Категорія
Новини
Дата

Вплив повітряних тривог. Рівень орендного доходу в ТРЦ Києва впав на 40–50%

1 хв читання

У 2022 році дохід з оренди в столичних торгово-розважальних центрах удвічі зменшився, йдеться в дослідженні Colliers Ukraine, що є в розпорядженні Forbes.

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного! 

Ключові факти 

  • У 2022 році орендарі були вимушені вдвічі знизити орендні ставки в професійних ТРЦ Києва. До війни, у 2021 році, квадратний метр у найкращих обʼєктах вартував, у середньому, $60 за кв.м на місяць.
  • З квітня 2022 року, коли ТРЦ відновили свою роботу, орендарі й орендодавці про оплату домовляються індивідуально. Як правило, йдеться про знижку на базову ставку або ж її скасування при збереженні інших платежів.
  • Причинами, через які ТРЦ змушені йти на поступки орендарям, є падіння обороту ритейлерів. Виторг у них впав через зниження купівельної спроможності покупців, а також через девальвацію.
  • Серйозно вплинули й повітряні тривоги. «З квітня 2022 року сумарний час вимушеного закриття київських ТРЦ, зокрема через тривоги, відключення світла, склав понад 30 діб», – зазначає провідний експерт Colliers Ukraine у галузі торговельної нерухомості Ігор Заболоцький. 
  • Станом на кінець 2022 року, рівень вакантності у київських ТРЦ сягнув 15%. Це найвищий показник за останні 10 років, йдеться в дослідженні Colliers Ukraine. Однак цей показник разюче відрізняється в кожного окремого ТЦ. Професійні торгові центри, які розташовані в густонаселених масивах, зберегли рівень вакантності на рівні до 10%.

Контекст

У березні 2022 року рівень вакантності в столичних торгових центрах знаходився на позначці 11,5%, підрахували в UTG. Особливо зростання вільних площ вплинуло на ТРЦ регіонального формату, вакантність в яких сягнула показника в 30,9%. Також збільшення вакантності відбулося в ТРЦ окружного формату, де показник – 19,2%.

ТРЦ активно шукають нові форми використання площ, що звільнились: залучають нестандартних орендарів на кшталт ЦНАПів і музеїв, або використовують їх в якості локацій для проведення заходів та навіть виставок, розповідала директорка «Української торгової гільдії» Євгенія Локтіонова.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд