Агентство з розшуку та менеджменту активів (АРМА) має намір продати на аукціоні яхту вартістю €200 млн, яка належить політику й одному з найбагатших людей України Віктору Медведчуку. Про це Forbes розповів т. в. о. очільника АРМА Дмитро Жоравович.
Ключові факти
- АРМА розшукала яхту Медведчука, що стоїть у порту хорватського міста Рієка.
- «Фізично до неї є доступ. Наразі ми шукаємо майданчик за кордоном, на якому можна продати актив», – сказав Жоравович.
- За його словами, складно сказати, скільки на це потрібно часу. «Минулого року ми продавали 3000 т соняшникової олії, досить великий і дорогий актив. Увесь процес зайняв 30 днів. Продаж проходив вже за відпрацьованим механізмом на аукціоні ДП «СЕТАМ». Тут, враховуючи специфіку іноземних юрисдикцій, процес буде довшим», – пояснив він.
- Умови продажу визначить біржа, на якій буде виставлено майно. Вартість яхти – €200 млн.
Контекст
До війни Forbes оцінював статки Медведчука в $620 млн. Третина цієї суми, $190 млн, – його персональний транспорт, зокрема 92-метрова яхта Royal Romance. Яхта побудована у 2015 році нідерландською компанією Feadship, тоді вона коштувала близько $200 млн. Але після введених проти Медведчука та його оточення санкцій у лютому 2021 року Forbes оцінив її вдвічі дешевше. Медведчук володів яхтою через офшор на Маршаллових островах.
16 березня Львівський суд заарештував яхту, а 11 квітня передав її у розпорядження АРМА.
Проти народного депутата, голови політради партії «ОПЗЖ» Віктора Медведчука прокуратура веде дві кримінальні справи. Його підозрюють у держзраді, співпраці з російськими чиновниками для незаконного видобутку газу на шельфі Чорного моря та сприянні незаконному постачанню вугілля з тимчасово окупованої території Донбасу у 2014–2015 роках.
Медведчук сидів під домашнім арештом. Але коли російські війська почали бити ракетами по Україні, він зібрав речі й утік. Його дружина Оксана Марченко виїхала з України до Білорусі за пʼять днів до вторгнення Росії.
12 квітня Медведчук був затриманий правоохоронцями.
Затриманий СБУ Медведчук розповів про схему виведення з державної власності частини магістрального нафтопродуктопроводу «Самара – Західний напрямок» для подальшого прокачування через нього дизельного пального. За його словами, питаннями трубопроводу він займався на прохання Порошенка. І зрештою за рік роботи трубопровід заробив для його власників вдвічі більше коштів, ніж було вкладено в його викуп, – до $42 млн. А з травня 2019 року, тобто після припинення повноважень Порошенка, прокачування дизеля через магістраль припинилося.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.