Співзасновники ÜLKA Юлія, 25, та Володимир, 26, Сілецькі потрапили на ринок обладнання для манікюрних салонів випадково. А щоб закріпитися – брали персональні консультації та навчалися бізнесу в засновників інших компаній. Що з цього вийшло? Історія компанії з другого списку Next250.
(Архівний текст від 22 лютого 2024 року)
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Бізнес сімʼї Сілецьких почався з думки «якщо треба одній майстрині манікюру, то треба й іншим». У 2016 році до Володимира Сілецького звернулася майстриня манікюру з проханням зробити спеціальну витяжку, яка б витягувала спиляний з нігтів клієнток гель-лак.
Інженера за освітою, Сілецького знали як людину із золотими руками, і тому звернулася до нього, каже Сілецька. На той момент в Україні були представлені лише китайські витяжки, доставка яких могла обійтися в половину вартості самого апарату.
2023 рік ÜLKA закінчила з виторгом у 90 млн грн, що в понад вдвічі більше за показники 2022 року, кажуть Сілецькі. Компанія експортує до 20 країн – у США, Ізраїль, Канаду, Німеччину та інші країни Європи.
Сілецькі мають два виробництва – у Дніпропетровській та Кіровоградській областях загальною площею 800 кв.м. Крім витяжок ÜLKA виробляє сухожари та спеціалізовані меблі для майстрів манікюру – щомісяця 4000–5000 одиниць продукції. Як Сілецькі досягли таких показників?
Персональний MBA
Підприємці пригадують, що на початку діяли, немов сліпі котята. «Ми були два студенти, які про бізнес нічого не знали», – розповідає Юлія Сілецька. Щоб знайти відповіді на свої питання, вони вирішили шукати тих підприємців, які вже розвʼязали схожі завдання, і вчитися в них безпосередньо.
Підприємці пройшли курс співзасновниці салонів краси GBаr Лєри Бородіної з побудови LoveMark компанії. З її курсу взяли для себе інструмент – колесо LoveMark. «Це щось на кшталт колеса балансу, де необхідно оцінити свій рівень у таких напрямках, як мислення, комунікація, бренд, команда», – розповідає Юлія. На програмі «СОЛЬ» від співзасновника GoIT Андрія Пивоварова вдосконалювали операційні навички.
Важливим для власників ÜLKA став курс засновника консалтингової компанії Visotsky Consulting Олександра Висоцького «Школа власників бізнесу», каже Юлія. «Там ми від і до пропрацювали системну роботу», – додає вона. Після проходження цього курсу Сілецькі прописали організаційну структуру бізнесу, підготували кінцевий цінний продукт і детальний опис на кожну посаду.
Підприємці пропрацювали з керівниками механіку делегування й роботи із завданнями, ввели в корпоративну культуру систему ЗРС. «ЗРС – це інструмент для розвʼязання бізнес-завдань, коли співробітник приходить до керівника не з проблемою, а з трьома варіантами рішення і результатом аналізу, до якого рішення він сам схиляється», – каже Сілецька.
У власника та СЕО компанії Sales&management Петра Дороша підприємці купували персональні консультації, де ставили питання з найму людей, роботи в CRM-системі, обліку, менеджменту, продажам та операційній діяльності. «Це був персональний MBA», – каже Сілецька.
- Категорія
- Рейтинги
- Дата
«Це і є ринок»
Попит на витяжні системи в манікюрних салонах зародився шість років тому, коли майстри почали знімати гель-лак з нігтів клієнток фрезером. До того в манікюрі покриття знімали через розмочування у фользі, тому і великої кількості пилу не було.
«Культура манікюру в Україні дуже розвинута, тому ринок сам підштовхує виробників до активного розвитку», – вважає співзасновниця мережі салонів краси Bunny nail cafe Антоніна Кроливець. Вона купує витяжки ÜLKA, оскільки вони задовольняють її за ціною та рівнем шуму.
В перший рік клієнти виходили на ÜLKA через OLX та соцмережі – спочатку ВКонтакте, а пізніше – Instagram. Першим дистрибʼютором компанії став ритейлер професійної косметики та матеріалів для манікюру AmoreShop. «У них шість точок продажу та потужний онлайн-магазин», – каже Сілецька.
