202 бізнес-чемпіони 2024
Власники «Епіцентру» Олександр та Галина Гереги – найбільші власники комерційної нерухомості: 71 торговельний центр площею понад 2,2 млн кв. м.
За 20 років Гереги навчилися заробляти у чотирьох десятках сегментів ритейлу. Вони продовжують заходити у нові ніші і почали закордонну експансію. У 2024-му фіналізували отримання контролю над польською мережею магазинів Intersport, також запустили новий формат – Express, невеликі магазини з продуктами харчування та побутовою хімією. Відкрито вже понад 50 локацій.
Бізнес-модель «Епіцентру» – максимум товарів/послуг в одному місці. До 2024-го переважну частину площ «Епіцентрів» займали внутрішні концепції shop-in-shop зон. У перебудований комплекс у Чабанах під Києвом Гереги пустили сторонніх гравців, під оренду для них відведено 20% ТЦ. Ще 3000 кв. м займає сімейний парк розваг Epiland, це ще один новий напрям бізнесу групи «Епіцентр».
«Епіцентр» готує до відкриття два великі торговельно-розважальні центри. У 2025 році – ТРЦ Gallery Bucha загальною площею 97 000 кв. м, а у 2027-му – ТРЦ Gallery Lviv на 280 000 кв. м. На початку жовтня Forbes стало відомо про купівлю недобудованого ТРЦ KyivMall на лівому березі столиці.
У 2024-му «Епіцентр» окрім уже наявних бізнесів в агро, виробництві будматеріалів, ритейлі і девелопменті зайшов на ринки енергетики, логістики і розваг. Для доставки товарів, куплених через інтернет-магазини «Епіцентру», ритейлер запустив мережу власних поштоматів, яких уже понад 600 штук. Компанія розвиває власну мережу зарядних станцій для електромобілів під брендом Е1 і влітку почала будувати першу АЗС на території «Епіцентру», де розташований логістичний центр «Калинівка», митний термінал та завод із виробництва керамічної плитки й керамограніту в селищі Калинівка на Київщині. Для забезпечення власних ТЦ енергетикою «Епіцентр» планує побудувати 100 МВт газової генерації за 2,2 млрд грн та інвестує 3 млрд грн у дахові сонячні електростанції.
25 найбільших інвесторів країни
«Я не бачу потреби щось змінювати», – відповідає співзасновник «Епіцентру» Олександр Герега на запитання, як війна змінила інвестиційні плани. «Весь прибуток ми реінвестуємо», – додав він.
Група «Епіцентр» – давно не лише гіпермаркети, де є все для ремонту. Нині це агробізнес, велике виробництво плитки, проєкти в енергетиці, логістиці, девелопменті. У 2022-му група добудувала два нові ТРЦ – у Львові та Києві. Інвестиції в ці гіпермаркети сягнули 2,9 млрд грн та 1,8 млрд грн відповідно. Ще один пріоритетний напрям – розвиток e-commerce – за три роки проінвестовано майже 2 млрд грн.
До 2030-го компанія планує збудувати вісім ТРЦ нового формату (зі сторонніми орендарями) та пів сотні «звичайних» «Епіцентрів». Загальна торговельна площа майже подвоїться – до 4 млн кв. м.
Топ інвестиційних проєктів 2023 року
― Bідбудова зруйнованого гіпермаркету у Бучі.
― Проєкт із встановлення сонячних електростанцій на дахах гіпермаркетів. У 2025-му має бути 1 млн кв. м.
30 найбільших продавців в уанеті
Освоювати інтернет гігант українського ритейлу «Епіцентр» почав у 2016-му з інтернет-магазину. За чотири роки компанія відкрила маркетплейс, у розвиток якого інвестувала 2 млрд грн. Одним із завдань нового напряму було розширення асортименту інтернет-платформи.
Якщо на старті у маркетплейсу був приблизно 1 млн найменувань товарів, то у 2023 році — 4,5 млн позицій. У планах компанії Герег — запуск фулфілмент-послуг для торговців — партнерів маркетплейсу, що має скоротити час доставки до , покупця. Крім цього, компанія спрощує та поліпшує сервіс для мерчантів.
Мета «Епіцентру» — захопити 20% українського e-commerce. Наразі, за оцінкою самого ритейлера, його платформа займає 10% ринку.
30 стійких компаній
Війна скоротила мережу гіпермаркетів «Епіцентр» на дев’ять магазинів – це майже 15% мережі. Зруйновано гіпермаркети у Маріуполі, Чернігові та Бучі. Ще шість не працюють через близькість до воєнних дій чи окупацію. Виторг маркетів, що працюють, значно зріс, як порівняти з аналогічним періодом минулого року: українці відбудовуються, не чекаючи завершення війни, і попит на будівельні матеріали високий. «Епіцентр» теж поспішає будувати: на початку вересня відкрито магазини у Києві та Львові на 30 000 кв. м та 90 000 кв. м відповідно. Більшість штату – евакуйовані з окупованих територій співробітники. В компанії створили внутрішню базу вакансій та допомагали з переїздом. Не залишитися з порожніми поличками компанії допоміг власний парк вантажівок, який забезпечив логістику з Європи. Серед нових рішень – «Епіцентр» перейшов на короткострокове планування. Це дозволяє оперативно реагувати на зміни споживчих настроїв, каже Петро Михайлишин.
100 найбільших приватних компаній 2021
Найбільший непродуктовий ритейлер України переживає період реновації. Замість відділів тепер «магазини в магазині» з новим дизайном і готовими інтер’єрними рішеннями. В «Епіцентрі» відкрилися студії світла, сну, інтер’єрів. Ритейлер також розвиває нові напрями – аптеку і продуктовий маркет, де продаються свіжа випічка та делікатеси. Щоб іти в ногу з часом, компанія почала відкривати точки видачі і запустила власний маркетплейс. Довгострокова мета команди диджитал – маркетплейс має давати 25% обороту «Епіцентру».
100 найбільших приватних компаній 2020
«Нас часто називають «будівельним гіпермаркетом», – дивувався у травневому інтервʼю LB.ua Олександр Герега, 53. – Колись так і було, але ми давно стали значно більшими, ніж «просто будівельний гіпермаркет».
Останнім часом «Епіцентр» упевнено нарощує присутність в інтернеті. За інформацією самого ритейлера, у серпні 2020 року трафік інтернет‑магазину epicentrk.ua зріс на 75% у порівнянні з тим же місяцем минулого року, кількість чеків збільшилася на 95%. За даними Similar Web, кількість унікальних користувачів інтернет‑магазину у серпні склала 8,2 млн осіб. На сайті представлено 1 млн товарів. Основні джерела трафіку – пошукові системи, соцмережі, месенджери. Ритейлер оновив центри видачі замовлень, обладнавши їх дитячими кімнатами і кавʼярнями. Тепер там можна не тільки забрати замовлення, а й зарядити гаджети або подивитися футбольний матч. Трафік збільшив і мобільний додаток для онлайн‑замовлень, запущений у травні. У 2019 році «Епіцентр К» інвестував 500 млн грн у два фулфілмент‑центри для обслуговування не тільки торгових центрів, а й онлайн‑торгівлі. У 2020‑му компанія планує відкрити ще один.