Комісія із захисту даних Ірландії (DPC) оштрафувала дочірню компанію Meta WhatsApp на €5,5 млн за додаткове порушення законів ЄС щодо конфіденційності, пише Reuters. WhatsApp доручили привести свої операції обробки даних у відповідність до вимог.
Ключові факти
- DPC, який виступає як провідний регулятор конфіденційності в ЄС для Meta, заявив, що WhatsApp має переглянути те, як він використовує особисті дані для покращення обслуговування.
- WhatsApp також було доручено привести свої операції обробки даних у відповідність до вимог протягом шести місяців.
- Рішення комісії йде вслід за аналогічним наказом, який вона видала цього місяця для інших основних платформ Meta, Facebook та Instagram, в якому йдеться про те, що Meta повинна переглянути правову основу, в якій вона орієнтується на рекламу з використанням особистих даних.
- DPC оштрафував WhatsApp на €225 млн у вересні 2021 року за порушення, які відбулися за той самий період часу, як і скарга, розглянута в четвер.
- На сьогоднішній день регулятор оштрафував Meta на €1,3 млрд і має 10 інших розслідувань щодо послуг компанії.
Контекст
DPC регулює діяльність Apple, Google, Twitter, Tiktok та інших технологічних гігантів через розташування їхньої штаб-квартири в ЄС в Ірландії. Наразі щодо таких фірм відкрито 40 запитів, у тому числі 13 стосовно Meta.
Регулятор має право накладати штрафи до 4% від глобального доходу компанії відповідно до режиму «єдиного вікна» Загального регламенту ЄС із захисту даних (GDPR), запровадженого в 2018 році.
У Ірландії вирішили накласти рекордний штраф у розмірі €405 млн ($402 млн) на соціальну мережу Instagram після розслідування щодо опрацювання даних дітей. Розслідування, яке розпочалося у 2020 році, стосувалося дітей-користувачів віком від 13 до 17 років, яким було дозволено керувати бізнес-акаунтами, що полегшувало публікацію номера телефону або адреси електронної пошти користувача.
Наприкінці листопада 2022 року регулятор конфіденційності даних Ірландії наклав штраф у розмірі €265 млн на соціальну мережу Facebook. Тоді йшлося про розслідування щодо витоку персональних даних у 2018–2019 роках.
У грудні Антимонопольний наглядовий орган ЄС повідомив материнську компанію Facebook Meta, що вона, ймовірно, порушує антимонопольне законодавство ЄС, спотворюючи конкуренцію на ринках онлайн-реклами та зловживаючи своїм домінантним становищем. Комісія не погоджується з тим, що Meta повʼязує свою службу онлайн-реклами Facebook Marketplace зі своєю особистою соціальною мережею Facebook. У комісії додали, що в разі виявлення порушення Meta може загрожувати штраф у розмірі до 10% від річного світового обороту компанії.
![TikTok бореться з конкурентами дешевою рекламою. Бренди та рекламодавці йдуть від Meta, YouTube та Twitter /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/8/15/883b8178-ba79c51d2522b754da9fd6633b3c4158.jpg?v=6420_1)
![«У нас немає модераторів, які працюють з Москви». У Meta розповіли, як модерують пости українських користувачів у Facebook та Instagram /Фото Ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/5/65/1a047af9-f5a13a680fde079073ad147f4bf9b655.jpg?v=7761_3)
![Соцмережі Цукерберга банять українські акаунти за пости про війну. Які є варіанти обійти «антивоєнну» модерацію /Фото Ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/5/65/1a047af9-f5a13a680fde079073ad147f4bf9b655.jpg?v=7761_3)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.