Відновлення міжнародних польотів Китаєм допоможе підняти глобальні авіаперевезення до допандемічного рівня до середини цього року, навіть незважаючи на те, що брак нових літаків продовжує заважати повному відновленню галузі, пише Financial Times із посиланням на одну з найбільших у світі компаній з оренди літаків Avolon.
Ключові факти
- У компанії заявили, що після 70-відсоткового відновлення пасажиропотоку минулого року завдяки Європі й Північній Америці саме Азія стимулюватиме зростання в 2023 році, чому сприятиме відкриття кордонів Китаєм. Прогноз компанії є найоптимістичнішим за три роки після того, як COVID-19 зупинив галузь.
- Раніше фахівці попереджали, що відновлення до рівня 2019 року відбудеться не раніше 2024-го. Проте нещодавнє рішення Китаю знову відкрити свої кордони розглядається як останній крок, необхідний для повного відновлення пасажирських перевезень. Це рішення викликало зростання кількості бронювань рейсів, хоча вони залишаються значно нижчими за допандемічний рівень. За даними ForwardKeys, кількість бронювань вихідних міжнародних рейсів у період із 26 грудня по 3 січня підскочила на 192% порівняно з тим же періодом минулого року, але все ще на 85% нижча за допандемічний рівень.
- Представники галузі очікують, що рівень бронювання продовжуватиме зростати, оскільки авіакомпанії в Китаї наймають персонал і відновлюють свої розклади міжнародних рейсів після трьох років бездіяльності, хоча вони побоюються, що мандрівників можуть відштовхнути правила тестування, введені для авіапасажирів, які подорожують із Китаю.
- Оптимізм Avolon підтримали інші керівники галузі. Енгус Келлі, виконавчий директор AerCap, найбільшого у світі орендодавця, сказав, що всі клієнти авіакомпаній повідомляють про високий попит, незважаючи на економічний спад. За його словами, минулого року AerCap зіткнулася з більшим попитом на літаки, ніж будь-коли у своїй історії. У 2022 році було підписано 570 договорів оренди, в основному на літаки з постачанням у 2023-му та 2024-му роках.
- Хоча попит на польоти повернувся, проблеми в основних виробників Airbus та Boeing можуть загальмувати відновлення. Avolon попередив, що затримки з доставкою стають «повсюдними». За його словами, близько 2400 запланованих літаків не було збудовано через пандемію. Минулого року Airbus і Boeing наростили виробництво літаків, щоб задовольнити зростаючий попит з боку авіакомпаній. Airbus поставив 661 літак у 2022 році, збільшивши виробництво на 8%, тоді як його американський конкурент збільшив виробництво на 41% порівняно з попереднім роком, до 480.
Контекст
Раніше American Express Global Business Travel прогнозував, що у 2023 році вартість авіаквитків по всьому світу зросте аж на 12% на маршрутах Європа – Азія та на 10% – на рейсах Північна Америка – Азія.
За словами Amex GBT у своєму Air Monitor 2023, в Азії, яка повільніше знімала обмеження на поїздки через COVID, очікуються одні з найбільших змін у міру зростання попиту. Хороші економічні перспективи регіону також можуть призвести до зростання цін, ідеться в повідомленні.
Збільшення на 12% на напрямку Азія – Європа повʼязане з тарифами економкласу, водночас прогнозується, що квитки бізнес-класу на рейси між континентами зростуть у середньому на 7,6%. Тарифи в Північній Америці та Азії можуть підскочити на 5,6%.
Влітку минулого року ірландський лоукостер Ryanair повідомив, що більше не пропонуватиме своїх фірмових тарифів у €1 та €10 протягом подальших років через різке зростання вартості пального. Середній тариф Ryanair підвищиться приблизно на €10 протягом подальших пʼяти років, з приблизно €40 минулого року до €50 до 2027 року, повідомив директор Ryanair Майкл ОʼЛірі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.