Через війну в режим часткової роботи або взагалі до припинення функціонування вдалося до 85% бізнесу в Україні, серед яких 1% припинили діяльність та не планують відновлення, а 35% призупинили діяльність, чекаючи кращих часів. Про це свідчать результати опитування дослідницької компанії Gradus Research на замовлення Київської школи економіки.
Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго».
Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!
Ключові факти
- Галузева трансформація, як один із способів порятунку бізнесу від закриття, виявилася актуальною вже для 37% підприємств дослідження – в 21% випадків бізнес в процесі галузевої трансформації, а 16% повністю або частково трансформувалися. Потенційно до групи трансформованих долучиться ще 16%.
- Найбільш популярними сферами діяльності бізнесу від час війни є роздрібна торгівля харчовими та не харчовими продуктами – сумарно до 24% бізнесу, що взяли участь у дослідженні, припадає саме на ці дві сфери.
- В Україні є представники бізнесу, що працюють у більшому обсязі, порівнюючи з довоєнним часом. Проте загалом, завантаженість бізнесу говорить про те, що переважна ж більшість компаній суттєво втратили, адже 86% бізнесу працюють з меншою завантаженість, порівнюючи з довоєнним часом.
- В якості складнощів, що виникають в організації роботи бізнесу, половина аудиторії називають недостатність замовлень. До третини респондентів (29%) скаржаться на проблеми з логістикою.
- В якості допомоги від уряду 37% аудиторії очікують на податкові канікули. Серед інших згадок – допомога з організацією логістики, доступ до здешевлених фінансів, просування продукції та збереження ключових співробітників від від’їзду за кордон, військової служби.
- Складні часи бізнесу істотно відображаються і на фінансовій підтримці працівників та постачальників – 3–5% бізнесу виплачують порівняно більші виплати, 14–19% виконують виплати на довоєнному рівні. Інші бізнеси або знизили частку виплат, або припинили взагалі – 39% не виплачують заробітну плату, і 29% – не виплачують постачальникам.
Методологія
Метод збору інформації: самозаповнення анкет у мобільному додатку. Цільова група дослідження: чоловіки та жінки, які є власниками / керівниками малого, середнього та великого бізнесу. Кількість результативних інтерв’ю: 355. Період опитування: 22 березня 2022 року з 14:30 до 21:40.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.