У червні із кожних $100, витрачених за кордоном за допомогою платіжної картки, $47 припадало на зняття готівки. Україна повернулась до довоєнних обсягів витрат, розповіла в інтервʼю Forbes старша віцепрезидентка Visa Віра Платонова.
Ключові факти
- Якщо порівняти з лютим, денний обсяг зняття готівки в Україні у березні «просів» до 58%, а платежі за товари й послуги – до 73%. У червні зняття готівки становило вже 77% від лютневого показника, а торговельні операції зросли до 107%. Тобто Україна повернулась до довоєнних обсягів витрат у торговельних мережах та інтернет-платежах, зазначила Платонова.
- Через складнощі з інкасацією в банкоматах у березні користувалась популярністю послуга зняття готівки в касах магазинів: «плюс» 20% за обсягом транзакцій порівняно з лютим. У червні цей показник повернувся до довоєнних показників.
- Закордонні витрати українців в цілому на 50% вищі, ніж довоєнні показники. Основні категорії платежів – продукти харчування, витрати на автомобіль (СТО, пальне – частина українців виїхали на власному авто), а також одяг та товари повсякденного вжитку.
- З лютого обсяги оплати біженцями товарів та послуг картками стабільно збільшувались. Максимального рівня вони сягнули в травні, у червні обсяг таких платежів усе ще перевищував лютневі показники в пʼять разів.
- Зняття готівки за кордоном в березні збільшилось на 633% порівняно з лютим. Найвищим показник був у травні (846%). Нові ліміти НБУ знизили показник у червні до 634%. У цьому місяці із кожних $100, витрачених за кордоном за допомогою платіжної картки, $47 припадало на зняття готівки. У лютому цей показник був удвічі меншим – $21.
Контекст
Київський офіс платіжної системи Visa – це великий регіональний хаб, який охоплює 17 країн від Південно-Східної Європи до Кавказу та Центральної Азії. За даними НБУ, станом на 1 липня українці мали на руках 18,8 млн активних карт Visa. Через війну частина команди Visa наразі працює у тимчасових регіональних офісах хабу в Болгарії та Чехії, але дві третини менеджерів залишаються в Україні.
У травні ПриватБанк побачив пожвавлення споживчого ринку: збільшилися обсяги безготівкових оплат покупок у мережах електроніки й побутової техніки та закладах харчування. У перший місяць війни переважна частка безготівкових оплат за товари та послуги припадала на харчі та медикаменти. У березні зниження обсягів безготівкових оплат через термінали ПриватБанку в невеликих торговельних точках складало 62%, а в першій половині травня обсяги повернулися до довоєнних показників та навіть перевищили їх.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.