IdeaSoft, частина українсько-шведської IT-компанії Sigma Software Group, поглинає харківського аутсорсера PULS Software із 70 програмістами на борту. Сума угоди – близько $2 млн. Як вона допоможе застовпити місце у світі NFT-ігор
🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про школу програмування GoIT. Як вона будує мільярдну компанію на світчерах 👉 Дивіться за цим лінком
Як обʼєднуються IdeaSoft та PULS Software
PULS Software – сервісна IT-компанія зі штаб-квартирою у Харкові, яку у 2017 році запустили Данило Слупський та його батько Олег Слупський. За чотири роки аутсорсер виріс до 70 осіб, в активі – 200 проєктів для 90 клієнтів з Ізраїлю, США та Західної Європи.
Компанія розробляє мобільні ігри та додатки, рішення для доповненої та віртуальної реальності. Імена замовників PULS Software не розкривають. «Це і велика мережа готелів з філіями в Європі, США та ОАЕ, і одна з найбільших соціальних мереж у Німеччині», – описує портфоліо керівник компанії Данило Слупський, 23.
IdeaSoft та PULS Software вже співпрацювали: харківʼян звали як підрядника та партнера на кілька проєктів.
Поглинання оформили за звичним сценарієм. У 2006 році шведська сервісна компанія Sigma Group за $900 000 придбала 60% чотирирічної харківської компанії Eclipse Software. Після поглинання бізнес Валерія Красовського, Володимира Бека, Дмитра Вартаняна, Володимира Чирви та Дмитра Жука перейменували на Sigma Software Group. У січні 2021-го вона за таким же принципом поглинула харківський IdeaSoft Андрія Лазоренка, 29, Германа Стогнієва, 31, Владислава Полікарпова, 27 та Петра Коломійця, 30.
Тепер обидві компанії викуповують мажоритарну частку PULS Software. Після завершення угоди аутсорсер змінить назву на Eventyr. У новій компанії Слупський залишиться на позиції CEO. Другим рівноправним партнером стане нинішній операційний директор Олег Войтенко – ексголова R&D IdeaSoft, який приєднався до PULS Software у грудні 2020 року.
Точну суму угоди сторони не розкривають. У межах $2 млн, окреслює Слупський. «У хлопців повна незалежність в управлінні, прийнятті рішень, розвитку бренда та контроль над компанією», – говорить CEO IdeaSoft Андрій Лазоренко. Мета на 2022 рік – наростити команду до 105 осіб та потроїти виторг, каже Войтенко, 25. До чого тут NFT та метавсесвіти?
Навіщо IdeaSoft розробник мобільних ігор
IdeaSoft фокусується на розробці блокчейн-проєктів з ухилом у децентралізовані фінанси та інші фінтех-напрямки. Але намітився вихід у нові ніші. «Минулого року зʼявилося поняття «метавсесвіт» і почав активно розвиватися сектор NFT-геймінгу та криптогеймінгу», – каже Лазоренко. Що це таке?
У 2021 році глобальний ринок NFT – невзаємозамінних токенів – досягнув $22 млрд, підраховує аналітичний сервіс DappRadar. Платформа Chainalysis оцінює індустрію вдвічі дорожче – $41 млрд.
Значну частину торгів посідають цифрові предмети мистецтва, за які колекціонери готові платити десятки мільйонів. Американський цифровий художник Майк Вінкельманн, який працює під псевдонімом Beeple, встановив одразу два рекорди аукціону Christieʼs. Його NFT-картину «Перші пʼять тисяч днів» купили за $69 млн, відео-скульптуру Human one та її NFT-копію – за $28,9 млн.
Але пʼята частина ринку – $4,8 млрд – це виторг від продажу токенів для блокчейн-ігор, підрахували в DappRadar. У таких іграх NFT використовуються як ігрові предмети: амуніція, зброя, персонажі або колекційні картки.
Наприклад, у грі The Sandbox гонконзького розробника Animoca Brands можна створювати свої світи та продавати всі їхні елементи у вигляді NFT. У жовтні 2021 року компанія залучила $65 млн від Ubisoft Entertainment та Sequoia China, а її оцінка перевищила $2,2 млрд.
Сегмент NFT-ігор активно зростатиме найближчі пʼять років, прогнозує Лазоренко. Є попит на розробку від компаній, які працюють у нових блокчейн-екосистемах на кшталт Solana, Polygon, NEAR Protocol. IdeaSoft отримував запити від клієнтів, не вистачало лише навичок у розробці ігор. Тому після поглинання команда PULS Software зосередиться на проєктах у сфері NFT-геймінгу та Web 3.0.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.