Категорія
Новини
Дата

Як змінилися найбільші мережі супермаркетів в Україні за три квартали 2022 року

Мережа АТБ скоротилася на 12,9%, Fozzy – на 4,9%, а КОЛО – на 13,1%. Про це свідчить дослідження GT Partners Ukraine.

Головні матеріали Forbes Ukraine. Раз на тиждень на вашій пошті.

Ключові факти

  • Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на початок 2022 року було 1314 магазини, за січень–вересень зменшилася на 12,9%. Компанія на другому місці за скороченням серед десятки найбільших торговельних мереж країни. Станом на кінець третього кварталу в неї 1144 магазини. 
  • На першому місці за скороченням – мережа КОЛО, яка за рік зменшилася на 13,1%. На вересень у компанії 219 магазинів. 
  • Причина стрімкого скорочення – повномасштабна війна. В АТБ було багато магазинів на сході України, КОЛО значною мірою розвивалася в Київській області. 
  • Зменшилися мережі й Fozzy Group. Мережа ритейлера, який управляє магазинами «Сільпо», «Фора» та іншими, стала меншою на 35 магазинів, або 4,9%. На кінець вересня в неї 679 магазинів. 
  • Проте не всі мережі скоротилися. Лідерами за приростом стали невеликі компанії, розташовані в західній частині України. Зокрема, «Клевер Сторс», який розвиває магазини «Сім23» та «Сім23 To-go», збільшив мережу на 30 торговельних точок. А «Мережа-Сервіс Львів» із «Близенько» – на 18. Загалом у цих ритейлерів 146 та 137 магазинів відповідно. 
  • «Мережі інвестували в основному в дрібний формат», – каже директор GT Partners Ігор Гугля. За дослідженням його компанії, саме на магазини торговою площею до 200 кв. м припало 56% усіх відкритих маркетів за січень–вересень. 
  • Невеликі майданчики легше знайти, для них потрібні менші інвестиції, – пояснює Гугля. Крім цього, їх закрити легше, якщо бізнес не пішов, – каже гендиректор GT Partners. 
  • Основна маса відкриттів зосередилася в більш-менш спокійних регіонах – на заході та в центрі країни, зазначає експерт.

Контекст

Відновлюватися ритейлери почали в середині весни 2022 року. За даними GT Partners, якщо у квітні була закрита майже чверть продуктових магазинів (24%), то у вересні таких залишалося 7,4%. Після звільнення Херсона майже всі роздрібні мережі, які там працювали до війни, почали відкривати супермаркети.

Матеріали по темі
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні