Категорія
Компанії
Дата

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося

5 хв читання

Харків'янка Любов Коробкіна, 31, навіть під бомбардуваннями продовжує в'язати колиски для новонароджених, продаючи їх на американському маркетплейсі Etsy. В умовах війни вона та тисячі інших дрібних підприємців продовжують продавати свій крафт міжнародному покупцю. Цю можливість вони мають завдяки «Укрпошті», яку до війни часто критикували

Фото «Укрпошта»

Фото «Укрпошта»

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Крім колисок, Коробкіна вʼяже із натуральних матеріалів пеленатори для новонароджених, а також маленькі коляски для ляльок, з якими діти дошкільного віку грають у «дочки-матері». Таких, як Коробкіна, на Etsy понад 55000 українців; щонайменше 10 000 працюють через Amazon і невідомо скільки ще – на інших платформах.

Національний поштовий оператор, якого до війни часто називали застарілим та неефективним, міцно стоїть на ногах, закривши свої відділення для посилок на експорт лише на перші пʼять днів війни, до 1 березня.

Компанія змогла перебудувати свої авіарейси з доставки посилок до США: якщо раніше партнер «Укрпошти» – авіакомпанія Windrose – літала до Нью-Йорка з Києва, то з 8 березня вона це робить із Варшави.

«Ми розуміємо свою відповідальність, – сказав Forbes голова Укрпошти Ігор Смілянський. – Наша команда робить все, щоб люди з нашою допомогою змогли легше пережити воєнний час, стосується це доставки пенсій… мами, яка поїхала з дитиною у чому була і якій потрібні її речі з дому, чи це про збереження експортного бізнесу для мешканців Харкова чи Сум».

Переваги «Укрпошти»: вона працює та «йде на поступки»

На початку війни Коробкіна щодня починала з пошуку робочого відділення «Укрпошти» у Харкові. «У поточній ситуації в Україні для мене це можливість заробляти, – каже вона. – Багато жителів нашої країни втратили таку нагоду». За березень Коробкіна продала 10 виробів на $1000.

Цілком залежить від «Укрпошти» й компанія художників Trend Gallery. Раніше вони продавали близько 300 картин за $300–$3500 та «Укрпоштою» йшла кожна третя; решта – через DHL та UPS. Але міжнародні оператори DHL, UPS та FedEx перестали працювати в Україні з початком війни.

Підприємці, з якими говорив Forbes, не працюють на експорт із приватною «Новою Поштою», яка вважається лідером ринку. Чому? Пресслужба компанії сказала Forbes, що це питання потрібно поставити клієнтам, відмовившись коментувати ситуацію з експортом комерційних посилок. «Компанія не дуже любить брати участь у матеріалах, де є протиставлення. А під час війни це здається взагалі зайвим», – каже директорка з репутації та маркетингу «Нової Пошти» Олена Плахова.

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 1

Доставка пошти УЗ

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 2

Доставка пошти УЗ

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 3

Доставка пошти УЗ

Попередній слайд
Наступний слайд

Умови роботи «Нової Пошти» підходять не всім, каже артдиректор Trend Gallery Сергій Сахаров. Наприклад, приватний оператор відмовляється перевищувати максимальну довжину посилки 120 см, а «Укрпошта» «йде на поступки». Картини його компанії інколи перевищують ці габарити.

«Ми отримали таке обмеження за розміром, і нам стало нецікаво [працювати з НП], – каже він. – Перестали розвивати із ними співпрацю».

Закордонна доставка в «Укрпошти» вигідніша у співвідношенні ціна-швидкість, каже Коробкіна. Для порівняння: бандероль до 1 кг можна відправити до США через «Укрпошту» за $15,50, а «Новою Поштою» — за $28.

Національний оператор також відновив експорт майже на два тижні раніше за приватний: «Нова Пошта» знову почала доставляти за кордон 12 березня.

За другу половину березня «Укрпошта» відправила за кордон близько 115 тонн комерційних вантажів. За словами Смілянського, це відповідає довоєнним показникам у тоннах.

«Пошти інших країн світу не вірять, що ми працюємо за таких умов, – каже Смілянський. – Що ми не просто відкрилися, а [доставляємо] експорт і з ними обговорюємо, як це робити швидше», – каже він.

Пільги для українців від eBay, Etsy та інших маркетплейсів

Окрім Etsy та Amazon, українці продають товари ручної роботи на Wish, Joom, eBay. Щоб допомогти українським підприємцям у воєнний час, «Укрпошта» просила популярні маркетплейси скасувати комісії. Зазвичай це 5-25% з продажу. eBay, Wish, Etsy та Joom підтримали ідею.

eBay навіть повернув українцям гроші, витрачені на рекламу у березні, розповідає Ігор Захаров, власник запорізького онлайн-магазину вінтажного одягу Hodkotom.

Etsy теж взяла на себе зобовʼязання щодо оплати реклами. Наприклад, Сахарову маркетплейс повернув сплачені гроші за лютий. Щомісяця його Trend Gallery витрачає на рекламу близько 10 000 доларів.

Щоправда, з травня 2021 року та сама Etsy заблокувала українцям можливість відкривати нові магазини. Їх можуть відкривати резиденти лише тих країн, де працює платіжна система Etsy Payments, розповідає директор із міжнародних операцій компанії Юлія Павленко. «Це 45 країн і серед них немає України», — зазначає вона.

Міністерство цифрової трансформації та «Укрпошта» звернулися з петицією, щоби повернути цю можливість. Згідно з петицією, понад 50% працюючих українців втратили роботу через війну і, відкривши нові магазини, вони зможуть знову заробляти на життя та сплачувати податки. «Все це буде джерелом економічного зростання України і наблизить її до перемоги над російським фашизмом», — пишуть автори петиції.

«У Etsy нам відповідають, що її фінансова служба працює над вирішенням цієї проблеми, – каже Павленко. – Я думаю, ми домовимось із ними найближчим часом».

Високий попит на українське

Глобальна підтримка України у війні з Росією вилилася й у більший попит на українські вироби. Спілка художників Trend Gallery зупинила бізнес з початком війни і не планувала відкриватися, але замовлення продовжували сипатися і вони повернулися писати картини. Наразі замовлення розписані на два місяці вперед; компанія торгує на Etsy та через свій сайт.

«У нас зараз просто колапс. Ми розгрібаємо купу замовлень», – каже Сахаров. – Продажі йшли щодня. [Деякі клієнти] пропонували залишити гроші собі, жертвували нам. Весь світ нас підтримав.

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 4

Харків'янка Любов Коробкіна, 31, навіть під бомбардуваннями продовжує в'язати колиски для новонароджених, продаючи їх на американському маркетплейсі Etsy.

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 5

Харків'янка Любов Коробкіна, 31, навіть під бомбардуваннями продовжує в'язати колиски для новонароджених, продаючи їх на американському маркетплейсі Etsy.

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 6

Харків'янка Любов Коробкіна, 31, навіть під бомбардуваннями продовжує в'язати колиски для новонароджених, продаючи їх на американському маркетплейсі Etsy.

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 7

Харків'янка Любов Коробкіна, 31, навіть під бомбардуваннями продовжує в'язати колиски для новонароджених, продаючи їх на американському маркетплейсі Etsy.

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 8

Харків'янка Любов Коробкіна, 31, навіть під бомбардуваннями продовжує в'язати колиски для новонароджених, продаючи їх на американському маркетплейсі Etsy.

«Укрпошта» швидко оговталась і почала рятувати експортний бізнес під час війни. Як їй це вдалося /Фото 9
Попередній слайд
Наступний слайд

Про підтримку та потяг до українського говорить і власниця інтернет-магазину Kid-Sport Катерина Нікітіна: іноземні клієнти почали більше замовляти футбольні мʼячі, шарфи із символікою України. «Прямо зараз у мене є замовлення зі США на українську футбольну форму», — каже вона.

Щоправда, бізнес іде повільніше. Терміни доставки поштою збільшилися з пʼяти-семи днів до двох тижнів, каже Смілянський із «Укрпошти». Щоб повернутися до колишніх термінів, у квітні компанія планує відправляти до США вже не чотири літаки на місяць, як це було у березні, а шість-вісім. «Укрпошта» також розширює склад у Львові, щоб бути ближчими до Варшави.

Але Смілянський упевнений, що зараз клієнти не сильно переживають про затримки. Вони, за його словами, готові чекати на замовлення невизначений час, аби якось допомогти економіці України.

Коробкіна підтверджує тренд: «У кожному замовленні покупці вказують, що вони готові чекати. Вони цінують, що це зроблено руками українок».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд