Uber для далекобійників. Стартап Cargofy підняв $2 млн від фондів, пов‘язаних із Parimatch та «Генезис». Навіщо їм це /Фото з особистого архіву
Категорія
Картина дня
Дата

Uber для далекобійників. Стартап Cargofy підняв $2 млн від фондів, пов‘язаних із Parimatch та «Генезис». Навіщо їм це

Засновники Cargofy Стах Возняк, Алекс Ковальчук, та Димитріс Алексіу. Ілюстрація Shutterstock/Анна Наконечна Фото з особистого архіву

Співзасновники Cargofy Стах Возняк, 31, Алекс Ковальчук, 23, та Димитріс Алексіу, 31, роблять платформу, де водії вантажівок можуть знайти вигідні замовлення. Допомогти їм у цьому має новий раунд інвестицій – $2 млн від інвестиційної компанії, заснованної вихідцями із Parimatch та міжнародних ангелів. Компанію оцінили в $10–15 млн. Чому їм цікаво оцифрувати логістичний ринок США

За всю історію Cargofy залучив до $3 млн, підраховує Возняк. Лід-інвестором нового посівного раунду став заснований колишніми та нинішніми топменеджерами Parimatch фонд JKR Investments Group.

До угоди приєднався Flyer One Ventures, фінський бізнес-янгол та ранній інвестор Cargofy Ханну Турунен і суперангел із Казахстану з фокусом на українські компанії Мурат Абдрахманов. Він вклався у два десятки проєктів, у тому числі, материнську компанію F1V «Генезис», її внутрішній стартап Jiji, 3DLOOK та DMarket.

Угоду з Cargofy готували півроку, каже венчурний партнер JKR Аркадій Вершебенюк. У портфелі фонду – понад 15 проєктів у сфері гемблінгу, фінтеху, кіберспорту, диджитал-маркетингу та EdTech. У січні 2021 року JKR купив частку в TRIONIKA – компанії Дмитра Волконського, яка спеціалізується на створенні платформ під арбітраж трафіку. За оцінками Forbes, сума операції сягала $10–20 млн. Навіщо фонду платформа для самозайнятих водіїв вантажівок?

«Експерти прогнозують, що до кінця 2021 року обсяги ринку електронної комерції досягнуть $4 трлн, з яких від 10–30% припадуть на логістику», — каже співзасновник і СЕО JKR Investment Group Олександр Гусєв. На зацікавленість у ніші вплинув і попередній досвід Вершебенюка – ексгенерального менеджера Uber.

У 2015-му він запускав американський таксі-сервіс в Україні і водночас познайомився з Возняком. «Я на собі відчув, наскільки покращена логістика змінює життя багатьох людей», – каже Вершебенюк.

Що покращує Cargofy? У 2014-му Возняк разом з Яковом Глущенком та Максом Фроловим запустив у Києві додаток для онлайн-замовлення вантажоперевезень Tona. «Співпрацювали з магазинами на кшталт «Епіцентр» та Metro», – каже він. На касі їхні клієнти через спеціальний планшет могли замовити вантажну машину для габаритних покупок.

Стартап отримав грант на 100 000 шекелів за акселерацію в ізраїльському Smart Transportation Accelerator і збирався йти в Індію. Але у бізнес-моделі була вада – клієнти рідко робили повторні замовлення. З індійським ринком не склалося, повноцінний інвестраунд підняти не вдалося. «Колишні партнери вирішили залишити проєкт, але я продовжив далі працювати і все перезапустив», – розповідає Возняк.

У 2016-му він затіяв півот із новим брендом та кофаундерами – Ковальчук став технічним директором, Алексіу зайнявся маркетингом. Cargofy переключився на бізнес-клієнтів та уберізацію американської логістики.

«У Штатах ринок перевезень сильно фрагментований, 60–80% – це самозайняті приватники», – говорить Возняк. Їм складно шукати хороші замовлення, а великі клієнти не довіряють водіям.

Cargofy збирає замовлення на перевезення у брокерів типу CH Robinson зі списку Fortune 500 або на платформах на кшталт Uber Freight. Оформлення вантажу, страховки, прорахунок та оптимізацію маршруту стартап бере на себе. Натомість – комісія за кожну доставку з водіїв.

У базі Cargofy – 450 ексклюзивних водіїв-партнерів. За останні три роки вони здійснили майже 46 000 поїздок. Фінансові показники стартап не розголошує. Виторг – менше $5 млн, окреслюють Вершебенюк та Возняк. «За рік GMV виріс майже вдвічі – на 87%», – уточнює фаундер.

У скільки оцінили Cargofy? «Мультиплікатори застосовувалися до бізнесу, що росте», – не вдається в подробиці Вершебенюк. За його словами, йдеться про $10–15 млн.

У команді стартапу – понад 60 осіб. Вся розробка та тестування гіпотез ведеться в Україні, але основний виторг надходить з Америки. Відкривати інші географії Cargofy не планує, головне завдання – залучити кілька тисяч водіїв на платформу. Американський ринок логістики та автомобільних перевезень компанія оцінює у $800 млрд. «Достатньо лише США, щоб побудувати 10 єдинорогів», – каже Возняк.

Оновлено: в заголовку та тексті замінені формулювання стосовно фонду JKR Investments та його зв’язку із компанією Parimatch.

Матеріали по темі