Категорія
Компанії
Дата

За новим календарем. Дві третини українців уже розпочали різдвяно-новорічний шопінг. Що вони купують і скільки витратять – сім фактів

2 хв читання

Торговий центр, оформлений у новорічному стилі /Shutterstock

Торговий центр, оформлений у новорічному стилі Фото Shutterstock

Уперше більшість українців почала робити покупки до Дня святого Миколая, Різдва та Нового року вже з 1 грудня. Більше половини з них готові витратити до 5000 грн – це на 7% більше, ніж минулого року, йдеться в дослідженні Deloitte Ukraine, яке є в розпорядженні Forbes. Які головні тренди новорічного шопінгу-2024? Наводимо головне з дослідження.

Святковий шопінг – на 13 днів раніше

Православна церква України з 2023 року перейшла на новоюліанський календар. Відтепер День святого Миколая і Різдво офіційно святкуються на 13 днів раніше – 6 і 25 грудня відповідно. Це змінило купівельні звички споживачів. Дві третини опитаних українців (64%) розпочали різдвяний шопінг уже 1 грудня, йдеться в дослідженні Deloitte Ukraine. 

Частина населення (майже 45%) святкуватиме Різдво 25 грудня і тільки 17% – 7 січня. Є й такі, що планують святкувати двічі, – їх 32%, зазначають у Deloitte. 

Однак у торговельних мережах пік продажів очікують у традиційний час – напередодні 31 грудня. В «АТБ» прогнозують до 110% зростання продажів, в «Алло» – до 15%, в Intertop – до 50%. 

Під час різдвяно-новорічного шопінгу 56% українців готові витратити від 1000 до 5000 грн

Минулого року таку саму суму були готові витратити 49% респондентів. «Молоде покоління українців (18–27 років) найбільше серед інших вікових груп готові витрачати кошти на облаштування свого побуту, купуючи меблі, посуд, декор», – каже керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte в Україні Олександр Ямпольський.

Майже всі онлайн-продажі – через смартфон

Основним місцем для різдвяного та новорічного шопінгу залишатимуться супермаркети та великі торговельні центри, йдеться в дослідженні Deloitte. «Загальносвітовий тренд актуальний і в Україні – домінуючу частку покупок клієнти проводять офлайн»,– говорить CMO Intertop Марія Самплавська.

Ті, хто обирають онлайн-шопінг, у 92% випадків віддають перевагу купівлі зі смартфону, зазначають в Deloitte. Це значно більше, ніж рік тому (66%).

Війна не впливає на споживацькі звички

Найпопулярніші категорії товарів із року в рік залишаються незмінними: продукти харчування (зокрема, солодощі), одяг та взуття, алкогольні напої, зазначають у Deloitte. 

У Rozetka також прогнозують, що українці більше купуватимуть алкоголю. Також у топі традиційно смартфони, ноутбуки, дитячі конструктори, електричні зубні щітки, новорічні прикраси та подарункові новорічні набори. 

Для порівняння, в «Алло» у святковий період, окрім типових для ритейлера товарів, роблять ставку на іграшки та дитячі товари, парфумерію, бʼюті гаджети, розповів директор компанії Артур Матковський.

Товари з драконом – на першому місці 

Найбільший попит у категорії святкових товарів в «Епіцентрі» має продукція із символом наступного року – драконом. Серед них мʼякі іграшки, фігурки, ялинкові прикраси. «Також у топі святкових товарів гірлянди, але якщо торік гірлянди на батарейках були просто джерелом світла у квартирах, то цьогоріч українці декорують ними свої домівки», – цитує керівницю департаменту товарів для свят «Епіцентру» Олену Поліковську пресслужба компанії.

Найпопулярнішими категоріями в «Аврорі» на Різдво та Новий рік очікувано є солодощі, гірлянди, новорічний декор, ялинкові прикраси та мʼякі іграшки. 

Допомозі ЗСУ – так! Товарам, що мають звʼязок із РФ, – ні! 

63% покупців принципово не купують товари у продавців/виробників, які не пішли з ринку країни-агресорки, розповідають в Deloitte. Проте ще 22% не знають, як перевірити, чи пішов продавець/виробник товару з ринку РФ. 

Водночас 68% респондентів (минулого року – 61%) планують спрямувати частину свого різдвяного та новорічного бюджету на благодійність. 86% із них спрямують допомогу захисникам на передовій. 

Більша довіра до закордонних замовлень

Цьогоріч українці готові чекати на доставку товарів з-за кордону, якщо вона буде: дешевою або безкоштовною – 37%, швидкою – 17%, якщо сайт для замовлення товару буде зручним – 12%. Рік тому, зазначають у Deloitte, вітчизняні покупці не готові були очікувати на товар з іншої країни, навіть якщо він був дешевшим на 20%.

«Якщо минулого року ми простежували, що покупці перебувають у розгубленому стані та не можуть передбачити свій шопінг, то зараз вони вже за місяць наперед знають, що замовлять онлайн, коли розпочнуть купувати офлайн та який у них бюджет на покупки й благодійність», – говорить Олександр Ямпольський.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд