Категорія
Інновації
Дата

Стабільна економіка, відносно «вільний» ринок та молода аудиторія. Чому Бразилія вартує уваги, якщо ви вирішили масштабувати IT-бізнес? Розповідає СЕО Solidgate Кирило Тарнопольський

4 хв читання

Бразилія /з особистого архіву

Кирило Тарнопольский, СЕО Solidgate Фото з особистого архіву

Для масштабування бізнесу та експансії інтернет-компанії частіше розглядають ринки США або Європи, інколи Азії. Про Латинську Америку, зокрема Бразилію, думають рідко. А дарма. Про п’ять кроків, які варто зробити для експансії на ринок Бразилії, розповідає СЕО Solidgate Кирило Тарнопольський.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Бразилія має найбільшу економіку в Латинській Америці та 11 економіку у світі, звітує Світовий банк. Зростає в країні й ринок електронної комерції – International Trade Administration очікує, що до 2026 року він перевищить $200 млрд.

Більша ж частина населення Бразилії шукає товари, послуги та розваги онлайн – і платять за них онлайн. У 2023 році кількість активних користувачів соціальних мереж в країні становила 152,4 млн людей. Це понад 71% населення. 

Попри глобальні економічні виклики (падіння цін на сировинні продукти, політичні баталії, наслідки COVID-19), економіка Бразилії у 2023 році виявилась стійкою, аналізує Deloitte. Безробіття в країні на рівні 7,8%, що є найнижчим показником із 2014 року; реальний дохід населення зріс на 6,5%, а річний рівень інфляції впав до 3,93%. Ці фактори дозволяють бразильцям витрачати більше.

Під час пандемії уряд Бразилії запустив програму екстреної допомоги у форматі щомісячних грошових виплат на електронні картки для малозабезпечених і безробітних. За 2023 рік безготівкові карткові розрахунки в Бразилії зросли на 10,1%, досягнувши суми в $746 млрд. 

П’ять сходинок до ринку Бразилії

Локалізуйте продукт

Лише 5% жителів Бразилії розуміють англійську на хоч якомусь рівні, згідно з даними Britishcouncil. У роботі використовуйте португальську мову: наповнення сайту, інформація про сервіс та продукт. Не забувайте, що в Бразилії свій варіант португальської мови. 

Локалізація має стосуватися і валюти. Ціни на товари та послуги мають бути у бразильських реалах і співвідноситися з цінами на ринку. 

Продукт із цінами у євро або доларах ризикує недоотримати прибуток – бразильські банки погано авторизують транзакції з іноземною валютою, прохідність таких платежів буде набагато нижчою. 

Спостерігайте за курсом валют 

Оскільки Бразилія – вагомий експортер енергоносіїв у світі, валютний курс на бразильському ринку залежить від цін на нафту. Часто траплялося, коли офіційний курс бразильського реала до долара суттєво відрізнявся від ринкового. Наприклад, офіційно 5, а на стелах обмінників 8. Це впливає на ціноутворення та юніт-економіку.

Бразилія – країна молодих

Бразилія – країна, що швидко розвивається. У 2023 році економіка Бразилії зросла на 2,9%, чим перевищила всі планові очікування. 

На відміну від країн із розвиненою економікою, де головними платниками часто стають люди 35+, в Бразилії головна частка платоспроможної інтернет-аудиторії – це молодь. Цікавий факт: бразильці – поціновувачі купівлі товарів на виплат. Це дозволяє їм отримати необхідні речі одразу та розподілити витрати на тривалий період часу. 

Як альтернативу розстрочці можна запропонувати модель оплати за підпискою та формат різних пакетів (наприклад, 1, 3, 6 місяців, рік і lifetime membership). Це все варто враховувати при формуванні пропозицій. 

Аналізуйте конкурентів

Проаналізуйте ціни та послуги конкурентів та їхні стратегії. Ви зрозумієте динаміку ринку та зможете визначити оптимальний підхід до ціноутворення та позиціювання. 

Цей крок актуальний для виходу на будь-який ринок, не тільки Бразилії. 

Найпопулярніші способи оплати

Один із найпривабливіших факторів виходу на ринок Бразилії – низький поріг входу для бізнесу. Не обов’язково реєструвати юридичну особу всередині країни, щоб приймати платежі. Тому можна повністю делегувати процес приймання, управління та обробки онлайн-транзакцій. Це не зашкодить вашій прибутковості, а навпаки, підвищить її, оскільки бізнесу не потрібно налаштовувати платежі з нуля. 

У Бразилії популярні такі способи оплати:

  • кредитні та дебетові картки;
  • PIX.

PIX (Пікс) – це альтернативний платіжний метод, створений Центральним банком Бразилії. У 2023 популярність PIX зросла на 73%, і цей метод продовжує залишатися популярнішим за кредитки. Рівень використання PIX на 40% вищий за банківські картки, за даними IMF Staff Country Reports.

PIX поки що не підходить для бізнесів, що працюють за підпискою, оскільки всі платежі проходять за безпосередньої участі покупця. Проте PIX планує додати роботу з підписками – тож і повторні платежі працюватимуть добре. Поки цього немає, варто давати користувачам можливість оплачувати lifetime-підписку за допомогою PIX, а також запропонувати інші платіжні методи – наприклад, оплату карткою. 

Найбільший ризик: fraud в Бразилії

Шахрайство – найбільша проблема для ринку Бразилії. Одна з пʼяти цифрових транзакцій у Латинській Америці виявляється відхиленою через підозру в шахрайстві, згідно з даними Mastercard

Фішинг – крадіжки платіжних даних, у Бразилії також дуже поширений. Отримуючи дані картки, злочинці «перевіряють» баланс на ній, роблячи покупки. Наприклад, можуть спробувати 10 разів купити підписку, щоб впевнитись, що на картці є гроші. Це загроза не тільки для покупця, а й для бізнесу – шахрайські транзакції призводять до чарджбеків (повернення платежів через банк), як результат – до втрат, додаткових комісій і санкцій для бізнесу. 

Ринок Бразилії: так чи ні

Попри ризики, можливий фрод і шахрайство, вихід на ринок Бразилії – вдале рішення для експансії та розвитку бізнесу. Короткий рекап усіх причин: 

  • молода аудиторія, що має змогу платити за продукти та сервіси;
  • велика країна та економіка, що швидко зростає; 
  • відносно «вільний» ринок – велика кількість продуктів лише починають з’являтися в Бразилії; 
  • декілька платіжних методів, що дозволяють охопити велику аудиторію.

Щоб уникнути можливих ризиків, особливу увагу приділіть автоматизації системи оплат, налаштуванню платежів і процесингу. Враховуючи специфіку, правильно налаштований процесинг може стати ключовим у питаннях успішності продукту. 

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд