Засновники Cargofy Стах Возняк, Алекс Ковальчук, та Димитріс Алексіу. Ілюстрація Shutterstock/Анна Наконечна /з особистого архіву
Категорія
Картина дня
Дата

Uber для далекобійників. Стартап Cargofy підняв $2 млн від фондів, пов‘язаних із Parimatch та «Генезис». Навіщо їм це

2 хв читання

Засновники Cargofy Стах Возняк, Алекс Ковальчук, та Димитріс Алексіу. Ілюстрація Shutterstock/Анна Наконечна Фото з особистого архіву

Співзасновники Cargofy Стах Возняк, 31, Алекс Ковальчук, 23, та Димитріс Алексіу, 31, роблять платформу, де водії вантажівок можуть знайти вигідні замовлення. Допомогти їм у цьому має новий раунд інвестицій – $2 млн від інвестиційної компанії, заснованної вихідцями із Parimatch та міжнародних ангелів. Компанію оцінили в $10–15 млн. Чому їм цікаво оцифрувати логістичний ринок США

За всю історію Cargofy залучив до $3 млн, підраховує Возняк. Лід-інвестором нового посівного раунду став заснований колишніми та нинішніми топменеджерами Parimatch фонд JKR Investments Group.

До угоди приєднався Flyer One Ventures, фінський бізнес-янгол та ранній інвестор Cargofy Ханну Турунен і суперангел із Казахстану з фокусом на українські компанії Мурат Абдрахманов. Він вклався у два десятки проєктів, у тому числі, материнську компанію F1V «Генезис», її внутрішній стартап Jiji, 3DLOOK та DMarket.

Угоду з Cargofy готували півроку, каже венчурний партнер JKR Аркадій Вершебенюк. У портфелі фонду – понад 15 проєктів у сфері гемблінгу, фінтеху, кіберспорту, диджитал-маркетингу та EdTech. У січні 2021 року JKR купив частку в TRIONIKA – компанії Дмитра Волконського, яка спеціалізується на створенні платформ під арбітраж трафіку. За оцінками Forbes, сума операції сягала $10–20 млн. Навіщо фонду платформа для самозайнятих водіїв вантажівок?

«Експерти прогнозують, що до кінця 2021 року обсяги ринку електронної комерції досягнуть $4 трлн, з яких від 10–30% припадуть на логістику», — каже співзасновник і СЕО JKR Investment Group Олександр Гусєв. На зацікавленість у ніші вплинув і попередній досвід Вершебенюка – ексгенерального менеджера Uber.

У 2015-му він запускав американський таксі-сервіс в Україні і водночас познайомився з Возняком. «Я на собі відчув, наскільки покращена логістика змінює життя багатьох людей», – каже Вершебенюк.

Що покращує Cargofy? У 2014-му Возняк разом з Яковом Глущенком та Максом Фроловим запустив у Києві додаток для онлайн-замовлення вантажоперевезень Tona. «Співпрацювали з магазинами на кшталт «Епіцентр» та Metro», – каже він. На касі їхні клієнти через спеціальний планшет могли замовити вантажну машину для габаритних покупок.

Стартап отримав грант на 100 000 шекелів за акселерацію в ізраїльському Smart Transportation Accelerator і збирався йти в Індію. Але у бізнес-моделі була вада – клієнти рідко робили повторні замовлення. З індійським ринком не склалося, повноцінний інвестраунд підняти не вдалося. «Колишні партнери вирішили залишити проєкт, але я продовжив далі працювати і все перезапустив», – розповідає Возняк.

У 2016-му він затіяв півот із новим брендом та кофаундерами – Ковальчук став технічним директором, Алексіу зайнявся маркетингом. Cargofy переключився на бізнес-клієнтів та уберізацію американської логістики.

«У Штатах ринок перевезень сильно фрагментований, 60–80% – це самозайняті приватники», – говорить Возняк. Їм складно шукати хороші замовлення, а великі клієнти не довіряють водіям.

Cargofy збирає замовлення на перевезення у брокерів типу CH Robinson зі списку Fortune 500 або на платформах на кшталт Uber Freight. Оформлення вантажу, страховки, прорахунок та оптимізацію маршруту стартап бере на себе. Натомість – комісія за кожну доставку з водіїв.

У базі Cargofy – 450 ексклюзивних водіїв-партнерів. За останні три роки вони здійснили майже 46 000 поїздок. Фінансові показники стартап не розголошує. Виторг – менше $5 млн, окреслюють Вершебенюк та Возняк. «За рік GMV виріс майже вдвічі – на 87%», – уточнює фаундер.

У скільки оцінили Cargofy? «Мультиплікатори застосовувалися до бізнесу, що росте», – не вдається в подробиці Вершебенюк. За його словами, йдеться про $10–15 млн.

У команді стартапу – понад 60 осіб. Вся розробка та тестування гіпотез ведеться в Україні, але основний виторг надходить з Америки. Відкривати інші географії Cargofy не планує, головне завдання – залучити кілька тисяч водіїв на платформу. Американський ринок логістики та автомобільних перевезень компанія оцінює у $800 млрд. «Достатньо лише США, щоб побудувати 10 єдинорогів», – каже Возняк.

Оновлено: в заголовку та тексті замінені формулювання стосовно фонду JKR Investments та його зв’язку із компанією Parimatch.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд