Категорія
Новини
Дата

Падіння ВВП у 2022 році може бути до 22-25%, якщо запрацюють порти — Dragon Capital

1 хв читання

Падіння української економіки може бути в межах 22-25%, якщо вдасться розблокувати морські порти. ВВП України в 2022 році знизиться на 30%, проте. Таку оцінку дала головний економіст Dragon Capital Олена Бєлан, пише «Інтерфакс-Україна».

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • «Падіння на 50% ВВП за підсумками року — це дуже песимістична оцінка. Вона може бути реалізована, якщо у загарбників буде прогрес в окупації нових територій. Але я думаю, що це не відбудеться. Ми можемо говорити про падіння економії на 30%, якщо військові дії будуть загасати. А якщо відкриються порти, то можемо говорити про падіння на 22-25%», — сказала вона під час онлайн-дискусії в середу, організованої CASE.
  • Керівник аналітичного відділу Concorde Capital Олександр Паращій оцінює спад економіки країни у 2022 році в 35-40%.
  • «Навіть якщо війна сьогодні закінчиться, нам вдасться відновити максимум 80% того, що було до лютого… В середньому по року у нас буде падіння ближче до 35-45% ВВП», — сказав він.

Контекст

Як повідомив президент Володимир Зеленський 30 травня, Україна не може відправити на експорт 22 млн т зернових, які вже є на складах. На захопленій території російські окупанти вкрали вже, як мінімум, півмільйона тонн зернових, додав президент.

Через морські порти Україна експортувала понад 70% усіх вантажів на загальну суму близько $47 млрд. З 24 лютого морські ворота на замку, заблоковані російським флотом і протикорабельними мінами. У портах та кораблях на рейді опинилися замкненими сотні тисяч тонн вантажів. Частину вдалося вивезти автотранспортом і залізницею, інші стоять під обстрілами або захоплені російськими військовими.

Вивезення цьогорічного сільськогосподарського врожаю з України планується за допомогою залізничного транспорту – DB Cargo, дочірнього підприємства Deutsche Bahn AG з вантажних перевезень. Отже, хоча б частково можна буде компенсувати неможливість застосування морського транспорту.

Також офіційні особи США та генсек ООН Антоніо Гуттереш вивчають можливий маршрут експорту українського зерна: на північ залізницею через Білорусь до литовського порту Клайпеда.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд