50 найкращих роботодавців
Ракетна атака на Київ 28 травня 2023 року зруйнувала будівлю фабрики «Імперіал Тобакко». Компанія зупинила виробництво на місяць, прямі збитки сягли 300 млн грн. «Ніхто з колег не постраждав», – говорить старша менеджерка з персоналу Анна Заріпова. В бюджеті на 2024 рік зарезервовано 50 млн грн на посилення безпеки праці, зокрема будівництво додаткових укриттів. Торік група витратила 1 млн грн на тренінги з безпеки і надання першої медичної допомоги.
Особливість компанії – низька плинність кадрів, що не перевищує 5%, середня тривалість роботи в компанії становить 10 років.
Понад 40 співробітників мобілізовано. «Маємо створити гідні умови праці для людей із воєнним досвідом», – каже Заріпова. Група ініціювала комунікаційну кампанію «Ми разом», яка сприяє поверненню ветеранів до мирного життя.
Цитата з анкет: «Попри великі фінансові втрати, одразу вийшли з російського ринку».
200 лідерів української економіки 2023
2022 року компанія виробила 6,9 млрд штук сигарет, а за два квартали 2023‐го – 3,95 млрд штук. У першому півріччі 2023‐го виторг компанії збільшився на 56%, до 6,1 млрд грн. На відміну від основних конкурентів, Imperial Brands повністю вийшла з ринку Росії.
50 найкращих роботодавців воєнного часу
Imperial Tobacco Ukraine уникла скорочень персоналу та зменшення зарплат. Компанія, навпаки, збільшила штат на 70 робочих місць та індексувала винагороду працівникам з урахуванням інфляції. Київська тютюнова фабрика Imperial Tobacco відновила роботу наприкінці березня. Втримати обсяги виробництва допоміг контракт на виробництво цигарок на замовлення конкурента «Філіп Морріс», який не міг використовувати власні потужності в Харкові.
У 2022‐му виторг «Імперіал Тобако Юкрейн» збільшився на 4%, до 9,6 млрд грн, чистий прибуток скоротився на 19%, до 430,6 млн грн. Корпорація вже у перші тижні війни оголосила про вихід з ринку Росії. У квітні вона завершила продаж російських активів місцевому менеджменту, зафіксувавши збитки у £225 млн.
50 найкращих роботодавців 2021
Українська «дочка» Imperial Tobacco не планує відмовлятися від гібридного режиму роботи. «Такий формат дозволяє запобігти цифровому виснаженню і не позбавляти людей соціальних контактів», – каже HR‑директорка компанії Ганна Добринець. Аби мінімізувати контакти, компанія трансформувала офісний простір та автоматизувала частину адміністративних процесів. Наприклад, збільшили відстань між столами, в їдальні встановили роздільники зі скла, щоб можна було сидіти по одному. Переміщуватися коридорами дозволено лише у масці. Всіх підключили до платформи Workday, яка полегшила оформлення відпустки, контроль перепусток та взаємодію з керівником.
Корпоративні освітні програми націлені на те, щоб навчити співробітників критичного мислення, культури комунікацій та мистецтва вибудовувати особисті межі. У 2022 році до них буде додано програми лідерства й підвищення управлінських навичок. «Відповідальність – ключова характеристика, – каже Добринець. – У нас немає точок контролю, важливо, щоб людина була самоорганізованою і підготовленою». Тренінги, за її словами, відвідують до 120 працівників, ще до 40 осіб переглядають матеріали у записі.
100 найбільших приватних компаній 2021
Подія року: у 2020 році компанія збільшила обсяг експорту на 28%, довівши його частку в продажах до 52%. 47% експорту припадає на Саудівську Аравію. Вироблені в Україні сигарети компанія також постачає в Афганістан, Пакистан, Ізраїль, Китай, Палестину і Молдову. В Україні Imperial Tobacco представляють чотири бренди: West, Parker & Simpson, «Прима», Davidoff Cigarettes. Останній, за даними компанії, розвивається набагато швидше за інших.
100 найбільших приватних компаній 2020
Підвищення акцизів на 29%, зростання нелегальної торгівлі і трудова міграція скоротили у 2019 році виробництво сигарет в Україні на 15%, до 51 млрд штук, говорив в інтервʼю «ІнтерфаксУкраїна» в лютому гендиректор української «дочки» Imperial Tobacco Ростислав Чернак. Частка очолюваної ним компанії скоротилася у 2019 році на 1,5 процентних пункта, до 12,6%. Найбільше компанія страждає від нелегальної торгівлі та зростання акцизів. Причина в структурі портфеля. 47,5% продукції Imperial Tobacco припадає на недорогі сигарети, що найчутливіші до цінових коливань. 35,9% портфеля – сигарети середнього цінового сегмента, 12,2% – преміальний сегмент. У 2019 році Київська тютюнова фабрика Imperial Tobacco експортувала майже 40% продукції у 20 країн. Найбільший ринок – Саудівська Аравія.