Рішення НАЗК про віднесення французької корпорації Auchan до переліку міжнародних спонсорів війни не стосується українського підрозділу. Проте відчувається тиск на працівників, сказала в інтервʼю Forbes CEO «Ашан Україна» Марта Труш.
Ключові факти
- За словами очільниці української мережі «Ашан», рішення НАЗК може нести репутаційні втрати. До того ж, зазначає вона, 5000 працівників відчувають тиск.
- «Ми спілкуємося зі співробітниками, і вони запитують, що це означає та чи не закриють через це компанію. І це попри високу лояльність до компанії. Ми проводимо постійні опитування залученості та задоволеності працівників, цей показник зростає», – сказала Труш.
- Питання незадоволеності позицією материнської компанії серед клієнтів також залишається, додала вона.
- Щодо відтоку покупців через те, що Auchan продовжує працювати в РФ, Труш заявила, що думати, що його немає, хибно. «Але його важко виміряти, бо є впливовіші фактори, зокрема, закриття під час тривог. Мені зараз важливо захистити наших людей», – наголосила CEO «Ашан Україна».
Контекст
На російський ринок припадає 10% світових продажів Auchan – це €3,2 млрд виторгу. Компанія має в РФ 231 магазин. Гендиректор Auchan Ів Клод раніше заявив, що мережа продовжить роботу в РФ, оскільки «діє в інтересах цивільного населення».
Розслідування The Insider спільно з Le Monde та Bellingcat показало, що російський «Ашан» від початку повномасштабного вторгнення постачав товари для російських військових на окупованих територіях України. Постачання військовим позиціонувалося як «гуманітарна допомога». У пресслужбі французького «Ашана» все спростовують і кажуть, що компанія «поза політикою».
Так звана гуманітарна допомога складалася як із товарів зі складів «Ашана», так і товарів, зібраних волонтерами на території магазинів мережі у різних регіонах РФ. У деяких регіонах поставки організовувалися за безпосередньої взаємодії з місцевими органами влади. Крім постачання товарів, «Ашан» допомагав військкоматам набирати мобілізованих з-поміж своїх співробітників.
«Auchan Україна» звернувся за поясненнями до офісу у Франції після інформації у ЗМІ щодо постачання «Ашаном» у Росії товарів військовим під виглядом гуманітарної допомоги, повідомила компанія.
2 лютого НАЗК внесло найбільшого у світі (виторг за 2022 рік – $80 млрд) виробника побутової хімії та товарів особистої гігієни Procter & Gamble (P&G) до списку міжнародних спонсорів війни. Підставою для цього, зазначають в агентстві, стало те, що попри заяви про зменшення присутності у РФ, транснаціональна компанія навіть збільшила обсяги діяльності у грошовому виразі. Більше про це читайте тут.
![Російське питання, чи годує Auchan окупантів і $25 млн французької підтримки. Перше інтерв’ю з новою CEO «Ашан Україна» Мартою Труш /Фото Сергій Пірієв для Ашан Україна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/c/a2/c823b9d4-8377fa413b9bb10c4afcebeea47efa2c.jpg?v=8679_3)
![Допомога армії РФ. «Auchan Україна» відреагував на скандал із російським підрозділом компанії /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/5/c2/aa34769d-953d576f84fbd07f5a243a1021defc25.jpg?v=0569_2)
![Такий же злочин, як війна. Українські офіси Leroy Merlin, Nestle, METRO та JTI тиснуть на материнські компанії, щоб ті пішли з Росії. А отримують блокування роботи й відписки /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/d/5a/ad770cfd-85d109d12a09d371bf6c5b3b362225ad.jpg?v=6626_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.