Telegram наважився заробляти на користувачах. До чого тут війна та Україна /Shutterstock
Категорія
Інновації
Дата

Telegram наважився заробляти на користувачах. До чого тут війна та Україна

Shutterstock

Месенджер братів Павла та Миколи Дурових більше не буде повністю безкоштовним – з 19 червня компанія запустила преміум-підписку. Це вже друга спроба монетизувати месенджер, що отримав нову хвилю користувачів під час російської агресії. Як це працюватиме.

🎂 День народження у нас — подарунки вам. Forbes Ukraine чотири роки, тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом FORBES4 до 31 березня. Оформлюйте зараз за цим посиланням

«Telegram має фінансуватися в першу чергу користувачами, а не рекламодавцями», – так на початку червня анонсував введення платної підписки CEO та засновник месенджера Павло Дуров. Фаундер роками стверджував, що запущений у 2013 році месенджер завжди залишиться безкоштовним. Тепер – продає додаткові функції.

Ціна питання

Спершу тарифний план Telegram Premium став доступний лише для користувачів додатка на iOS – його потрібно оновити в AppStore до останньої версії. Цінова політика залежить від географії. Тариф для користувачів з українським і польським номером – $5,99, в Індії – $6, в Іспанії – $5,77, пише TechCrunch.

Про земляків Дуров також подбав. Підписка через магазин додатків Apple коштує 449 руб., або ж $7,9 за офіційним курсом. Провести платіж у Росії можна лише з рахунків двох мобільних операторів. Проте альтернативна оплата через спеціального бота всередині Telegram на 15% дешевша і дозволяє обійти санкційні обмеження в AppStore. Для користувачів на Android це певно буде єдина доступна опція – із середини квітня Google остаточно заблокував платні підписки для росіян.

Нова політика Telegram – продавати розширені можливості, всі доступні на 19 червня функції залишаються безкоштовними. 

Серед можливостей, які надає Premium:

  • подвоєння лімітів на швидкість завантаження та об’єм файлів з 2 ГБ до 4 ГБ;
  • подвоєння лімітів підписок на канали (до 1000), папок із чатами (до 20 по 200 чатів у кожній);
  • підключення четвертого аккаунту до додатка;
  • ексклюзивні стікери, реакції на повідомлення, відеоаватари, значок підписника біля ніку користувача;

У преміум-версії також з’явилася розшифровка голосових повідомлень, що серед інших підтримує українську мову. Наразі текстову версію повідомлення можна лише прочитати у додатку – копіювання чи пересилка іншим користувачам недоступна.

Монетизація дозволить Telegram покривати видатки на сервери та трафік, що постійно зростає, казав Дуров наприкінці 2020-го. На розвиток месенджера пішла значна частина статків, які засновник отримав від продажу свого попереднього дітища – російської соцмережі «ВКонтакте». Угода коштувала покупцеві – Івану Тавріну, бізнес-партнеру російського олігарха Алішера Усманова – близько $400, підрахував російський Forbes. Наразі капітал Дурова, що осів у ОАЕ, американський Forbes оцінює у $15,1 млрд.

Спроба капіталізувати Telegram за рахунок власної блокчейн-платформи TON і криптовалюти Gram провалилася через претензії американського регулятора. Компанія залучила під проєкт $1,7 млрд від зіркових інвесторів і все ще судиться за їхнє повернення.

Зростає на нестабільності

У 2020-му Дуров уперше оголосив про введення платних функцій для бізнесу. На практиці це вилилося в оголошення у публічних Telegram-каналах, нерідко із рекламою криптопроєктів. Метрики компанія не розголошує. Експеримент виявився успішнішим, ніж очікувалося, без жодних подробиць пише засновник.

Telegram оцінює витрати на підтримання серверів у сотні мільйонів доларів на рік. Мета компанії – досягти мільярдної відвідуваності й ще більших рахунків за трафік. Звідки їй взятися?

Telegram із 700 млн активної аудиторії на місяць – не найпопулярніший месенджер у світі. Найближчі конкуренти від Meta – Facebook Messenger та WhatsApp – мають 1 та 2 млрд користувачів відповідно. Проте останній рік сервіс із російським корінням упевнено відбирає частку нових завантажень у інших додатків, посилається TechCrunch на травневе дослідження аналітиків Sanford C. Bernstein.

Не останню роль зіграла війна в Україні. За час російської агресії українці наростили користування месенджером у вісім разів, свідчить дослідження Kantar. У квітневому рейтингу додатків Telegram поступається лише незмінному лідеру Viber. Головний конкурент в Україні – вже давно бізнес, 2020 рік став першим повністю прибутковим для Viber. У нього на лютий минулого року було близько 245 млн активних місячних користувачів, на той час удвічі менше за Telegram.

Месенджер Дурова зростає не лише завдяки обміну повідомленнями. Канали дозволяють слідкувати за новинами. Наразі у топ-5 найпопулярніших в Україні Telegram-каналів – новинний дайжджест «Труха Украина», що за час війни виріс із 180 000 підписників до 1,9 млн. Завели свої канали і державні органи та публічні особи. Інструмент дозволяє напряму досягати читачів, без модерації контенту з боку платформи та капризів алгоритмічної стрічки.

Місячна аудиторія Telegram у Росії із 24 лютого зросла вдвічі – до 40 млн користувачів, повідомляє The Bell. Причина – визнання Meta екстремістською організацією в Росії та блокування Facebook й Instagram Роскомнадзором.

Месенджер Дурова не вперше стає бенефіціаром геополітичної нестабільності. Недавній приклад – штурм Капітолія прихильниками Дональда Трапма у січні 2021-го. Тоді ж адміністрація Telegram оголосила, що додаток перетнув позначку в 0,5 млрд користувачів, отримавши 25 млн реєстрацій за 72 години.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні