Категорія
Новини
Дата

Працівники портів США припинили страйк, який зупинив половину судноплавства на східному узбережжі

1 хв читання

Докери страйкують біля контейнерного терміналу APM в порту Ньюарка, штат Нью-Джерсі, США, 1 жовтня 2024 року /Getty Images

Докери страйкують біля контейнерного терміналу APM в порту Ньюарка, штат Нью-Джерсі, США, 1 жовтня 2024 року Фото Getty Images

Американські портові працівники погодилися з 4 жовтня припинити триденний страйк, який паралізував торгівлю на східному узбережжі США та узбережжі Перської затоки й загрожував багатомільярдними збитками першій економіці світу, пише Bloomberg.

Ключові факти

  • Міжнародна асоціація портових вантажників (ILA), що представляє 45 000 портових робітників, та представники судноплавних компаній – Морський альянс США (USMX) – домовилися продовжити попередній контракт до 15 січня, йдеться у спільній заяві організацій. 
  • Сторони відновлять переговори про довгострокову угоду, яка передбачатиме підвищення зарплати для докерів приблизно на 62% протягом наступних шести років, і розпочнуть діалог про «захист від автоматизації» робочих процесів у портах, повідомив президент місцевого представництва ILA Скотт Коуен у порту Балтімора.
  • Акції судноплавних компаній обвалилися в Європі та Азії після припинення страйку, пише Reuters. На початку торгів в Європі акції Moeller-Maersk впали на 7,7%, Hapag-Lloyd – на 12,4%. Припинення страйку розвіяло очікування, що контейнерні тарифи зростуть через скорочення потужностей в портах.

Контекст

1 жовтня докери на східному узбережжі США та узбережжі Мексиканської затоки розпочали страйк з вимогами підняти зарплату й зупинити проєкти з автоматизації праці. Це стало першою масштабною зупинкою роботи портів за майже 50 років. 

Через порти на Атлантичному узбережжі США проходить близько половини всього імпорту першої економіки світу. 

Через страйк у портах Нью-Йорка були «заморожені» та очікували на розвантаження майже 100 000 контейнерів. Не рахуючи ще 35 контейнеровозів, які прибудуть до Нью-Йорка протягом наступного тижня, розповідав після початку страйку Рік Коттон, виконавчий директор Управління порту Нью-Йорка та Нью-Джерсі.

За оцінками, аналітиків та учасників ринку, збитки для економіки США від зупинки портів могли досягати $5 млрд на день.

Бізнес-асоціації, такі як Торговельна палата США та Національна асоціація виробників, закликали Байдена втрутитися в ситуацію й припинити страйк, поки його наслідки не стали руйнівними для економіки країни.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд