Категорія
Компанії
Дата

«Чорна пʼятниця – 2023». Попередня реєстрація на знижки та збільшення середнього чека. Чого очікують мережі

Шопінг у «чорну пʼятницю» планують 57% українців. Майже третина з них готова витратити більше 5000 грн, решта зупиниться на сумі до 3000 грн, ідеться у дослідженні компанії Kantar Ukraine. Forbes дізнався, на які продажі розраховують ритейлери і що купують українці у листопаді.

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

Війна істотно вплинула на купівельну поведінку українців: зменшилися загальний попит і купівельний кошик, говорить директор із розвитку бізнесу Kantar Ukraine Кирило Єжов. У «чорну пʼятницю» на першому плані у споживачів бажання зекономити, додає він.

Як наслідок – зменшується й кількість емоційних покупок. Українці купують найпотрібніше, говорить маркетинг-директор «Алло» Артур Матковський. Навіть у «чорну пʼятницю». Що роблять ритейлери, щоб заохотити споживачів витрачати більше?

Цьогоріч «чорна пʼятниця» триватиме довше – у середньому 10 днів, кажуть опитані Forbes представники торгових мереж. Частина з них уже анонсувала тривалі знижки підписникам у листах та повідомленнях і запустили попередню реєстрацію на доступ до розпродажу на сайтах. 

Чого очікують ритейлери від «чорної пʼятниці – 2023»? 

Середній чек зросте через інфляцію і збільшення попиту

Ринок у грошах наразі співставний з 2021 роком, але в штуках – на 25–30% менший, каже комерційний директор Comfy Іван Павлік. На «чорну пʼятницю» компанія очікує, що продажі у штуках сягнуть рівня довоєнного року. 

Планова частка обороту у «чорну пʼятницю» становитиме 12,7% від місячного виторгу, кажуть у пресслужбі «Аврори». У 2021 та 2022 роках вона становила 12,6% та 13,1% відповідно. 

Novus розраховує, що у «чорну пʼятницю» товарообіг сягне 0,4% від річного. Це на 33% більше, ніж у довоєнному, 2021-му, році. 

«Навіть за відсутності окремого просування тиждень, що припадає на «чорну п’ятницю», зазвичай генерує 1,8% від річного обсягу продажів, – повідомили в мережі «ЕКО маркет». – Це стабільний показник». 

Аптечний ритейл також не стоїть осторонь. Для мережі «Аптека Доброго дня», яка налічує понад 700 аптек по всій Україні, 2022 рік став найнижчим за доходом у «чорну п’ятницю»: 3,2 млн грн, або частка 4,6% у 2022 році. «Цього року очікуємо на збільшення продажів на рівні 15%», – сподівається маркетинг-директор мережі Ігор Алгінін.

Понад половина з тих, хто планує купувати на «чорну пʼятницю», мають намір витратити до 3000 грн, ідеться в дослідженні Kantar Ukraine. Як порівняти з 2021 роком, значно зменшилася кількість споживачів, котрі планують витратити на головному розпродажі року понад 5000 грн. Тоді це була третина респондентів, а цього року – 26%. 

Чому українці планують купувати у «чорну пʼятницю»

Чому українці планують купувати у «чорну пʼятницю»

Всі опитані ритейлери зазначили, що середній чек на цьогорічній «чорній п’ятниці» зросте в середньому на 20%. Головна причина – інфляція. Очікування Comfy – 9000 грн, Moyo – 4200 грн. 

Товари для дому і техніка замість генераторів і повербанків 

Найзатребуванішими товарами 2022 року були генератори, повербанки та інші товари для електроживлення, згадує PR-менеджерка Moyo Анна Вовк. 

Цього року є зміни. Найбільшим попитом в «Алло» у листопаді 2023 року користуються смартфони, планшети і ноутбуки. 

Серед популярних товарів в «Епіцентрі» – посуд, текстиль і подарунки (36% опитаних), побутова техніка (27%) і товари для саду й городу (19%). У покупців «Аврори» майже ідентичний віш-лист – товари для дому, товари для кухні та товари з категорії «краса та здоровʼя».

В «Аптеці Доброго Дня» три роки поспіль на «чорну пʼятницю» головними драйверами продажів були косметичні засоби. У топі – догляд за обличчям та шиєю, догляд за тілом і волоссям. Роблять на них ставку і цього року, говорить Алгінін.

У «Сільпо», крім традиційного продуктового асортименту, очікують інтересу покупців до дитячих товарів, речей для дому – кухні чи ванної кімнати, каже керівник пресслужби Fozzy Group Іван Пальчевський. 

У SPAR цьогоріч прийняли рішення відмовитися від проведення «чорної пʼятниці». Не на часі, вважають у мережі.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні