Категорія
Інновації
Дата

Угода під виття повітряної тривоги. Чому InSoft Partners інвестує в українські IT-компанії під час війни

З 1 березня інвестиційна компанія InSoft Partners стала партнером львівських сервісних компаній Inoxoft та Linkup Studio. Угоди закрили за мультиплікаторами мирного часу. Який сенс продовжувати інвестиції під час війни

29 лютого буває раз на 4 роки.💸 Тому ми даруємо 40% знижки на річну диджитал-підписку на сайт Forbes. Вартість зі знижкою — 1079 грн/рік. Діє з промокодом F29 тільки 28-29 лютого. Оформлюйте зараз за цим посиланням

Механіка інвестицій

Бізнес-стратегія InSoft Partners – купувати частку в IT-компанії, допомагати їй зростати у кілька разів, щоб потім вийти з капіталу з прибутком. Влітку 2021 року за таким принципом компанія у синдикаті з маркетинговим агентством Belkins інвестувала у реселера ліцензій Cloudfresh. Екзит відбувся вже у грудні –засновники, українці Богдан Кубенко і Олег Максимович та чех Радек Левіцек, викупили свою частку назад.

За тією ж схемою пройшла угода зі школою програмування ucode IT academy у київському інноваційному парку UnitCity. UFuture Василя Хмельницького викупив частку партнера через півтора року після старту проєкту. Всього на рахунку InSoft Partners вісім екзитів.

Переговори з усіма новими партнерами InSoft розпочав ще до війни: знайомилися по три-чотири роки, на фінішну пряму вийшли у березні 2022-го.

Insoft Partners інвестує у бізнеси з річним обсягом продажів від $3 до $15 млн, розповідав Forbes керуючий партнер Insoft Partners Віталій Горовий. У випадку зі Cloudfresh сума була ближче до верхньої планки. Середній чек інвестиції – близько $1 млн, окреслював партнер Aventures Capital Євген Сисоєв.

Цифри щодо «угод воєнного часу» у InSoft не розкривають. Проте компанія дещо змінила принцип. Раніше зазвичай викупали контрольний пакет, тепер – міноритарну частку.

Дисконт на бойові дії не робили. «Кожну з компаній ми купили за коефіцієнтами, що були ще до війни», – стверджує Горовий. Недавній приклад з мирного життя – поглинання харківського аутсорсера PULS Software із 70 осіб команди земляками з IdeaSoft. Контрольна частка розробника мобільних ігор та додатків вартувала близько $2 млн.

з особистого архіву

Керуючий партнер Insoft Partners Віталій Горовий. Фото з особистого архіву

Хто нові партнери Insoft Partners

Горовий робить ставку на майбутнє. «Я щиро вірю в український інтелектуальний капітал та волю», – каже він. 

Львівська сервісна компанія Inoxoft протягом 2021 року зросла удвічі, до 200 осіб, говорить її CEO Любомир Погрелюк. Розробляти програмне забезпечення під ключ із двома партнерами – Назаром Квартальним та Максимом Тростянчуком – він розпочав у 2015-му.

Найбільше замовників у Inoxoft – з Європи, Ізраїлю та США. Розробка – у Львові, клієнтські офіси – у Тель-Авіві та Філадельфії.

За 2020-й, за даними з відкритих реєстрів, компанія заробила понад 22 млн грн виторгу з 378 000 грн чистого прибутку. Поточні фінансові результати не розголошуються. «Бізнес напряму залежить від кількості людей у команді», – каже Погрелюк. План на 2022-й, як і до угоди з Insoft Partners, – найняти ще сотню співробітників.

Звідки стільки оптимізму? Inoxoft не втратив жодного клієнта за перші тижні війни, стверджує Погрелюк, існуючі замовники не бояться розширювати проєкти. «Це показало, що світ хоче продовжувати з нами працювати», – каже він.

Готувати до масштабування будуть і Linkup Studio – восьмирічного розробника програмних рішень із фокусом на продуктовому дизайні, який базується у Львові та Тернополі. Перші два роки це був студентський стартап з офісом у гуртожитку «Львівської політехніки». Потім прийшли справжня робота і закордонні замовники, розповідає співзасновник та CEO Андрій Самбір.

«Ми працювали з Porsche i Bosch», – казав рік тому Самбір в інтерв’ю The Ukrainians. Проте більшість клієнтів – малі та середні компанії й стартапи. По 25% – з Ізраїлю, Європи та США, ще 10% – з арабських країн.

На початку Самбір розділив партнерство зі своїм викладачем Максимом Сенівим. Той зберіг частку в бізнесі, але вже кілька років не бере участі в операційці. Тож Самбір задумався про нове партнерство й активні переговори з давнім знайомим – Горовим.

Найближча ціль Linkup Studio – подвоїти команду до 150–200 осіб. Стратегія – виграти війну, а потім заробляти гроші. Самбір вирішив перераховувати 70% чистого прибутку на армію та медицину, допоки в Україні точаться бої. «30% залишили на випадок, якщо нас кине замовник, щоб виплатити зарплату людям», – каже він.

Деталі третього проєкту, що до нападу Росії мав офіси у центральних та східних областях, у Insoft Partners не розголошують. Компанія у так званому випробувальному періоді й має час передумати та розірвати угоду.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні