Американські портові працівники погодилися з 4 жовтня припинити триденний страйк, який паралізував торгівлю на східному узбережжі США та узбережжі Перської затоки й загрожував багатомільярдними збитками першій економіці світу, пише Bloomberg.
Ключові факти
- Міжнародна асоціація портових вантажників (ILA), що представляє 45 000 портових робітників, та представники судноплавних компаній – Морський альянс США (USMX) – домовилися продовжити попередній контракт до 15 січня, йдеться у спільній заяві організацій.
- Сторони відновлять переговори про довгострокову угоду, яка передбачатиме підвищення зарплати для докерів приблизно на 62% протягом наступних шести років, і розпочнуть діалог про «захист від автоматизації» робочих процесів у портах, повідомив президент місцевого представництва ILA Скотт Коуен у порту Балтімора.
- Акції судноплавних компаній обвалилися в Європі та Азії після припинення страйку, пише Reuters. На початку торгів в Європі акції Moeller-Maersk впали на 7,7%, Hapag-Lloyd – на 12,4%. Припинення страйку розвіяло очікування, що контейнерні тарифи зростуть через скорочення потужностей в портах.
Контекст
1 жовтня докери на східному узбережжі США та узбережжі Мексиканської затоки розпочали страйк з вимогами підняти зарплату й зупинити проєкти з автоматизації праці. Це стало першою масштабною зупинкою роботи портів за майже 50 років.
Через порти на Атлантичному узбережжі США проходить близько половини всього імпорту першої економіки світу.
Через страйк у портах Нью-Йорка були «заморожені» та очікували на розвантаження майже 100 000 контейнерів. Не рахуючи ще 35 контейнеровозів, які прибудуть до Нью-Йорка протягом наступного тижня, розповідав після початку страйку Рік Коттон, виконавчий директор Управління порту Нью-Йорка та Нью-Джерсі.
За оцінками, аналітиків та учасників ринку, збитки для економіки США від зупинки портів могли досягати $5 млрд на день.
Бізнес-асоціації, такі як Торговельна палата США та Національна асоціація виробників, закликали Байдена втрутитися в ситуацію й припинити страйк, поки його наслідки не стали руйнівними для економіки країни.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.