50 найкращих роботодавців воєнного часу
У 2022-му Genesis відкрив офіси у Польщі, на Кіпрі та в Португалії, штат інтернет‐холдингу, який обʼєднує понад 20 компаній, збільшився в 1,6 раза. У перші дні великого вторгнення Genesis релокував на захід країни близько 2000 співробітників і їхніх родичів. «На початку війни найскладнішим було забезпечити психологічну підтримку команди», – каже people operations director Марія Панченко. Із командою працював штатний психолог, створено фонд на підтримку співробітників та членів їхніх сімей.
У компанії діє філософія «відкритого фідбеку» – дозволяє співробітнику отримати оцінку від керівника та поставити питання топменеджменту. «В чесній атмосфері люди почуваються захищеними й упевненими», – каже Панченко.
Впровадили нову систему формування цілей. «Тепер працівники краще розуміють, чого від них очікують», – додає Панченко. Головна проблема така ж, як і в країні в цілому, – безпека. «Війна позначається на кожному, – каже Панченко. – Хочеться, щоб вона швидше скінчилася і ми розвивались у вільній країні».
25 найрозумніших компаній
Рік заснування: 2008
Рік запуску R&D‑відділу: 2017
Штат R&D‑відділу: 300
Інвестиції в R&D: $10 млн (з 2017 року)
Керівник напряму: Віталій Лаптенок
У Genesis немає класичного R&D‑відділу – це радше студія стартапів, де ідеї перетворюються на окремі бізнеси. Запуск власного департаменту інновацій ініціював керівний партнер корпоративного фонду Flyer One Ventures Віталій Лаптенок. «Genesis досі знають як африканський бізнес, але компанія хотіла переорієнтуватися на США, – каже він. – Для цього запустили R&D, з якого виходять конкурентні проєкти».
Завдяки експертизі в маркетингу Genesis створює додатки за передплатою. Працівники компанії приходять у R&D‑відділ з ідеєю, отримують фінансування й розвивають стартап усередині Genesis. Нові проєкти, як правило, мають 6–18 місяців, аби вийти на прибуток. У внутрішніх стартапах працює до 300 співробітників. «Людина була програмістом, а стала керівником проєкту», – розповідає про мотивацію Лаптенок.
За чотири роки Genesis інвестувала у 15 внутрішніх проєктів близько $10 млн. Найуспішніші – Headway, Universe, Boosters, PlantIn, Impulse. Команда зростання з 10 осіб (Growth Team) допомагає стартапам із дослідженням ринку, маркетингом, аналітикою, рекрутингом тощо. «Для нас R&D – це більше стаття доходів, ніж витрат», – говорить Лаптенок.