Категорія
Новини
Дата

Верховна Рада ухвалила закон про е-резидентство

2 хв читання

В Україні з’явиться електронне резидентство, за законопроєкт №5270 про спеціальний статус для іноземців, що відкриває можливість вести бізнес в Україні онлайн в цілому проголосували 252 депутати, повідомив один із авторів документу, народний депутат Ярослав Железняк. Він очікує в перший рік дії закону 1000 е-резидентів.

Ключові факти

  • За словами Железняка, щоб отримати е-резидентство фахівець має зареєструватися у «Дії» та пройти фінансову та безпекову перевірку. Якщо все добре, він стає електронним резидентом – по факту, електронним платником єдиного податку на 3 групі без ПДВ та отримує ЕЦП.
  • Е-резидент відкриває дистанційно рахунок у банку і саме банк буде податковим агентом для е-резидента. Працює та сплачує податок – 5% від доходів в рамках ліміту ФОП 3 групи. Більше ліміту — 15%, але тільки зовнішні контракти з експортом послуг.
  • «Всі документи в електронній формі, всі листування з ДПС онлайн, всі розрахунки – безготівкові», – написав Железняк.
  • Список країн, громадянам яких дозволено стати е-резидентами України визначає Уряд. 
  • Окрім цього до другого читання розширили перелік професій е-резидентів з IT-спеціалістів на всіх інших експортерів послуг.
  • «Запуск проекту е-резидентства допоможе додатково наповнювати наш бюджет. Адже іноземці зможуть в кілька кліків зареєструвати бізнес в Україні, віддалено розвивати його та сплачувати тут податки. До того ж це ще один крок до розвитку сильного ІТ-бренду України у світі», — зазначив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Контекст

Нещодавно комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики рекомендував парламенту ухвалити законопроєкт №5270 у другому читанні.

Після ухвалення законопроєкту іноземці можуть: отримати статус е-резидента, зареєструватися як ФОП 3 групи без фізичної присутності в Україні, сплачувати єдиний податок у розмірі 5% від суми доходу та відкрити онлайн банківський рахунок для підприємницької діяльності.

Оподаткування та звітність для е-резидентів будуть автоматизованими, що сприятиме наповненню державного бюджету України та розвитку цифрового бренду держави, вважають у міністерстві.

Е-резидентство – це можливість для підприємців з інших країн вести бізнес в Україні та за кордоном як українська фізособа-підприємець, використовувати зручні онлайн-сервіси та можливості держави. Однак важливо розуміти, що е-резидентство – це не громадянство. З ним ви не отримаєте дозвіл на тимчасове або постійне проживання. 

На початку е-резидентами зможуть стати IT-фахівці – програмісти, розробники ігор та іншого програмного забезпечення, адміністратори мереж та інші. Поступово сфери діяльності розширяться, бізнес зможуть вести інші представники креативної економіки.

Стати е-резидентом можна буде після подання заявки на порталі е-резидентства, який зараз розробляється. Заявку перевірять у СБУ та МВС. Також обовʼязковою для е-резидентства є верифікація особи у консульстві. Після всіх перевірок іноземець отримує ІПН, електронний підпис та статус е-резидента.

З цього моменту іноземець зможе скористатись усіма необхідними онлайн-інструментами для ведення бізнесу. 

За шість з половиною років існування е-резидентство принесло Естонії €63 млн надходжень до бюджету.

 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні