Компанія IDS («Моршинська») запустила лінійку лимонадів з трьома смаками – яблука, грейпфрута й апельсина з персиком. Одна з причин – запит від споживачів на водночас натуральний і солодкий напій. Чи вдасться виробнику закріпитися на ринку
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Найбільший виробник бутильованої води в Україні, група IDS Ukraine, продовжує створювати нетипові для себе продукти. У січні компанія випустила енергетичний напій «Воля». Тепер IDS запустила лінійку лимонадів на основі соку і мінеральної води. З 20 квітня «Моршинська Лимонада» зʼявиться вже у торгових мережах. Про це Forbes повідомили у пресслужбі компанії.
«Лимонада» випускається у пляшках 0,5 і 1,5 л та в алюмінієвій банці обʼємом 0,33 мл. У складі продукту – від 5 до 10% соку. «Українські споживачі хочуть, з одного боку, отримувати задоволення від смачних напоїв, а з іншого – надають перевагу натуральним продуктам», – пояснює причини запуску «Лимонади» генеральний директор IDS Ukraine Марко Ткачук. Загалом IDS інвестувала у новий продукт 438 млн грн.
У 2022 році обсяг ринку солодких газованих напоїв в Україні скоротився на близько 28% і склав 1,3 млрд л, оцінює генеральний директор консалтингової компанії Pro-Consulting Олександр Соколов. Тоді як ринок лимонаду зменшився на 23–25%. Проте справа не в споживацькій поведінці. «Більшість виробників лимонаду були стабільнішими, бо, наприклад, Coca-Cola і Pepsi припиняли виробництво», – пояснює Соколов.
Зараз лідерами ринку лимонадів є компанія «Оболонь» («Лимонад» і «Живчик») з часткою близько 35% та «Бон Буассон» (серія «Класичні лимонади») – 20%.
Які перспективи може мати новий продукт IDS «Моршинська Лимонада»?
Кому належить IDS Ukraine
Мажоритарними акціонерами IDS Ukraine були співвласники «Альфа-Груп» – російські бізнесмени Михайло Фрідман та його партнери. В кінці лютого 2022 року Європейський Союз запровадив санкції проти Фрідмана та його бізнес-партнера Петра Авена.
В Україні санкції проти російського бізнесмена та його партнерів по Альфа-Банку ввели у жовтні 2022-го. Ще влітку 2022 року російські акціонери безоплатно передали 7,73% акцій материнської компанії IDS Borjomi International. Після чого частка підсанкційних росіян зменшилася в українській компанії до 49,99%.
Інші частки акціонерів розподіляються так: 34% акцій мають громадяни Великої Британії, члени сім’ї Бадрі Патаркацишвілі, близько 10% розділені між міноритарними акціонерами, розповідав у грудні міноритарний акціонер IDS Ukraine Всеволод Білас.
Ринок «на виріст»
На ринку солодких газованих напоїв найпопулярнішою категорією є кола. Вона займає частку 25% від загального ринку. Категорія лимонадів займає друге місце. На це впливає і те, що основні гравці, Coca-Cola і Pepsi, активні в проведенні рекламних кампаній, пояснює Соколов з Pro-Consulting.
І дійсно, ринок лимонаду в Україні великий, але у розрізі асортименту доволі консервативний, зазначає бренд-менеджерка компанії «Уманьпиво» Яна Крижановська.
Проте в українців часто змінюються смаки, споживачі люблять інновації, каже директорка з маркетингу Ascania FMCG Інна Сірченко. Компанія випускає безалкогольні напої – квас «Ярило» та енергетик «Бандера смузі». Це надає перспективу для нового продукту, вважає Сірченко.
Соколов з Pro-Consulting погоджується. На його думку, новий продукт зацікавить супермаркети. Хоча б тому, що завдяки виходу на ринок гравця рівня IDS торгові мережі можуть розраховувати на великого постачальника лимонадів зі стабільним виробництвом.
Новий управитель для IDS Ukraine
У червні 2022-го Шевченківський районний суд Києва за клопотанням Офісу генпрокурора заарештував корпоративні права компаній з групи IDS Ukraine. Їх вартість – 53,4 млн грн, повідомляло тоді Бюро економічної безпеки України (БЕБ).
9 та 11 листопада Шевченківський суд передав в АРМА 100% корпоративних прав дистриб’юторської компанії IDS та Моршинського заводу мінеральних вод, які були заарештовані, тому що серед акціонерів IDS були підсанкційні російські бізнесмени. Пізніше АРМА оголосило конкурс на управителя для активів.
В середині березня компанія «Карпатські мінеральні води», що виробляє «Карпатську Джерельну», стала переможцем конкурсу, де виробляють мінеральну воду «Моршинська», а також дистрибуційної компанії IDS. Корпоративні права на ці активи перейдуть в управління конкурента після їх оцінки та укладання договору управління, зазначають в АРМА.
Управитель за свої послуги має право отримувати близько 20–30% чистого доходу, розповідав у грудні начальник відділу комунікації АРМА Павло Бульдович.
Проте за корпоративні права «Моршинської» ще потрібно поборотися. В IDS Ukraine заявили, що будуть оскаржувати результати конкурсу АРМА в українських і міжнародних судах. «При призначенні управителя було допущено низку порушень», – йшлося у повідомленні компанії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.