Категорія
Новини
Дата

Вакантність у столичних ТРЦ зросла вдвічі, до 21,5% – Українська торгова гільдія

У березні 2023 року середньозважений рівень вакантності у торговельних центрах Києва досяг рівня 21,5%, пише Інтерфакс-Україна з посиланням на директорку компанії «Українська торгова гільдія» Євгенію Локтіонову. Порівняно з березнем 2022 року кількість вільних площ у столичних ТРЦ майже подвоїлась.

🎂 День народження у нас — подарунки вам. Forbes Ukraine чотири роки, тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом FORBES4 до 31 березня. Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • За даними UTG, у березні 2022 року рівень вакантності в столичних торгових центрах знаходився на позначці 11,5%.
  • Особливо зростання вільних площ вплинуло на ТРЦ регіонального формату, вакантність в яких сягнула показника в 30,9%. Також збільшення вільних площ відбулось у ТРЦ окружного формату, де показник – 19,2%.
  • Як зазначила Локтіонова, ТРЦ активно шукають нові форми використання площ, що звільнились: залучають нестандартних орендарів на кшталт ЦНАПів і музеїв, або використовують їх в якості локацій для проведення заходів та навіть виставок.
  • Одна з проблем цього підходу – відсутність цільових відвідувачів, повідомляє експертка. Для решти орендарів гості локацій нового формату є лише імпульсними покупцями.
  • Інший недолік полягає в тому, що нестандартні орендарі не платять оренду, генерують клієнтський потік і не є комерційними. «Нестандартні орендарі можуть тимчасово вирішити проблему вакантності приміщень, відіграти ситуативну рекламну роль, але навряд чи зможуть закріпитися в ТРЦ і стати стабільним генератором потоку», – вважає Локтіонова.
  • «В умовах війни девелопери не готові вкладати суттєві суми в розвиток нових функцій», – констатувала експертка.

Контекст

Столичні торговельно-розважальні центри переживають не кращі часи. Відвідуваність впала на 39% за рік – до 316 людей на 1000 квадратних метрів площі.

Після обстрілів першого півріччя повномасштабної війни, восени 2022 року найбільшою проблемою ТРЦ стала нестача електроенергії, яка також не сприяла збільшенню потоку відвідувачів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні