Мережа АТБ скоротилася на 12,9%, Fozzy – на 4,9%, а КОЛО – на 13,1%. Про це свідчить дослідження GT Partners Ukraine.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на початок 2022 року було 1314 магазини, за січень–вересень зменшилася на 12,9%. Компанія на другому місці за скороченням серед десятки найбільших торговельних мереж країни. Станом на кінець третього кварталу в неї 1144 магазини.
- На першому місці за скороченням – мережа КОЛО, яка за рік зменшилася на 13,1%. На вересень у компанії 219 магазинів.
- Причина стрімкого скорочення – повномасштабна війна. В АТБ було багато магазинів на сході України, КОЛО значною мірою розвивалася в Київській області.
- Зменшилися мережі й Fozzy Group. Мережа ритейлера, який управляє магазинами «Сільпо», «Фора» та іншими, стала меншою на 35 магазинів, або 4,9%. На кінець вересня в неї 679 магазинів.
- Проте не всі мережі скоротилися. Лідерами за приростом стали невеликі компанії, розташовані в західній частині України. Зокрема, «Клевер Сторс», який розвиває магазини «Сім23» та «Сім23 To-go», збільшив мережу на 30 торговельних точок. А «Мережа-Сервіс Львів» із «Близенько» – на 18. Загалом у цих ритейлерів 146 та 137 магазинів відповідно.
- «Мережі інвестували в основному в дрібний формат», – каже директор GT Partners Ігор Гугля. За дослідженням його компанії, саме на магазини торговою площею до 200 кв. м припало 56% усіх відкритих маркетів за січень–вересень.
- Невеликі майданчики легше знайти, для них потрібні менші інвестиції, – пояснює Гугля. Крім цього, їх закрити легше, якщо бізнес не пішов, – каже гендиректор GT Partners.
- Основна маса відкриттів зосередилася в більш-менш спокійних регіонах – на заході та в центрі країни, зазначає експерт.
Контекст
Відновлюватися ритейлери почали в середині весни 2022 року. За даними GT Partners, якщо у квітні була закрита майже чверть продуктових магазинів (24%), то у вересні таких залишалося 7,4%. Після звільнення Херсона майже всі роздрібні мережі, які там працювали до війни, почали відкривати супермаркети.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.