Україна домовились з Британією про спільне страхування суден в Чорному морі /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Україна домовились з Великою Британією про страхування суден в морському коридорі обсягом покриття $50 млн (доповнено)

1 хв читання

Україна домовились з Британією про спільне страхування суден в Чорному морі Фото Getty Images

Україні разом із британським урядом та пулом 14 страхових компаній вдалося створити спеціальний механізм страхування суден, які скористалися українським морським коридором, повідомив прем’єр-міністр Денис Шмигаль на засіданні уряду 14 листопада. Це має зробити морський шлях доступнішим для ширшого кола експортерів.

Ключові факти

  • За його словами, механізм створили за результатами домовленостей із британським урядом та пулом страхових компаній.
  • «Він дозволить зробити знижку на вартість страхування від воєнних ризиків для експортерів усієї продукції з України. Та зробить чорноморський морський коридор доступнішим для ширшого кола експортерів», – наголосив Шмигаль.
  • Уряд уже виділив кошти, які будуть гарантією покриття можливої шкоди, додав прем’єр. До механізму залучені Експортно-кредитне агентство, державні «Укргазбанк», «Укрексімбанк» та пул із 14 страхувальників.
  • Доповненно о 14:14. Страхування кораблів стало можливим завдяки співпраці з провідними британськими компаніями у сфері перестрахування – Marsh McLennan та андеррайтерами Lloyd’s of London через запуск механізму Unity Facility, повідомила віцепрем’єрка – міністерка економіки Юлія Свириденко.
  • Загальний обсяг покриття за цією програмою становить $50 млн. Рішення, перш за все, позитивно вплине на роботу зернотрейдерів.
  • «Новий механізм дозволить здешевити вартість страхування зерна приблизно на 2,5 відсоткових пункти від вартості страхового тарифу, що у свою чергу дозволить зернотрейдерам зекономити близько 100-140 грн на одній тонні вантажу, а загалом сільськогосподарським товаровиробникам це додатково принесе до 4 млрд грн», — зазначила Свириденко.

Контекст

Державний страховий фонд на $500 млн Мінекономіки анонсувало ще в серпні. Схема спрямована на захист суден, що заходять і виходять із чорноморських портів, передбачає поділ ризиків між страховиками та місцевим державним банком. 

Страхування експорту зерна з України стало набагато ризикованішим, оскільки 17 липня Росія остаточно вийшла з угоди, укладеної за посередництва ООН. РФ погрожувала обстрілювати судна, які йтимуть з українських портів. 

Попри це всередині вересня Україна запустила тимчасовий морський коридор, яким до 13 листопада вже скористалися 100 суден

8 листопада Росія влучила ракетою в цивільне судно, що мало везти українську залізну руду до Китаю, загинув лоцман. Після цього ставки фрахту зросли із $20 до $60-65 за тонну, писав Forbes. Але роботу морського коридору це не зупинило

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні