Категорія
Новини
Дата

Перебої у судноплавстві в Червоному морі можуть тривати місяцями. Голова Maersk попередив про наслідки

Відкриття торгового маршруту через Червоне море може тривати кілька місяців. Про це в інтервʼю Financial Times розповів виконавчий директор компанії Moller-Maersk Group Вінсент Клерк, коментуючих атаки хуситів.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • «Нам неясно, чи йдеться про відновлення безпечного проходу Червоним морем протягом декількох днів, тижнів або місяців», – сказав він. Клерк наголосив, що це може призвести до серйозних наслідків для глобальної економіки.
  • За його словами, тривале закриття торгового шляху може призвести до економічного та інфляційного удару по світовій економіці, компаніям та споживачам. 
  • Клерк пояснив, що перенаправлення контейнеровозів через мис Доброї Надії збільшує відстань на 13 000 км і вартість – на сотні доларів за контейнер, в результаті витрати Maersk на паливо збільшаться на 50%. 
  • Закриття маршруту через Червоне море для більшості компаній стало «жорстоким і драматичним», наголосив топменеджер.
  • Щоб уникнути важких наслідків для економіки, Клерк закликав міжнародне співтовариство на чолі зі США обʼєднатися і зробити все можливе, щоб знову відкрити Червоне море для судноплавства. 

Контекст

Обстріл суден, які йдуть через міжнародні води Червоного моря, почастішали в грудні на тлі воєнних дій у Секторі Гази. Удари по цивільних суднах, які нібито повʼязані з Ізраїлем або туди прямують, завдають єменські хусити, які підтримують ХАМАС. Вони використовують ракети та безпілотники.

19 грудня повідомлялося, що єменські хусити взяли на себе відповідальність за удари по танкеру та контейнеровозу, повʼязаному з Ізраїлем, у районі Червоного моря. Обидва судна йшли Баб-ель-Мандебською протокою, що сполучає Червоне море і Аденську затоку Аравійського моря. 

Через водний шлях, що зʼєднує Червоне та Середземне моря, проходить від 10 до 15% світової торгівлі й 30% контейнерних перевезень. Це – основний торговий маршрут між країнами Азії та Європою. 

Атаки єменських хуситів уже призвели до зростання цін на нафту та природний газ. Низка судноплавних компаній, включаючи A.P. Moeller-Maersk AS і Hapag-Lloyd оголосили про припинення проходу своїх суден через Червоне море.

Кількість контейнеровозів у гирлі Червоного моря, що прямують до Суецького каналу або з нього, в перший тиждень січня скоротилася на 90% порівняно з початком 2023 року.

9 січня, хусіти здійснили одну з найбільших комбінованих атак на судноплавство. Центральне командування США повідомило, що військові кораблі та літаки США та Великої Британії збили 18 дронів, дві протикорабельні крилаті ракети та одну балістичну ракету.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні