Категорія
Новини
Дата

Українці більше купують одягу, техніки та відвідують кафе. ПриватБанк побачив пожвавлення споживчого ринку

1 хв читання

У квітні та першій половині травня в Україні збільшилися обсяги безготівкових оплат покупок в мережах електроніки й побутової техніки та закладах харчування, свідчать дані ПриватБанку. У перший місяць війни переважна частка безготівкових оплат за товари та послуги припадала на харчі та медикаменти.

Ключові факти

  • В Україні пожвавлюється споживчий ринок, заявляють у ПриватБанку. У першій половині травня частка оплат покупок продуктів харчування в мережі терміналів банку знизилася з 56% до 52% від загального обсягу витрат, а обсяги оплат покупок в мережах аптек – з 12,5% до 8%.
  • Водночас частка оплат у кафе та ресторанах у першій половині травня порівняно з березнем зросла з 2,5% до 4,3%, в магазинах одягу і взуття з 6% до 7,5%, а мережах електроніки та побутової техніки — з 5% до 6,5%.
  • За кількістю працюючих торгових терміналів, а отже й самих торговельних точок, лідерами відновлення ринку стали магазини одягу й взуття. Якщо на початку березня не працювали понад 80% магазинів цього сегменту, то в травні відновили роботу 65% точок. 
  • Ресторанний сервіс упав з початком війни на 81%, але зараз відновився вже на 45%, кількість точок магазинів техніки та електроніки після зменшення з початком війни на 67% у травні відновилася на 44%.
  • Роздрібні мережі харчування та фармації зазнали меншого впливу війни: після зниження кількості працюючих продуктових магазинів на 37% вже відновили роботу 22%, а із 40% аптек, що зупинили роботу з початком війни, 18% вже відновили роботу.

Контекст

Обсяги безготівкових оплат зростають насамперед завдяки активності мікро та малого бізнесу, вважають у банку. У березні зниження обсягів безготівкових оплат через термінали ПриватБанку в невеликих торговельних точках складало 62%, а в першій половині травня вони повернулися до довоєнних показників та навіть перевищили їх.

У квітні кількість оплат покупок банківськими картками та електронними гаманцями через мережу торгових POS-терміналів ПриватБанку зросла на 18% у порівнянні з березнем – із 124 млн до 146 млн транзакцій за рахунок зростання кількості магазинів, які приймають картки до оплати.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд