Категорія
Новини
Дата

Porsche планує залучити до €9,4 млрд у ході першого IPO. Це може стати найбільшим лістингом у Європі за понад десятиліття

Німецький автовиробник Volkswagen сподівається залучити до €9,4 млрд від первинного публічного розміщення акцій свого виробника спортивних автомобілів Porsche. Volkswagen очікує на оцінку від €70 млрд до €75 млрд для лістингу, що нижче оголошених компанією раніше €85 млрд, пише Bloomberg.

Ключові факти

  • «Зараз ми перебуваємо на фінішній прямій ыз планами IPO для Porsche і вітаємо відданість наших ключових інвесторів», – сказав фінансовий директор VW Арно Антліц. Період пропозиції розпочнеться 20 вересня із запланованим початком торгів 29 вересня.
  • Привілейовані акції Volkswagen зросли на 1,4% на торгах у Франкфурті та на 0,4% вранці.
  • Під час зустрічей із потенційними інвесторами VW представив лістинг як можливість інвестувати в компанію, яка «поєднує в собі найкраще від конкурентів у галузі автомобілебудування, таких як Ferrari NV і розкішних брендів, таких як Louis Vuitton». 
  • Porsche продає найбільше автомобілів за ціною від €150 000 до €250 000 (31% від загальної кількості дорогих авто).
  • Верхня оцінка Porsche майже відповідає загальній ринковій вартості VW, що включає Audi, Skoda, бренд VW, а також Seat серед інших, у €88 млрд.
  • Porsche планує виторг у розмірі €39 млрд цього року і рентабельність продажів на рівні 18%, що на два пункти більше, ніж минулого року, заявила компанія у липні. Доходи мають піднятися понад 20% у довгостроковій перспективі.
  • За словами автовиробника, доходи від угоди допоможуть VW фінансувати перехід на електромобілі та інвестиції у програмне забезпечення.

Контекст

В умовах спаду на фондовому ринку план лістингу отримує підтримку завдяки твердим зобовʼязанням ключових інвесторів. Qatar Investment Authority, суверенний фонд Норвегії, T. Rowe Price та ADQ мають намір підписатися на привілейовані акції на суму до €3,7 млрд, повідомив виробник.

За даними агентства, IPO такого масштабу настільки рідкісне явище в Європі, що воно може кинути виклик ширшому ринковому спаду.

Один з найбільших автовиробників Європи Volkswagen протягом багатьох років прагнув кинути виклик виробнику електроавтомобілів Tesla.

Компанія Porsche остаточно стала частиною концерну Volkswagen у 2012 році.

Глобальні продажі Porsche у 2021 році склали 301 915 автомобілів, що на 11 % більше, ніж у 2020 році. Найбільше зростання зафіксовано на Американському континенті — 84 657 (+22%). Китай — найбільший ринок збуту для Porsche — 95 671 (+8%). Клієнтам у Європі продано 86 160 автомобілів — на 7% більше, ніж у 2020 році.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Спеціальний воєнний випуск Forbes до Дня Незалежності

Спеціальний воєнний випуск Forbes до Дня Незалежності

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні