Західні компанії з культовими брендами, такими як Coca-Cola, що пішли з російського ринку, боротимуться з підробками та несанкціонованим імпортом, пише Reuters.
Ключові факти
- Цієї весни великі західні компанії пішли з Росії після її вторгнення в Україну. Деякі бренди, такі як Coca-Cola, завершили свій вихід у серпні, тоді як інші, такі як McDonaldʼs, продали свій бізнес. Деякі, зокрема Procter & Gamble Co, частково залишилися, продаючи предмети першої необхідності.
- За словами юристів з інтелектуальної власності, нині компанії захищають свої товарні знаки, щоб захистити бренди від втрати вартості й на випадок, якщо вони колись повернуться до країни.
- Coca-Cola, яка вперше зʼявилася в Радянському Союзі в 1979 році, вже долучилась до боротьби з товарами з сірого ринку, які є несанкціонованим імпортом, та російськими підробками її лінії Fanta, згідно з судовими документами та коментарями адвокатів.
- Битви інших компаній тільки починаються, йдеться в матеріалі, оскільки російські підприємці прагнуть отримати вигоду з відомих імен після виходу тих з ринку.
- Московські підприємці Олександр Герштейн та Вадим Рябченко, які володіють бізнесом із виробництва перевʼязувальних та медичних матеріалів, подали заявки на реєстрацію близько 20 торгових марок, включаючи Coca-Cola, Adidas, Mercedes Benz та бренд підгузків P&G Pampers.
- Coca-Cola досі практично не домоглася того, щоб російський суд зайняв її бік у справах проти імпорту її газованих напоїв зі США та проти конкурентів із майже ідентичними назвами, таких як «Фантола», що заполонили ринок.
- Імпортер ТОВ «Пивоіндустрія» змогло продати тисячі банок Fanta та Coca-Cola Cherry, хоча уряд не додав газовані напої до списку товарів, дозволених для паралельного імпорту. Зазначається, що Coca-Cola домагається судового рішення проти «Пивоіндустрії» після безуспішних спроб змусити митницю заблокувати постачання газованих напоїв.
Контекст
Роспатент, агентство інтелектуальної власності при уряді Росії, отримує потік заявок на товарні знаки популярних у країні західних брендів, повідомив керівник відділу стратегії контенту групи інтелектуальної власності аналітичної компанії Clarivate Plc Роберт Рідінг.
За словами експертів у галузі інтелектуальної власності, у звичайний час уряди відхиляють заявки на товарні знаки, які ідентичні чи дуже схожі на існуючі бренди, але навесні цього року російський уряд прийняв ухвалу, що дозволяє підприємствам використовувати патенти з країн, які вважаються «недружніми», такими як США та Велика Британія, без виплати власнику інтелектуальної власності.
Росія також тепер дозволяє «паралельний імпорт» або сірий ринок для товарів, починаючи від товарів для жінок Carefree і закінчуючи взуттям будь-якої марки.
Продажі на сірому ринку в Росії, також відомому як «паралельний імпорт», за офіційними підрахунками, вже досягли майже $6,5 млрд і до кінця року можуть становити $16 млрд.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.