Іван Гринчук, 30, керував продажами кави Nescafe і Starbucks в «Nestlé Україна», а 15 лютого перейшов в український підрозділ сервісу доставки Bolt Food. Наймати топів із класичних компаній стає нормою в ІТ після зростання в пандемію: ринку потрібен досвід традиційних менеджерів
Гринчук провів у «Nestlé Україна» 9,5 року. Він прийшов туди студентом на стажування у 2013-му. «Коли я закінчував університет, найкрутішою школою маркетингу були FMCG компанії, як Nestle, P&G, Coca-Cola, PepsiCo», – говорить Forbes Гринчук.
Перші півтора року він працював у відділах продажів, маркетинг-досліджень, трейд-маркетингу, бренд-менеджменту, а потім розвивав бренди у кондитерському та кавовому відділах, зокрема «Світоч», Nescafe та Starbucks.
Назва його посади: керівник з розвитку кави та інших напоїв в торговельних мережах.
Nestle Ukraine займає 67-ме місце серед 100 найбільших приватних компаній України за версією Forbes. Компанія продає напої, солодощі, корми для тварин, готові сніданки, молочні суміші, каші, соки і пюре для дітей. Серед брендів Nesquik, «Мівіна», Kitkat та Gourmet.
Естонський сервіс доставки Bolt Food працює в Україні з жовтня 2020-го. Зараз курʼєри сервісу працюють у Києві, Дніпрі, Харкові, Львові та Одесі. Один із напрямів діяльності Гринчука – експансія на нові міста.
Bolt Food в 2022 році планує почати співпрацювати із McDonalds та новими ресторанами у містах поза Києвом. «У Києві ми наростили постійну базу клієнтів, а в Одесі в нас невеликий радіус обслуговування і менше клієнтів. Є великий потенціал», – каже Гринчук. Компанія зайшла в Одесу наприкінці минулого року.
Основні конкуренти естонського сервісу доставки їжі: Rocket, Glovo; зовнішня доставка з супермаркетів, наприклад, Cooker і Zakaz.ua та їх внутрішня доставка.
Попередній очільник Bolt Food Ігор Шрамко пішов із компанії у стартап. Який саме, Шрамко поки не розголошує.
Навіщо IT-фірмам традиційні менеджери
Пандемія допомогла IT-фірмам і сервісам доставки вирости, тому останнім часом вони переманюють до себе класичних топів із FMCG, каже Максим Зайченко, старший партнер компанії з добору топ-менеджерів та управлінського консалтингу WE Partners.
ІТ пропонує вищі зарплати: середня зарплата топа в FMCG – $8000, в IT – від $10 000 до $12 000, плюс бонуси до 100% зарплати. Єдиний мінус, за словами Зайченка, FMCG дає своїм топам службовий автомобіль, а IТ – ні.
ІТ-компанія розбита на маленькі команди, які створюють продукт за три місяці і можуть міняти його миттєво. У Bolt Food працює близько 20 людей і відкрито ще шість вакансій.
FMCG компанії більші і повільніші – український Nestlé, наприклад, наймає 2300 працівників. Навіщо тоді вільній і горизонтальній ІТ-фірмі менеджер із FMCG? Щоб побудувати процеси, які в класичних компаніях відточувалися десятиліттями, говорить Зайченко.
«Компанія FMCG структурована, наче піраміда: студенти ростуть зі стажерів-асистентів до бренд-менеджерів, – каже він. – Компанія дає проактивним можливості вивчати мови та переїжджати в офіси інших країн».
Хоча FMCG можуть створювати продукт рік, вони, за словами Зайченка, майстерно знають свого клієнта. «Роблять, щоб клієнт був щасливим після отримання свіжої їжі, задоволений охайно вдягненими кур’єрами і отримав позитивний клієнтський сервіс», – каже Зайченко.
Результати бізнесу будуть і результатами Гринчука, за його словами. «Для мене також важливі people metrics, звертати увагу на людей, – каже він. – З приводу фінансових цілей: не можу дати ніякої конкретики – але жодних несподіванок не буде».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.