Категорія
Інновації
Дата

Батарея — найдорожча запчастина в електротранспорті. Колишній інженер Tesla придумав технологію, яка її здешевить

Sila Nanotechnologies почала комерційне виробництво анодів на основі кремнію, які підвищують продуктивність батареї. /Shutterstock

Sila Nanotechnologies почала комерційне виробництво анодів на основі кремнію, які підвищують продуктивність батареї. Фото Shutterstock

Sila Nanotechnology, компанія з Кремнієвої долини, яка займається сировиною для батарей і має підтримку Daimler, повідомила про перше комерційне використання її анодів на основі кремнію. Наразі їх використають у виробництві нових фітнес-трекерів, а от в перспективі компанія планує дати життя дешевшим електромобілям із довшим зарядом батареї.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Каліфорнійська компанія сказала, що її матеріали використовують для виробництва фітнес-трекерів WHOOP 4.0, і завдяки її інновації батареї в цих трекерах менші і сам пристрій більш компактний. Sila Nano займається масштабним виробництвом таких анодів, які замінюють традиційні графітові аноди в літій-іонних батареях, а до 2025-го вона хоче постачати їх для виробників батарей для електромобілів.

Про це розповів співзасновник і гендиректор Sila Nano Джин Бердічевскі, колишній інженер із розробки батарей в Tesla. Він каже, що комерційне виробництво анодів за новою технологією – це найбільший прорив для літій-іонних батарей за тридцять років.

«Насправді, це означає, що наша технологія гарно виглядає не лише на папері, а її можна втілили в життя і забезпечити масштабне комерційне виробництво. З часом вона може привести нас до прискорення електрифікації усього, – розповідає він Forbes. – Круто в цій технології те, що для WHOOP 4.0 технічно змінювати нічого не треба. І в майбутньому ці ж аноди будуть у «мерседесі», BMW або будь-якому іншому електромобілі. Нам просто треба виробляти їх в більшій кількості».

Sila стверджує, що анодний порошок на основі кремнію на 20% підвищує продуктивність порівняно із теперішньою версією літій-іонних батарей, а згодом може досягти переваги у 40%. Таке збільшення продуктивності означає, що автовиробники можуть робити електротранспорт доступнішим за рахунок зменшення розміру батарей, хоч потужність буде та сама. Також можна буде створювати електромобілі, які можуть довше їздити без підзарядки, але вагу авто для цього збільшувати не доведеться.

Батарея — найдорожча запчастина в електротранспорті. Колишній інженер Tesla придумав технологію, яка її здешевить /Фото 1

Співзасновник і гендиректор Sila Nano Джин Бердічевскі. Фото SILA NANOTECHNOLOGIES

Вдосконалення матеріалів, таких, якими хвалиться Sila Nano, може виявитися вкрай важливим у питанні стримання вартості електротранспорту і потужніших батарей. Пристрої для накопичення енергії залишаються найдорожчими запчастинами в електротранспорті і можуть так і залишитися дорогими, попри вдосконалення їхньої продуктивності. Все через те, що виробництво батарей залежить від сировини і матеріалів, які походять з різних куточків планети.

Tesla, наприклад, продовжує збільшувати продажі своїх електромобілів, але компанія все ще не може продавати свої моделі дешевше, ніж за $40 000. Бердічевскі, який входив до першої команди розробки батареї Tesla, коли команда представила Roadster у 2008-му, понад десять років тому став співзасновником Sila Nano. Компанія зібрала понад $900 млн від інвесторів, серед яких Coatue Management, 8VC, Bessemer Venture Partners, Canada Pension Plan Investment Board і Sutter Hill Ventures, а також Daimler.

Крім того, компанія працює із BMW і японською Amperex Technology Limited, або ATL, планує збудувати завод у Північній Америці, який відкриється у 2024-му. В майбутньому вона хоче виробляти щороку анодних матеріалів для батарей, які разом продукують 100 гігават енергії – цього достатньо для 1 мільйона електромобілів.

Батарея — найдорожча запчастина в електротранспорті. Колишній інженер Tesla придумав технологію, яка її здешевить /Фото 2

Фітнес-трекер WHOOP 4.0. Фото WHOOP

WHOOP 4.0 тонший і легший за попередню версію трекера, а його батарея може працювати пʼять днів без підзарядки завдяки технології Sila Nano. «Одна з найбільших перешкод на шляху до вдосконалення пристроїв такого роду полягала у вазі і розмірі наявних для них батарей, – сказав у заяві співзасновник і технічний директор WHOOP Джон Саподілупо. – Sila це змінила. Ми змогли вдосконалити попередню версію WHOOP і додати у WHOOP 4.0 нові функції і опції, не пожертвувавши при цьому продуктивністю батареї».

Бердічевскі каже, що проєкт з WHOOP «є найбільшою віхою в історії компанії. Нам нині 10 років. І ця співпраця стала втіленням величезної роботи за всі ці роки на ринку». 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні