Категорія
Новини
Дата

Як змінилися найбільші мережі супермаркетів в Україні за три квартали 2022 року

1 хв читання

Мережа АТБ скоротилася на 12,9%, Fozzy – на 4,9%, а КОЛО – на 13,1%. Про це свідчить дослідження GT Partners Ukraine.

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного! 

Ключові факти

  • Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на початок 2022 року було 1314 магазини, за січень–вересень зменшилася на 12,9%. Компанія на другому місці за скороченням серед десятки найбільших торговельних мереж країни. Станом на кінець третього кварталу в неї 1144 магазини. 
  • На першому місці за скороченням – мережа КОЛО, яка за рік зменшилася на 13,1%. На вересень у компанії 219 магазинів. 
  • Причина стрімкого скорочення – повномасштабна війна. В АТБ було багато магазинів на сході України, КОЛО значною мірою розвивалася в Київській області. 
  • Зменшилися мережі й Fozzy Group. Мережа ритейлера, який управляє магазинами «Сільпо», «Фора» та іншими, стала меншою на 35 магазинів, або 4,9%. На кінець вересня в неї 679 магазинів. 
  • Проте не всі мережі скоротилися. Лідерами за приростом стали невеликі компанії, розташовані в західній частині України. Зокрема, «Клевер Сторс», який розвиває магазини «Сім23» та «Сім23 To-go», збільшив мережу на 30 торговельних точок. А «Мережа-Сервіс Львів» із «Близенько» – на 18. Загалом у цих ритейлерів 146 та 137 магазинів відповідно. 
  • «Мережі інвестували в основному в дрібний формат», – каже директор GT Partners Ігор Гугля. За дослідженням його компанії, саме на магазини торговою площею до 200 кв. м припало 56% усіх відкритих маркетів за січень–вересень. 
  • Невеликі майданчики легше знайти, для них потрібні менші інвестиції, – пояснює Гугля. Крім цього, їх закрити легше, якщо бізнес не пішов, – каже гендиректор GT Partners. 
  • Основна маса відкриттів зосередилася в більш-менш спокійних регіонах – на заході та в центрі країни, зазначає експерт.

Контекст

Відновлюватися ритейлери почали в середині весни 2022 року. За даними GT Partners, якщо у квітні була закрита майже чверть продуктових магазинів (24%), то у вересні таких залишалося 7,4%. Після звільнення Херсона майже всі роздрібні мережі, які там працювали до війни, почали відкривати супермаркети.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд