Категорія
Інновації
Дата

Угода під виття повітряної тривоги. Чому InSoft Partners інвестує в українські IT-компанії під час війни

З 1 березня інвестиційна компанія InSoft Partners стала партнером львівських сервісних компаній Inoxoft та Linkup Studio. Угоди закрили за мультиплікаторами мирного часу. Який сенс продовжувати інвестиції під час війни

Forbes запустив YouTube-проєкт «Країна героїв». Дивіться новий епізод про "Нову пошту".

Механіка інвестицій

Бізнес-стратегія InSoft Partners – купувати частку в IT-компанії, допомагати їй зростати у кілька разів, щоб потім вийти з капіталу з прибутком. Влітку 2021 року за таким принципом компанія у синдикаті з маркетинговим агентством Belkins інвестувала у реселера ліцензій Cloudfresh. Екзит відбувся вже у грудні –засновники, українці Богдан Кубенко і Олег Максимович та чех Радек Левіцек, викупили свою частку назад.

За тією ж схемою пройшла угода зі школою програмування ucode IT academy у київському інноваційному парку UnitCity. UFuture Василя Хмельницького викупив частку партнера через півтора року після старту проєкту. Всього на рахунку InSoft Partners вісім екзитів.

Переговори з усіма новими партнерами InSoft розпочав ще до війни: знайомилися по три-чотири роки, на фінішну пряму вийшли у березні 2022-го.

Insoft Partners інвестує у бізнеси з річним обсягом продажів від $3 до $15 млн, розповідав Forbes керуючий партнер Insoft Partners Віталій Горовий. У випадку зі Cloudfresh сума була ближче до верхньої планки. Середній чек інвестиції – близько $1 млн, окреслював партнер Aventures Capital Євген Сисоєв.

Цифри щодо «угод воєнного часу» у InSoft не розкривають. Проте компанія дещо змінила принцип. Раніше зазвичай викупали контрольний пакет, тепер – міноритарну частку.

Дисконт на бойові дії не робили. «Кожну з компаній ми купили за коефіцієнтами, що були ще до війни», – стверджує Горовий. Недавній приклад з мирного життя – поглинання харківського аутсорсера PULS Software із 70 осіб команди земляками з IdeaSoft. Контрольна частка розробника мобільних ігор та додатків вартувала близько $2 млн.

з особистого архіву

Керуючий партнер Insoft Partners Віталій Горовий. Фото з особистого архіву

Хто нові партнери Insoft Partners

Горовий робить ставку на майбутнє. «Я щиро вірю в український інтелектуальний капітал та волю», – каже він. 

Львівська сервісна компанія Inoxoft протягом 2021 року зросла удвічі, до 200 осіб, говорить її CEO Любомир Погрелюк. Розробляти програмне забезпечення під ключ із двома партнерами – Назаром Квартальним та Максимом Тростянчуком – він розпочав у 2015-му.

Найбільше замовників у Inoxoft – з Європи, Ізраїлю та США. Розробка – у Львові, клієнтські офіси – у Тель-Авіві та Філадельфії.

За 2020-й, за даними з відкритих реєстрів, компанія заробила понад 22 млн грн виторгу з 378 000 грн чистого прибутку. Поточні фінансові результати не розголошуються. «Бізнес напряму залежить від кількості людей у команді», – каже Погрелюк. План на 2022-й, як і до угоди з Insoft Partners, – найняти ще сотню співробітників.

Звідки стільки оптимізму? Inoxoft не втратив жодного клієнта за перші тижні війни, стверджує Погрелюк, існуючі замовники не бояться розширювати проєкти. «Це показало, що світ хоче продовжувати з нами працювати», – каже він.

Готувати до масштабування будуть і Linkup Studio – восьмирічного розробника програмних рішень із фокусом на продуктовому дизайні, який базується у Львові та Тернополі. Перші два роки це був студентський стартап з офісом у гуртожитку «Львівської політехніки». Потім прийшли справжня робота і закордонні замовники, розповідає співзасновник та CEO Андрій Самбір.

«Ми працювали з Porsche i Bosch», – казав рік тому Самбір в інтерв’ю The Ukrainians. Проте більшість клієнтів – малі та середні компанії й стартапи. По 25% – з Ізраїлю, Європи та США, ще 10% – з арабських країн.

На початку Самбір розділив партнерство зі своїм викладачем Максимом Сенівим. Той зберіг частку в бізнесі, але вже кілька років не бере участі в операційці. Тож Самбір задумався про нове партнерство й активні переговори з давнім знайомим – Горовим.

Найближча ціль Linkup Studio – подвоїти команду до 150–200 осіб. Стратегія – виграти війну, а потім заробляти гроші. Самбір вирішив перераховувати 70% чистого прибутку на армію та медицину, допоки в Україні точаться бої. «30% залишили на випадок, якщо нас кине замовник, щоб виплатити зарплату людям», – каже він.

Деталі третього проєкту, що до нападу Росії мав офіси у центральних та східних областях, у Insoft Partners не розголошують. Компанія у так званому випробувальному періоді й має час передумати та розірвати угоду.

Матеріали по темі
Новий випуск Forbes Ukraine

Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні