Категорія
Новини
Дата

Українці більше купують одягу, техніки та відвідують кафе. ПриватБанк побачив пожвавлення споживчого ринку

У квітні та першій половині травня в Україні збільшилися обсяги безготівкових оплат покупок в мережах електроніки й побутової техніки та закладах харчування, свідчать дані ПриватБанку. У перший місяць війни переважна частка безготівкових оплат за товари та послуги припадала на харчі та медикаменти.

Ключові факти

  • В Україні пожвавлюється споживчий ринок, заявляють у ПриватБанку. У першій половині травня частка оплат покупок продуктів харчування в мережі терміналів банку знизилася з 56% до 52% від загального обсягу витрат, а обсяги оплат покупок в мережах аптек – з 12,5% до 8%.
  • Водночас частка оплат у кафе та ресторанах у першій половині травня порівняно з березнем зросла з 2,5% до 4,3%, в магазинах одягу і взуття з 6% до 7,5%, а мережах електроніки та побутової техніки — з 5% до 6,5%.
  • За кількістю працюючих торгових терміналів, а отже й самих торговельних точок, лідерами відновлення ринку стали магазини одягу й взуття. Якщо на початку березня не працювали понад 80% магазинів цього сегменту, то в травні відновили роботу 65% точок. 
  • Ресторанний сервіс упав з початком війни на 81%, але зараз відновився вже на 45%, кількість точок магазинів техніки та електроніки після зменшення з початком війни на 67% у травні відновилася на 44%.
  • Роздрібні мережі харчування та фармації зазнали меншого впливу війни: після зниження кількості працюючих продуктових магазинів на 37% вже відновили роботу 22%, а із 40% аптек, що зупинили роботу з початком війни, 18% вже відновили роботу.

Контекст

Обсяги безготівкових оплат зростають насамперед завдяки активності мікро та малого бізнесу, вважають у банку. У березні зниження обсягів безготівкових оплат через термінали ПриватБанку в невеликих торговельних точках складало 62%, а в першій половині травня вони повернулися до довоєнних показників та навіть перевищили їх.

У квітні кількість оплат покупок банківськими картками та електронними гаманцями через мережу торгових POS-терміналів ПриватБанку зросла на 18% у порівнянні з березнем – із 124 млн до 146 млн транзакцій за рахунок зростання кількості магазинів, які приймають картки до оплати.

Матеріали по темі