Категорія
Компанії
Дата

«Чорна пʼятниця – 2023». Попередня реєстрація на знижки та збільшення середнього чека. Чого очікують мережі

2 хв читання

Шопінг у «чорну пʼятницю» планують 57% українців. Майже третина з них готова витратити більше 5000 грн, решта зупиниться на сумі до 3000 грн, ідеться у дослідженні компанії Kantar Ukraine. Forbes дізнався, на які продажі розраховують ритейлери і що купують українці у листопаді.

Форум «Енергія бізнесу» у Києві вже 9 жовтня

Бізнес будує нову енергореальність, забезпечуючи незалежність в умовах блекаутів. 9 жовтня на форумі «Енергія бізнесу» обговоримо технології та інвестиції, що змінюють правила гри на енергоринку. Дізнайтеся, як адаптувати бізнес до майбутніх енергетичних викликів, за посиланням. 

Війна істотно вплинула на купівельну поведінку українців: зменшилися загальний попит і купівельний кошик, говорить директор із розвитку бізнесу Kantar Ukraine Кирило Єжов. У «чорну пʼятницю» на першому плані у споживачів бажання зекономити, додає він.

Як наслідок – зменшується й кількість емоційних покупок. Українці купують найпотрібніше, говорить маркетинг-директор «Алло» Артур Матковський. Навіть у «чорну пʼятницю». Що роблять ритейлери, щоб заохотити споживачів витрачати більше?

Цьогоріч «чорна пʼятниця» триватиме довше – у середньому 10 днів, кажуть опитані Forbes представники торгових мереж. Частина з них уже анонсувала тривалі знижки підписникам у листах та повідомленнях і запустили попередню реєстрацію на доступ до розпродажу на сайтах. 

Чого очікують ритейлери від «чорної пʼятниці – 2023»? 

Середній чек зросте через інфляцію і збільшення попиту

Ринок у грошах наразі співставний з 2021 роком, але в штуках – на 25–30% менший, каже комерційний директор Comfy Іван Павлік. На «чорну пʼятницю» компанія очікує, що продажі у штуках сягнуть рівня довоєнного року. 

Планова частка обороту у «чорну пʼятницю» становитиме 12,7% від місячного виторгу, кажуть у пресслужбі «Аврори». У 2021 та 2022 роках вона становила 12,6% та 13,1% відповідно. 

Novus розраховує, що у «чорну пʼятницю» товарообіг сягне 0,4% від річного. Це на 33% більше, ніж у довоєнному, 2021-му, році. 

«Навіть за відсутності окремого просування тиждень, що припадає на «чорну п’ятницю», зазвичай генерує 1,8% від річного обсягу продажів, – повідомили в мережі «ЕКО маркет». – Це стабільний показник». 

Аптечний ритейл також не стоїть осторонь. Для мережі «Аптека Доброго дня», яка налічує понад 700 аптек по всій Україні, 2022 рік став найнижчим за доходом у «чорну п’ятницю»: 3,2 млн грн, або частка 4,6% у 2022 році. «Цього року очікуємо на збільшення продажів на рівні 15%», – сподівається маркетинг-директор мережі Ігор Алгінін.

Понад половина з тих, хто планує купувати на «чорну пʼятницю», мають намір витратити до 3000 грн, ідеться в дослідженні Kantar Ukraine. Як порівняти з 2021 роком, значно зменшилася кількість споживачів, котрі планують витратити на головному розпродажі року понад 5000 грн. Тоді це була третина респондентів, а цього року – 26%. 

Чому українці планують купувати у «чорну пʼятницю»

Чому українці планують купувати у «чорну пʼятницю»

Всі опитані ритейлери зазначили, що середній чек на цьогорічній «чорній п’ятниці» зросте в середньому на 20%. Головна причина – інфляція. Очікування Comfy – 9000 грн, Moyo – 4200 грн. 

Товари для дому і техніка замість генераторів і повербанків 

Найзатребуванішими товарами 2022 року були генератори, повербанки та інші товари для електроживлення, згадує PR-менеджерка Moyo Анна Вовк. 

Цього року є зміни. Найбільшим попитом в «Алло» у листопаді 2023 року користуються смартфони, планшети і ноутбуки. 

Серед популярних товарів в «Епіцентрі» – посуд, текстиль і подарунки (36% опитаних), побутова техніка (27%) і товари для саду й городу (19%). У покупців «Аврори» майже ідентичний віш-лист – товари для дому, товари для кухні та товари з категорії «краса та здоровʼя».

В «Аптеці Доброго Дня» три роки поспіль на «чорну пʼятницю» головними драйверами продажів були косметичні засоби. У топі – догляд за обличчям та шиєю, догляд за тілом і волоссям. Роблять на них ставку і цього року, говорить Алгінін.

У «Сільпо», крім традиційного продуктового асортименту, очікують інтересу покупців до дитячих товарів, речей для дому – кухні чи ванної кімнати, каже керівник пресслужби Fozzy Group Іван Пальчевський. 

У SPAR цьогоріч прийняли рішення відмовитися від проведення «чорної пʼятниці». Не на часі, вважають у мережі.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд