2019 рік. Перший єдиноріг | Історія українського бізнесу
Категорія
30 років українского бізнесу
Дата

2019 рік. Перший єдиноріг | Історія українського бізнесу

Зліва направо – засновники Grammarly Макс Литвин, Дмитро Лідер і Олексій Шевченко. Фото Grammarly

30 років українського бізнесу. Якими ми були, як стали тими, хто ми є, — Forbes розповідає про те, як із руїн радянського ладу поставали ініціатива, винахідливість, ділова хватка українських підприємців. Один рік — одна історія, один урок. 2019 рік

У жовтні 2019 року сервіс перевірки правопису Grammarly залучив $90 млн, коли його оцінка становила більше $1 млрд. Єдинорогів, або технологічних стартапів із мільярдною капіталізацією, що швидко зростають, тоді налічувалося менше 500 в усьому світі. Маленьке поповнення для глобального клубу найкращих стартапів – величезний стрибок для України.

До цього до єдинорогів з українським корінням можна було з натяжкою зарахувати два проєкти – сервіс для спільної роботи над кодом GitLab, який придумав харків’янин Дмитро Запорожець, та британський необанк Revolut, співзасновником і технічним директором якого є уродженець Миколаєва Влад Яценко. Обидві ці компанії з Україною майже нічого, крім громадянства засновників, не пов’язує. На відміну від Grammarly.

Проєкт заснували Олексій Шевченко, Максим Литвин та Дмитро Лідер. У Києві вони мають просторий двоповерховий офіс на верхніх поверхах вежі БЦ «Гулівер», площа якого 3000 кв. м. У ньому (віднедавна – гібридно) під керівництвом Лідера працює приблизно 200 фахівців. Штаб‑квартира, двоє засновників та CEO перебувають у Каліфорнії.

У 2017‑му Grammarly залучила рекордні для України $110 млн від конгломерату інвесторів під керівництвом General Catalyst, у чиєму портфелі Canva, Stripe, Snapchat. Чим сподобалася розробка? Найкращою на ринку технологією перевірки правопису і тону мови, а також семимільйонною аудиторією. З 2011 року Grammarly є прибутковою.

«Чому угода Grammarly важлива? У нас багато успішних IT‑бізнесів, які живуть на свої. А інвестор завжди змушує бігти в кілька разів швидше», – зазначає Денис Довгополий з Unicorn Nest. Між двома раундами Grammarly прискорилася – з 2017 до 2019 року кількість активних користувачів зросла до 20 млн.

Єдиноріг з нової географії – глобальний знак якості. «Механіка венчуру не змінилася за останні 15 років, зате сильно відрізняється довіра до ринку», – згадує Влад Воскресенський, засновник компанії InvisibleCRM, яка залучила перший раунд фінансування в 2006 році. «Тоді не було продуктових компаній з України, інвестори не розуміли, де це і що це», – каже він. Після Grammarly в компанії з українськими засновниками і центрами розробки інвестували американські Sapphire Ventures і Andreessen Horowitz, лондонський Hoxton Ventures. А General Catalyst інвестував у бостонський AirSlate, який розробляють 800 українських співробітників.

Сукупні статки засновників Grammarly Forbes оцінив у 2021 році в $770 млн. У компанії з цими розрахунками не згодні, але в деталі не вдаються: «Компанія коштує понад мільярд».

У червні 2021 року, за даними CB Insight, у світі налічується 728 єдинорогів.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків