Категорія
Інновації
Дата

Цифровий бетон. Навіщо промислово-будівельна група «Ковальська» створює віртуального двійника

3 хв читання

Сергій Пилипенко успішно диджиталізує одну з найдавніших галузей. /Олександр Чекменьов

Сергій Пилипенко успішно диджиталізує одну з найдавніших галузей. Фото Олександр Чекменьов

27 червня 2017 року. У світі бушує вірус NotPetya. Підприємства промислово-будівельної групи «Ковальська» повернулися в епоху до інтернету: папери, дзвінки, файли на локальних комп’ютерах. «NotPetya знищив усю систему управління»,– згадує гендиректор компанії Сергій Пилипенко, 39. Ядро даних збереглося випадково – вчасно відключили сервери.

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Випалене поле – найкращий фундамент для нової IT-системи, вирішили менеджери компанії. Три роки «Ковальська» диджиталізує процеси. На карантині це дало плоди.

«Ковальська» – найбільший в Україні виробник бетону. Група також випускає залізобетонні конструкції, тротуарну плитку та будівельні суміші. У її складі 12 виробництв і 4500 співробітників, оборот 2019 року перевищив 9 млрд грн.

Де в будівництві місце для інновацій?

«Наше завдання – створити цифрового двійника групи, щоб стежити за операційною діяльністю й керувати нею»,– пояснює Пилипенко. З початку 2020 року компанія об’єднує управління підприємствами в одній ERP-системі, написаній разом з IT-Enterprise. У партнера великий досвід роботи з будівельниками. «Витрати на забезпечення будівництва знизилися на 5–7%»,– говорить про роботу з системами IT-Enterprise керівник відділу безпеки та інформаційних технологій «Київміськбуду» Денис Марк.

Модулі для контролю виробництва, складів та логістики дають змогу компанії скорочувати витрати і планувати поставки. Останнє виявилося критично важливим під час пандемії. У квітні попит на основну будівельну продукцію, бетон і залізобетонні конструкції впав на 35%.

Минулого року «Ковальська» інвестувала в розвиток 853 млн грн. Купівля двох заводів обійшлася в 400 млн грн.

У проблемному 2020-му капінвестиції скоротяться приблизно вдвічі. Але не IT-витрати: тільки контракт з IT-Enterprise щорічно обходиться приблизно в $1 млн. За автоматизацію бізнесу відповідає команда з 30 осіб, п’ять працівників гарантують захист інформації. Усі дані «Ковальська» зберігає в хмарі, а на кожному підприємстві забезпечує кілька каналів зв’язку, зокрема й резервні.

Контролювати витрати допомагає централізована система цифрового бюджетування. «Ми бачимо доходи і витрати всіх підрозділів в онлайн-режимі. Це важливо для великого бізнесу, коли неможливо фізично простежити за всіма процесами»,– пояснює Пилипенко.

Раніше «Ковальська» купувала матеріали у постачальників безпосередньо – покладаючись на компетентність менеджерів. З лютого по червень 2020 року група провела майже 300 відкритих торгів на майданчику SmartTender у системі ProZorro. У середньому в аукціоні брали участь по п’ять підрядників, розповідає адміністратор закупівельних політик і процедур компанії «Ковальська» Сергій Чорновіл. Економія становила 22%. «Оптимізація закупівель дасть змогу в майбутньому заощадити до 10% обороту»,– каже Пилипенко.

Олександр Чекменьов

«Ковальська» – постачальник бетону №1 у країні. Засновники хочуть за п’ять років вивести її до переліку найбільших забудовників. Мають допомогти цифровізація та «панельки». Фото Олександр Чекменьов

Наступна його ціль — будувати більше. Девелоперський підрозділ «Ковальська. Нерухомість» з 2002 року збудував 26 будинків. Перевага підприємства перед конкурентами – вертикальна інтеграція, майже 80% ключових будівельних матеріалів постачають власні виробництва.

«Ковальська» не припиняла будувати навіть у розпал пандемії. Клієнти оцінили. «Продажі відновилися у травні, а червень-липень ми провели з двократним випередженням плану. Реалізувався відкладений попит»,– говорить Пилипенко.

Криза вдарила по доходах громадян, і відновлення не буде швидким. Що робити? Знижувати витрати на будівництво. Головний інструмент компанії – інформаційне моделювання будівель, засноване на даних і цифровізації. Завдяки йому у забудовника ще до початку робіт є повна 3D-візуалізація майбутнього об’єкта: проєкт, архітектура, кошторисні показники. «Ми знаємо точну вартість зведення будинку, обсяг необхідних матеріалів і навіть людино-годин»,– пояснює Пилипенко. Це дає змогу знизити відхилення від розрахункової вартості до 5%.

Друга інновація – перехід на збірні залізобетонні конструкції. Простіше кажучи, «Ковальська» займеться будівництвом панельних будинків. До цього підштовхує попит нанедороге житло й нові будівельні норми, що обмежують щільність і поверховість забудови в невеликих містах. «Передмістя Києва перейдуть на шести-дев’ятиповерхівки,– прогнозує Пилипенко.– Робити їх з моноліту вкрай неефективно».

У 2020 році його компанія витратить 90 млн грн на переобладнання ключових потужностей під випуск «панельок». Завдання– зводити будинки за один сезон із собівартістю приблизно $500 за квадратний метр.

Першу хвилю пандемії в компанії перенесли порівняно легко. «Ковальська» на 10% оптимізувала штат, створила екстрений фонд для покриття операційних витрат, тимчасово зупиняла два заводи. А поки ринок відходить від карантину, є час продовжити цифрову трансформацію.«Ковальська» збирається повністю перейти на електронний документообіг. 

Опубліковано в третьому номері журналу Forbes (вересень 2020)

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні