Державна фандрейзингова платформа UNITED24 зібрала за тиждень існування $26 млн донатів. Які плани виношує очільник проєкту Михайло Федоров
Категорія
Картина дня
Дата

Державна фандрейзингова платформа UNITED24 зібрала за тиждень існування $26 млн донатів. Які плани виношує очільник проєкту Михайло Федоров

Михайло Федоров

Про запуск глобальної платформи для збору коштів на відбудову України UNITED24 президент Володимир Зеленський оголосив 5 травня. Протягом першого тижня проєкт, який очолює міністр цифрової трансформації Михайло Федоров, зібрав близько $26 млн донатів. Як працює платформа та на що підуть зібрані гроші

«Всі чули про мільйонні пожертви, але незрозуміло, наскільки ефективно вони були використані», – каже Федоров. Він описує UNITED24 як «єдине вікно для збору пожертв на підтримку України».

За словами координаторки проєкту Ярослави Гресь, пожертвування вже здійснили донатори із 72 країн, найбільше зі США, Великої Британії, Франції, Канади та Німеччини. «Є пожертви з Уругваю та Саудівської Аравії. Суми – від $50, – додає Гресь. – Дуже великий донор – самі українці».

$25,8 млн донатів вже надійшли на спецрахунок Національного банку для Міністерства оборони України. Решта – на рахунки міністерств охорони здоров’я та інфраструктури. Ще $735 673 зібрав партнерський фонд Ukraine House, який діє при посольстві України у Сполучених Штатах та приймає платежі від резидентів США. $362 379 надійшло в криптовалюті через платіжну компанію Whitepay, уточнює Федоров.

Державна фандрейзингова платформа UNITED24 зібрала за тиждень існування $26 млн донатів. Які плани виношує очільник проєкту Михайло Федоров /Фото 1

Ярослава Гресь

«Сама ідея UNITED24 – це про швидкість», – каже міністр. За словами Гресь, UNITED24 – перша подібна платформа, де кошти отримують безпосередньо міністерства: їх одразу перераховують на рахунки Міноборони, МОЗ та Мінінфраструктури. «Профільні міністерства найкраще розуміють нагальні проблеми, з якими країна стикається через війну з Росією», – каже Федоров.

Міністерства самостійно розподілятимуть кошти, їхні перші звіти буде оприлюднено 19 травня. За словами Федорова, команда UNITED24 хоче, щоб проходження циклу від донату до закупівлі займало добу.

Платформа передбачає щоденну звітність про зібрані кошти та щотижневу – про витрати. Щокварталу проєкт проходитиме аудит від компанії з «великої четвірки аудиторів» Deloitte.

За тиждень після запуску сайт UNITED24 відвідали 220 000 унікальних користувачів. «Це лише 2–3% навантаження на сервер», – зазначає Федоров. За його словами, пропускну здатність можна розширити. Мінцифри вже має досвід роботи з проєктами значного масштабу – застосунок «Дія» налічує 17 млн користувачів.

Платформа використовує платіжні системи, але, на відміну від державних інформаційних систем, не збирає та не зберігає персональні дані, підкреслює міністр. Найближчим часом, за його словами, з’явиться можливість скинути донати з допомогою Apple Pay та Google Pay. Наступний крок – можливість цільової допомоги, наприклад для конкретної воєнної бригади.

Мегаплатформа

Федоров каже, що UNITED24 не має наміру конкурувати з іншими фандрейзерами. У кожного фонду своя спеціалізація та історія, вважає він, і це добре, коли в благодійників є вибір.

Чи стане UNITED24 мегаплатформою для всіх донорів? Першим завданням було налагодити взаємодію між громадянами інших країн та українців, розповідає Федоров. Далі – підключити корпорації й компанії. Наступний крок залежить від успіху проєкту.

У команди є цільові пропозиції для великих донорів, розповідає Гресь. Велика компанія або міжнародна організація зможе обрати конкретний об’єкт, який буде відремонтовано або відбудовано. Команда вже веде перемовини з великими українськими компаніями. За тиждень UNITED24 очікує на великий внесок 400 млн грн на відбудову інфраструктури.

Гресь каже, що проєкт розраховує й на бізнес з інших країн. У США UNITED24 працює через фонд при посольстві Ukraine House. «Співпраця взаємовигідна, – каже Гресь. – Американський бізнес завдяки таким внескам може зменшити податкове навантаження на свої компанії».

Близько $26 млн, зібраних UNITED24, – непоганий результат для кампанії тривалістю в тиждень. Для порівняння: фонд «Повернись живим», найбільший недержавний фандрейзер за оцінкою Forbes, за перші 40 днів війни зібрав $114 млн. Голлівудські зірки Міла Куніс та Ештон Катчер, які закликали фанатів допомагати Україні на краудфандинговій платформі Gofundme, – $35 млн від 70 000 людей за два за половиною тижні.

Втім, навіть такі суми і близько не покривають витрати, які Україна несе через війну. За розрахунками міністра фінансів Сергія Марченка, понад 70 днів опору вторгненню РФ коштували українському держбюджету $8,3 млрд.

Матеріали по темі