Україні разом із британським урядом та пулом 14 страхових компаній вдалося створити спеціальний механізм страхування суден, які скористалися українським морським коридором, повідомив прем’єр-міністр Денис Шмигаль на засіданні уряду 14 листопада. Це має зробити морський шлях доступнішим для ширшого кола експортерів.
Ключові факти
- За його словами, механізм створили за результатами домовленостей із британським урядом та пулом страхових компаній.
- «Він дозволить зробити знижку на вартість страхування від воєнних ризиків для експортерів усієї продукції з України. Та зробить чорноморський морський коридор доступнішим для ширшого кола експортерів», – наголосив Шмигаль.
- Уряд уже виділив кошти, які будуть гарантією покриття можливої шкоди, додав прем’єр. До механізму залучені Експортно-кредитне агентство, державні «Укргазбанк», «Укрексімбанк» та пул із 14 страхувальників.
- Доповненно о 14:14. Страхування кораблів стало можливим завдяки співпраці з провідними британськими компаніями у сфері перестрахування – Marsh McLennan та андеррайтерами Lloyd’s of London через запуск механізму Unity Facility, повідомила віцепрем’єрка – міністерка економіки Юлія Свириденко.
- Загальний обсяг покриття за цією програмою становить $50 млн. Рішення, перш за все, позитивно вплине на роботу зернотрейдерів.
- «Новий механізм дозволить здешевити вартість страхування зерна приблизно на 2,5 відсоткових пункти від вартості страхового тарифу, що у свою чергу дозволить зернотрейдерам зекономити близько 100-140 грн на одній тонні вантажу, а загалом сільськогосподарським товаровиробникам це додатково принесе до 4 млрд грн», — зазначила Свириденко.
Контекст
Державний страховий фонд на $500 млн Мінекономіки анонсувало ще в серпні. Схема спрямована на захист суден, що заходять і виходять із чорноморських портів, передбачає поділ ризиків між страховиками та місцевим державним банком.
Страхування експорту зерна з України стало набагато ризикованішим, оскільки 17 липня Росія остаточно вийшла з угоди, укладеної за посередництва ООН. РФ погрожувала обстрілювати судна, які йтимуть з українських портів.
Попри це всередині вересня Україна запустила тимчасовий морський коридор, яким до 13 листопада вже скористалися 100 суден.
8 листопада Росія влучила ракетою в цивільне судно, що мало везти українську залізну руду до Китаю, загинув лоцман. Після цього ставки фрахту зросли із $20 до $60-65 за тонну, писав Forbes. Але роботу морського коридору це не зупинило.
![«Український коридор». Обстріл судна, яке заходило в одеський порт, не зупинив морський експорт. А що із цінами? /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/c/3a/867ad42f-b8b66c6fce99e77de40753bb91c843ac.jpg?v=0950_4)
![20 млрд з «Великого будівництва» на «Велике страхування». Як Україна прокладає експортні шляхи морем без «зернової угоди» і чому для цього потрібні мільярди /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/f/21/bffa4d75-88fdbccee0a5797f713474a02a9ed21f.jpg?v=3943_3)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.