Категорія
Новини
Дата

Російські авіаперевізники хочуть придбати у західних лізингових компаній літаки, які застрягли в РФ – Reuters

Російські авіакомпанії провели попередні переговори принаймні з однією великою західною лізинговою фірмою щодо використання державних коштів для купівлі деяких із більш ніж 400 літаків, що застрягли в Росії після її вторгнення в Україну, пише Reuters із посиланням на документи та джерела.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Пропозиція, яка вимагатиме схвалення ЄС та перевірить можливість компромісу в економічній війні між Москвою та Заходом, може знизити багатомільярдний рахунок, що стоїть перед орендодавцями та страховиками, та дозволити російським авіакомпаніям отримати офіційне право власності на літаки з потенційно великою знижкою.
  • Джерело в російській авіації сказало, що ця пропозиція все ще обговорюється, але деякі російські офіційні особи налаштовані песимістично щодо того, що вона отримає схвалення Європейського Союзу.
  • До вторгнення в Україну Росія була великим ринком збуту для лізингодавців літаків, які купували літаки у Boeing та Airbus та здавали їх в оренду російським авіакомпаніям. Але після того, як західні санкції змусили орендодавців розірвати ці контракти, Москва заборонила вивіз літаків, внаслідок чого останні вартістю майже $10 млрд опинилися в Росії та викликали претензії лізингодавців до їхніх власних страховиків.
  • Подробиці переговорів між російськими авіакомпаніями та одним орендодавцем спливли в ході судового розгляду в Ірландії, де великі лізингодавці позиваються до страховиків, у тому числі з Lloydʼs of London, щоб забезпечити виплату своїх вимог. Санкції ЄС, які поширюються на Ірландію, де зареєстровано більшість орендованих літаків, забороняють постачання авіаційної техніки російським організаціям та встановлюють крайній термін для розірвання контрактів 28 березня.
  • Підтримку переговорів з боку РФ було продемонстровано в листі міністерства транспорту від 30 серпня, адресованому 23 авіакомпаніям. «З питань придбання літаків іноземних лізингодавців прохання надати інформацію… щодо кожного літака, який пропонується викупити за рахунок коштів Фонду національного добробуту», – йдеться в листі.
  • Лізингодавець номер 2 у світі SMBC повідомив у листі від 15 вересня, відправленому до Верховного суду Ірландії, що він розмовляв з російським «Аерофлотом» та його страховою компанією «АльфаСтрахування». SMBC, яка зафіксувала знецінення у розмірі $1,6 млрд за 34 літаки, повідомила в листі, що 2 вересня «АльфаСтрахування» запропонувала їй $644,2 млн за 17 літаків, переданих у лізинг «Аерофлоту», за вирахуванням $82 млн, вже виплачених у вигляді депозитів та резервів.
  • SMBC також повідомила у листі, що до неї звернулося ТОВ «Ельбрус Страхові Брокери» від імені російської авіакомпанії NordStar та окремо від авіакомпанії S7 для обговорення «потенційних рішень щодо претензій».

Контекст

Російські авіакомпанії, зокрема найбільша державна авіакомпанія «Аерофлот»розбирають літаки, щоб забезпечити запасні частини, які вони більше не можуть купувати за кордоном через західні санкції, пише Reuters із посиланням на чотири джерела в галузі. Пораду використовувати деякі авіалайнери на запчастини, щоб інші літаки іноземного виробництва могли продовжувати літати щонайменше до 2025 року, авіакомпаніям у червні дав російський уряд, ідеться в повідомленні.

Санкції, запроваджені проти Росії через вторгнення в Україну, не дозволяють російським авіакомпаніям отримати запасні частини або пройти технічне обслуговування на Заході. Знищення літаків, що базуються в Росії, є лише питанням часу, вважає джерело в західній авіаційній промисловості. Співробітники щонайменше пʼяти російських авіакомпаній, у тому числі групи «Аерофлот», і понад 10 аеропортів отримали повістки до військкомату протягом доби після оголошення в РФ часткової мобілізації. За оцінками джерел, потенційно мобілізувати можуть 50–80% працівників.

Восени в Росії анонсували виробництво заміни літаків Boeing та Airbus. Експерти впевнені, що без західних запчастин це неможливо.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні