На фінансування «Укрзалізниці» уряд виділить у 2025 році 13 млрд грн, ще 16 млрд грн компанія отримає від держави у 2026-му. Про це повідомила прем’єр-міністерка Юлія Свириденко 4 листопада під час спілкування урядовців із журналістами, пише «Радіо Свобода».
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Деталі
- 16 млрд – це різниця квитка в касі та його собівартості, зазначила Свириденко. За її словами, цьогоріч вперше утворився суттєвий дисбаланс: раніше доходи від вантажних перевезень, які здійснювала компанія, покривали збиткові пасажирські перевезення «Укрзалізниці», собівартість квитків на які в кілька разів вища за актуальні ціни.
- «Наприклад, квиток до Херсона коштує приблизно 200 грн, а його реальна собівартість у чотири рази більша», – пояснила Свириденко.
- Найбільші втрати УЗ – у перевезенні металургії та вугілля, наголосив голова правління компанії Олександр Перцовський. За його словами, раніше саме ці категорії складали 60% обсягу вантажних перевезень компанії. «Більше половини обсягів вантажу ми втратили через наближення фронту», – зазначив Перцовський.
- Зараз далеке прямування «Укрзалізниці» приносить компанії 7 млрд грн доходів, за даними голови УЗ. Водночас, за його словами, видатки досягають 20 млрд грн, зокрема на заробітні плати працівників та на електроенергію. Різницю в 13 млрд грн компенсує держава.
Контекст
Збитки «Укрзалізниці» від пасажирських перевезень минулого року перевищили 18 млрд грн, а у 2025-му, попри виділення 4,3 млрд грн на компенсацію, прогнозовано сягнуть понад 22 млрд грн. Водночас у середньому доходи у пасажирському сегменті покривають лише приблизно 40% витрат.
Станом на кінець 2024 року загальний зовнішній борг УЗ досяг $1,4 млрд, з яких 77% становлять єврооблігації. У 2025-му компанія має погасити $52 млн основного боргу, а в 2026 році – $797 млн, зокрема $703 млн – за єврооблігаціями.
Кожен українець матиме право на 3000 км безкоштовних поїздок залізницею, оголосив 1 листопада президент Володимир Зеленський. Коли і як це діятиме – невідомо. Програма пропрацьовується, уточнюють у пресслужбі УЗ. Відомо напевно – рішення влетить держбюджету у копійку. Наскільки відчутно і яку користь програма може принести «Укрзалізниці», читайте в матеріалі Forbes Ukraine.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.