Складність доступу до фінансування та численні заборони на продаж і рекламу інтимної продукції стримують розвиток індустрії секстеху. Попри перешкоди, найближчими роками у світі цей ринок зростатиме двозначними темпами. Forbes Polska вивчив тенденції розвитку сфери сексуальних технологій у світі та Польщі
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Успішні кейси секстех-компаній переважно можна знайти на закордонних ринках, адже в Польщі розвивати союз технологій і еротики поки що не дуже вдається. Однак засновники польських секстех-стартапів стверджують, що розквіт цього ринку ще попереду.
У світі набувають все більшого поширення секс-іграшки, які, за допомогою пульту дистанційного керування або програми на смартфоні, дають змогу людям бути ближчими одне до одного. Сьогодні можна обійнятися на відстані завдяки спеціальним футболкам від CuteCircuit і поцілуватися за допомогою пристрою Kissenger компанії Lovotics.
Глибші відчуття, в тому числі на відстані, пропонують розумні вібратори, такі як Lipstick від Vibease Smart або Osé від Lora DiCarlo. Секстех також включає всі програми, які допомагають вам піклуватися про потреби вашого тіла, навчатися мистецтва кохання (наприклад, Afterglow), або кіберсекс-ляльки, такі як популярна Harmony та її чоловіча версія Henry виробництва Realbotix.
Згідно з Grand View Research, у 2022 році галузь оцінювали у $31,4 млрд, а до 2030-го вона зростатиме двозначними темпами. Поки що секстех найбільше виріс у США, де навіть термін Sextech Revolution увійшов у мову після пандемії. Серед основних виробників технологічно просунутих еротичних гаджетів – Fleshlight, We-Vibe і Lelo.
Компанії, що працюють на стику технологій і сексу, також стрімко розвиваються на азійських ринках. Центрами виробництва секс-роботів заведено вважати Китай і Японію. Ключовими діячами на китайському ринку секстеху є Shenzhen Atall Intelligent Robot Technology і DS Doll Robotics.
Причини зростання популярності технологій інтимного характеру, згідно з Grand View Research і Future Insight Markets:
- Пандемія, яка майже на два роки закрила людей у чотирьох стінах.
- Збільшення кількості онлайн-знайомств.
- Високий ризик захворювань, що передаються статевим шляхом, особливо в азійських країнах. Наприклад, за даними ВООЗ, ці захворювання щороку зустрічаються в 340 млн пацієнтів в Індії.
- Глобальна самотність, тривога і депресія.
На хвилі зростання фемтеху, секс-бізнес все більше орієнтується на потреби жінок, відкриваючи для себе абсолютно нові напрями для розвитку. Згідно з опитуванням «Сексуальні фантазії поляків» компанії Ipsos, майже 30% польок хочуть експериментувати з використанням еротичних гаджетів.
«За даними Journal of Sex and Marital Therapy, майже 2 млрд жінок регулярно мастурбують. В останні роки набирає популярності еротична література, яка робить акцент на чуттєвих слухових враженнях і залишає простір для фантазій як наодинці, так і в парі. Висновки очевидні: жінки хочуть більше відчувати та переживати, але також знати більше про свою тілесність й інтимне здоровʼя», – пояснює Івона Полатинська, одна з засновниць LOVA, стартапу, який розробляє косметику та дієтичні добавки, що підтримують жіноче здоровʼя й посилюють їхній сексуальний досвід.
У рамках проєкту створено перший у Польщі аудіоеротичний застосунок, який стимулює уяву та фантазію польських жінок.
Секстех-індустрія в Польщі
Хоча, згідно з дослідженням Gemius, понад 40% польських користувачів інтернету відвідують еротичні сайти, LOVA є одним із небагатьох секстех-стартапів, що працюють у Польщі. Інвестори дивляться на індустрію здалеку, бо кажуть, що це все ще табуйована тема. Втім зі стигматизацією стикаються не лише в Польщі, а й у всьому світі.
Ясь Багневський, засновник застосунку Lover, який можна схарактеризувати як персонального тренера та посібник для сексуального життя, визнає, що найбільшою перешкодою для розвитку компанії є рекламні обмеження.
«Більшість цифрових платформ, таких як Facebook, Google, Apple, або не дозволяють нам рекламувати свої продукти, або дуже обмежують нашу рекламу. Попри те, що нашого цифрового терапевта схвалило Управління з контролю за харчовими продуктами і лікарськими засобами США, великі цифрові рекламні платформи часто все ще вважають секс «поганим».
Наприклад, Amazon забороняє використовувати відверті зображення та описи товарів у цій галузі. Обмеження цифрових платформ стримують компанії від реалізації ефективної маркетингової стратегії. Отже, основним каналом збуту є прямий споживач (D2C), на якого припадає понад 70% частки ринку.
Непроста ситуація також із залученням коштів на секстех-стартапи, особливо в Польщі. Вищезгаданий стартап Lover – один з небагатьох, хто отримав фінансування вже на ранній стадії розробки. Компанії вдалося залучити $5 млн. У нього повірили Шон Рад, співзасновник і колишній гендиректор Tinder, і Manta Ray Ventures, що належить Себастьяну Кульчику, гендиректору Kulczyk Investments.
Щоправда, розвивається Lover не у Польщі, а в США. Його бета-версія була готова в лютому 2020 року та дебютувала в App Store в День святого Валентина. Повноцінний продукт запустили менш ніж через рік, у січні 2021-го. Сьогодні, за підрахунками Яся Багневського, у нього вже пів мільйона користувачів, з яких 20 000 – поляки. За перший рік роботи застосунок заробив $100 000 обігових коштів, а у 2023 році – $1,2 млн.
Якубу Коніку і його стартапу Lovely, який також зареєстрований в Сан-Франциско, було складніше. 10 років тому він розробив розумну накладку на пеніс у поєднанні з мобільним застосунком, який покликаний поліпшити статевий акт. Одразу були проблеми з пошуком фінансування. Домовитися з американським Kickstarter Коніку не вдалося, а на Indiegogo проєкт зібрав лише трохи більш як €37 000.
Парадоксально, але в Польщі йому пощастило більше: у 2016-му Lovely вдалося назбирати понад €370 000 на платформі Crowdway. Однак сьогодні сайт компанії, ourlovely.com, не працює.
Аудіоеротика для жінок та подкасти про інтимне життя
Наразі у Польщі в цій індустрії починають виділятися фемтех-компанії. Стартап LOVA, який зʼявився у лютому 2023 року, частково профінансований власним коштом засновників і частково завдяки підтримці бізнес-янголів зі сфер електронної комерції та фінансів. Івона Полатинська наголошує, що компанія першою в Польщі створила застосунок із аудіоеротикою. Надихалися проєктами Dipsea і Quinn, які набирають все більшої популярності в усьому світі.
«Наш застосунок – це не лише аудіоеротика, а й освітній контент. Аналогічні продукти динамічно зростають по всьому світу, є великий інтерес до матеріалів, які ми створюємо», – каже Полатинська.
Вже за перший рік роботи дохід LOVA перевищив €230 000 і ним скористалися майже 7000 людей. За словами Полатинської, попри ставлення до сексу як до табу, цю тему все охочіше обговорюють на публіці, що сприяє зростанню інтересу до секстех-продуктів.
«Цього року конференція Ero Chain Expo пройде у Польщі. Велику кількість часу на ній присвятять освітній темі та B2B-моделі. Сподіваємося, це вплине на розвиток ринку секстеху у Польщі», – додає Полатинська.
Престижні нагороди не лише у Польщі, а й у Великій Британії та Німеччині здобула компанія PelviFly, заснована у 2016-му. Його засновниця Урсула Херман – фахівчиня з жіночої реабілітації. У співпраці з інженерами Стенфордського університету в Кремнієвій долині вона розробила стимулятор мʼязів тазового дна. Пристрій компанії з датчиками руху підключається бездротово до телефона, а в застосунку можна знайти вправи, плани тренування і отримати консультацію лікарів. Компанія робить акцент на сексуальному здоровʼї, створюючи програми фізичних вправ і реабілітації у вигляді інтерактивних ігор.
Цим рішенням вже скористалися понад 20 000 жінок по всьому світу. Стартап фінансують бізнес-янголи і венчурний фонд EVIG Alfa. Він також отримує гранти на дослідження та розробки.
«Секстех-індустрія Польщі динамічно розвивається, хоча це лише початок. Проблемами є відчуття сорому у людей, який спричиняють сексуальні проблеми, та низький рівень сексуальної освіти в суспільстві. Це особливо помітно, якщо порівняти польських та іноземних користувачок, наприклад, з Німеччини, Іспанії чи США», – зазначає Домініка Міхалік з PelviFly.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.