Глобальний індекс цін на авіаційне паливо, що підтримується S&P Global, зріс на 20% із 7 грудня, тоді як ціни на східному узбережжі США зросли приблизно на 77%, пише The Wall Street Journal. Зростання попиту також призвело до зростання цін, оскільки мільйони китайських мандрівників подорожували під час святкування Нового року.
Ключові факти
- У той час як світовий попит на бензин і дизельне паливо вже відновився після спаду, спричиненого пандемією, споживання реактивного палива тільки зараз починає зростати.
- Вторгнення Росії до України у лютому 2022 року призвело до різкого зростання цін на нафтопродукти після того, як західні санкції обмежили російський експорт.
- Навіть з урахуванням нещодавнього стрибка ціни на авіаційне паливо ще не досягли минулорічних максимумів. Це повʼязано з тим, що ціна авіапалива складається з вартості сирої нафти, необхідної для його виробництва, і надбавки, що стягується виробниками та дистрибʼюторами, а ціни на сиру нафту впали приблизно на 37% з червня минулого року.
- Ціни на авіаквитки різко зросли порівняно з цінами у 2020 та 2021 роках. Більш високі ціни на пальне призвели до зростання цін на авіаквитки минулого року, так само як і брак робочих місць, більш висока вартість робочої сили та високий попит з боку споживачів. За словами аналітиків, нещодавній стрибок цін на реактивне паливо ще не був повністю врахований у вартості авіаквитків.
- Зростання активності польотів в Азії, особливо після скасування Китаєм обмежень на поїздки через COVID-19 8 січня, спричиняє стрибок попиту на авіагас. За даними консалтингової фірми Kayrros, яка відстежує рейси та використовує дані моделей літаків для оцінки споживання, попит перевищив торішній рівень на 33% у середині січня.
- Деякі американські авіапасажири також були спантеличені різко підвищеними тарифами.
Контекст
Відновлення міжнародних польотів Китаєм допоможе підняти глобальні авіаперевезення до допандемічного рівня до середини цього року, навіть незважаючи на те, що брак нових літаків продовжує заважати повному відновленню галузі.
У компанії заявили, що після 70-відсоткового відновлення пасажиропотоку минулого року завдяки Європі й Північній Америці саме Азія стимулюватиме зростання в 2023 році, чому сприятиме відкриття кордонів Китаєм. Прогноз компанії є найоптимістичнішим за три роки після того, як COVID-19 зупинив галузь.
Раніше American Express Global Business Travel прогнозувала, що у 2023 році вартість авіаквитків по всьому світу зросте аж на 12% на маршрутах Європа – Азія та на 10% – на рейсах Північна Америка – Азія.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.