Категорія
Новини
Дата

Уряд ініціює посилення санкцій проти російських цифрових продуктів

1 хв читання

Кабінет Міністрів підтримав законопроєкт про введення заборони використання санкційних електронних ресурсів, повідомляє Мінцифри. Документ посилює санкційне законодавство щодо переліку цифрових продуктів. Йдеться про програмні й інформаційні ресурси, створені російськими компаніями чи будь-якими представниками країн, які мають стосунок до діяльності країн-агресорів чи терористичних організацій.

Ключові факти

  • Зазначається, що незабаром українські компанії мають повністю відмовитися від програм країн-агресорів задля збереження національної безпеки.
  • Згідно із повідомленням, Держспецзв’язку за завданням Ради національної безпеки та оборони розробила відповідний законопроєкт. Він передбачає заборону поширення та використання юридичними особами програмних продуктів, які: 
  1. Створені фізичними чи юридичними особами з іноземних держав, до яких застосовано санкції.
  2. Створені юрособами, частка у статутному капіталі яких перебуває у власності таких держав.
  3. Створені юрособами, які перебувають під контролем іноземних юридичних чи фізичних осіб, які здійснюють терористичну діяльність.
  4. Створені з використанням вихідного або об’єктного коду програмних продуктів, що підпадають під санкції.
  5. Розроблені особами, які підпадають під санкції, незалежно від країни їхнього походження.
  • Документ також передбачає заборону доступу до електронних інформаційних ресурсів в інтернеті, які належать або контролюються особами чи організаціями, щодо яких застосовано санкції. Це стосується вебсайтів, вебсторінок, електронних комунікаційних мереж та інформаційно-комунікаційних систем.  
  • Очікується, що реалізація законопроєкту підвищить кіберзахист українського цифрового простору від агресії РФ та її сателітів.

Контекст

Зігдно із дослідженням платформи Ringostat, яка входить у Netpeak Group, запити українського бізнесу на встановлення російських CRM-систем зменшилися з 2021 року (73%), але досі становлять 14%. На українські CRM-системи попит зріс з 5% до 53%, а на системи інших країн – з 23% до 33%.

Згідно із дослідженням, з 2021 року частка компаній, які використовують CRM-системи із РФ, зменшилася більш ніж у чотири рази (із 73% у 2021-му). Однак російські CRM все ще використовує чимало компаній – 17%.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд