Український інтернет-магазин і маркетплейс Rozetka запустив послугу фулфілменту – надання продавцям складських площ і сервісу обробки замовлення. Наразі вона доступна тільки продавцям маркетплейсу, повідомили Forbes у пресслужбі компанії.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- Пілотний запуск послуги фулфілменту відбувся на початку квітня 2021 року. Для участі необхідно перемістити свої товари на термінал Rozetka в Броварах.
- Головна перевага для покупців: якщо компанія користується послугою фулфілменту, то їм буде доступна доставка через всю роздрібну мережу Rozetka, зауважує пресслужба. При цьому, за стандартами компанії, отримання замовлення в роздрібній мережі для покупця є безкоштовним.
- Продавці ж мають змогу скинути з себе операційну частину роботи з обслуговування замовлення та необхідність оренди складських приміщень. Крім того, продавець маркетплейсу отримує доступ до нового для себе типу аудиторії – покупців, які звикли отримувати свої замовлення саме в точках видачі Rozetka.
- Вартість послуги складається з кількох частин: прийом, маркування товарів/вантажів – 7,02 грн із ПДВ за одиницю товару; зберігання товарів/вантажів – 2,52 грн із ПДВ за куб.м на добу; видача замовлень у магазинах ROZETKA – 15 грн з ПДВ за одиницю товару, пише AIN.UA.
- Про те, коли послугу зроблять доступною для всіх і чи є взагалі це в планах, у компанії не уточнили.
Контекст
На Rozetka зареєстровано близько 17 млн осіб, стверджує засновник компанії Владислав Чечоткін. 2019-го асортимент Rozetka становив 60 млн найменувань у 7000 категоріях. За 2020 рік, за даними Чечоткіна, кількість доступних для замовлення товарів зросла на 89%. З кожної угоди Rozetka бере комісію 10–15%. Максимальна – 25% у категорії «Подарунки і годинники», – розповідає Чечоткін. Мінімальна – 4%. Таку комісію маркетплейс установив, наприклад, на шини. Крім цього, власники магазинів платять по 100 грн на місяць за користування програмою.
Тепер же компанія може заробляти ще й на комісії за фулфілмент. Подібну послугу надає лідер e-commerce – компанія Amazon, в якої вона має назву Fulfillment by Amazon (FBA). Принцип роботи наступний: підприємці відправляють свої товари в центри Amazon для зберігання, а маркетплейс управляє процесом виконання замовлення – обробкою, пакуванням, доставкою, обслуговуванням повернень. У разі використання Amazon FBA товари автоматично отримують право на безкоштовну дводенну доставку Amazon Prime.
Комісія FBA залежить від габаритів і ваги упакованого товару, а також періоду року. У передсвяткові місяці (жовтень–грудень) вони нижчі. Наприклад, за 0,5 кг корму для тварин комісія за FBA складе $5,98: збір за виконання процесів (за відвантаження й упаковку товарів) – $5,77 і місячний збір за зберігання $0,21 – за використання одного зі складів.

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.