Конкуренція і патенти
«SHEMAX перші у світі, хто почав виробляти витяжки з фільтрами. Ми цю технологію запатентували», – каже співзасновниця SHEMAX Тетяна Шелест. Спочатку ÜLKA виробляли витяжні системи з мішками, але потім почали виробляти витяжки з фільтрами, схожими за технологією SHEMAX, додає вона.
Компанія ÜLKA також зареєструвала патент на свій виріб, каже співзасновниця ÜLKA Юлія Сілецька. Патент SHEMAX не зміг захистити інтелектуальну власність компанії, оскільки він був виданий на промисловий знак, а ÜLKA – на корисну модель. «Свідоцтво на промисловий зразок SHEMAX захищає зовнішній вигляд виробу, а патент на корисну модель ÜLKA захищає результат інтелектуальної, творчої діяльності людини в сфері технології, а не зовнішній вигляд», – пояснює CEO PRIMA VERITAS та патентна повірена ÜLKA Наталія Владимирова.
«Обидві компанії мають різні документи на виріб», — каже очільниця IP офісу (Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій) Олена Орлюк
Патент на промисловий зразок – охоронний документ, обʼєктом якого може бути форма, малюнок чи розфарбування або їх поєднання, які визначають зовнішній вигляд промислового виробу.
Патент на корисну модель – охоронний документ, який забезпечує автору (правовласнику) правовий захист щодо певних технічних рішень.
Шість років тому з ÜLKA також почала працювати власниця спеціалізованих магазинів в Рівному Nail Fest Наталія Морозюк. Вона продає товари ÜLKA через власні офлайн магазини, сторінку в Instagram та на навчальних курсах для майстрів манікюру. Техніку ÜLKA можна знайти на полицях спеціалізованих онлайн- та офлайн-магазинів «Нігтьова фея», Beauty Prof, PALITRA, My Beauty, French shop та інших.
Один із методів просування – робота з нейл-блогерами, такими як Masha Create, spletnica_blog, nastia.nailss. Згадка блогером привела до компанії першого експортного партнера – ним став латвійський магазин товарів для салонів краси Nailinfinity. Перша поставка сягнула 100 одиниць товару. Таким же чином ÜLKA отримала звернення зі США.
«Тривалий час експортними поставками ми займалися за залишковим принципом», – розповідає Сілецький. Згодом підприємці почали більше системно шукати закордонних покупців. Один із методів – «холодні» розсилки на пошту. «Ми заходили на сайт до суміжних колег, таких, як виробники beauty інструментів Stalex, і у них на сайті були вказані їхні партнери. Ми розуміли, що їхні клієнти – наші клієнти», – каже співзасновниця ÜLKA.
ÜLKA звертається до дистрибʼюторів компанії SHEMAX із меседжем перейти на їхню продукцію, каже співзасновниця SHEMAX Тетяна Шелест. «Якщо вони моїм дистрибʼюторам на Новий рік надсилають коробку цукерок та брендовані шкарпетки ÜLKA, то це взагалі ганьба, невже ринку мало?» – додає вона. Такий підхід підприємців Шелест називає агресивним маркетингом і недобросовісною конкуренцією.
Співзасновники ÜLKA іншої думки. «Дистрибʼютори не зарезервовані на когось одного, це є ринок і конкуренція», – каже Сілецька. Вартість настільної витяжної системи з фільтром у SHEMAX для українського ринку – 8700 грн, та €350 для європейського ринку. Ціна на схожий товар ÜLKA дорівнює 8000-10 000 грн.
У планах на 2024 рік в ÜLKA відкриття компанії в Латвії. «У деяких клієнтів є страх і упередження, що ми знаходимось у зоні бойових дій, тому латвійський склад ми зробимо транзитним пунктом між нашим продуктом і клієнтом», – розповідає Сілецька. В розробці новий продукт – ультрафіолетові лампи для сушіння, масштабування виробництва до 1300 кв. м і відкриття складу в США.
Після публікації матеріалу були внесені зміни у вартість настільних витяжних систем SHEMAX та ÜLKA. Також до блоку з патентами додано розяснення про різницю патентів компаній.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.