даниляк.
До середини березня компанія знайшла трейдерів в ЄС і заключила з ними контракти. «Тоді ми наперед заплатили близько $200 млн передоплат. Не тільки великим міжнародним трейдерам, але й малим маловідомим компаніями. Це був ризик», — каже СЕО ОККО.
За перші шість місяців 2022 року ОККО отримала 3 млрд грн чистого прибутку, що на 20% більше, ніж за весь минулий рік, та у 2,5 раза більше, ніж за аналогічний період минулого року, повідомили Forbes у компанії. Виручка ОККО зросла на 64%, до 32,8 млрд грн.
На початку 2021-го ОККО хотіли відкрити за франшизою заклади американської мережі швидкого харчування Burger King, писало видання Retailers. «Вони були в процесі укладення договору, але не уклали його», – підтверджує засновниця компанії «Ресторанний консалтинг» Ольга Насонова. Інший топменеджер з ресторанного ринку на умовах анонімності каже, що Burger King попередньо вже домовилась з іншим гравцем, не називаючи його.
ОККО володіє мережею магазинів при АЗС та близько 30 ресторанами під брендами A la minute, Pasta Mia та Meiwei, які компанія розвиває з 2006 року.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.