Інформація про Nestlé

Харчова промисловість

Nestlé

Профайл

Власник
Nestle S.A. (Швейцарія)
Виторг за 2024 рік
14,9 млрд грн
Прибуток за 2024 рік
-1,1 млрд грн
Виторг за 6 місяців 2025 року
10,0 млрд грн
Зміна виторгу за 6 місяців 2025 року
22%
Кількість працівників (2024)
3395

202 найбільші приватні компанії України 2025

Швейцарська Nestlé стала першою міжнародною компанією, яка під час великої війни оголосила про будівництво нових виробничих потужностей в Україні. У липні 2025-го, із річною затримкою, компанія запустила частину фабрики з виробництва вермішелі швидкого приготування у селі Смолигів на Волині. Інвестиції у проєкт – приблизно $50 млн.

Як вдалося переконати штаб-квартиру підтримати такі масштабні інвестиції під час війни? Керівник українського бізнесу Nestlé Алессандро Дзанеллі виношував ідею створення харчового хабу на Волині ще з 2019 року. Фабрика мала стати продовженням виробництва у Торчині, розташованому за 10 км, де вже працює спільний дистрибуційний центр.

«З Волині ми легко постачатимемо продукцію на всі інші ринки», – розповідав Дзанеллі у 2024-му.

Рішення про будівництво ухвалили вже на початку повномасштабного вторгнення. У грудні 2023 року Nestlé перенесла виробництво локшини «Мівіна» з Харкова на захід країни – харківська фабрика зупинилася у перші дні війни.

«Ми бачимо підвищений попит на продукцію, яку можемо виробляти там. Завод працюватиме переважно на експорт – майже 80% обсягів», – пояснює Дзанеллі.

Україна виграла цю інвестицію у конкуренції зі Словаччиною. «Ми хотіли показати, що Україна для Nestlé – важливий ринок, і ми залишаємося тут безумовно, – каже Дзанеллі. – Це той випадок, коли компанія довела: у неї є не лише розум, а й серце».

До кінця року нова лінія має виробити орієнтовно 5000 т вермішелі, яку експортуватимуть до 13 європейських країн, зокрема Фінляндії, Франції, Німеччини та Хорватії.

Основні інгредієнти – пшениця та соняшникова олія – на 75% українського походження. «Це крок від експорту сировини до виробництва готових продуктів, якими Україна може годувати світ», – каже заступник голови комітету Верховної Ради з економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

Томатну пасту постачає Agrofusion, борошно – «Зернарі» та «Ельдорадо».

У новій фабриці підсилили технологічність: силосна система зберігає до 200 т борошна, а сонячні панелі забезпечують майже 20% потреб в електроенергії й повністю покривають їх у сонячні дні.

На підприємстві працюють 300 людей. Окрім вермішелі, Nestlé в Україні виробляє кондитерські вироби під брендами «Світоч», Lion та інші продукти – загалом у восьми категоріях. У 2025-му компанія інвестує 8 млрд грн у просування товарів у торговельних мережах і ще 1,5 млрд грн – у модернізацію виробництва.

У найближчі два роки Nestlé планує працевлаштувати ще 700 людей у харчовому хабі на Волині та запустити дві нові виробничі лінії у Смолигові.

200 лідерів української економіки 2023

Nestlé у березні 2022‐го зупинила капітальні інвестиції в Росію через її вторгнення в Україну, але з російського ринку не пішла. У компанії заявили, що мінімізують діяльність у РФ до продажу базових продуктів. Nestlé має намір інвестувати близько $40 млн у нове виробництво вермішелі швидкого приготування у Смолигові Волинської області. Разом із фабрикою в Торчині виробнича мережа на Волині стане європейським регіональним хабом для категорії кулінарних продуктів, повідомила пресслужба Nestlé. У хабі буде працевлаштовано 1500 осіб на виробництві, яке забезпечуватиме постачання продукції на ринок України та на інші європейські ринки.

30 стійких компаній 2022

Напередодні вторгнення Nestlé встановила нове обладнання на харківській фабриці «Мівіна», проте не встигла його запустити. Фабрику закрили 24 лютого, 400 т «Мівіни» роздали мешканцям Харкова та військовим. Інші два підприємства корпорації – львівська фабрика «Світоч» та волинський «Торчин» – відновили роботу вже 28 лютого. Замінили постачальників, які через війну припинили роботу. Приміром, томатну пасту для кетчупів, яку закуповували в Херсонській області, тепер імпортують. Під час війни Nestlé не звільнила жодного працівника та виплачує довоєнну заробітну платню навіть робітникам закритої харківської фабрики. Переналаштували виробничі лінії, щоб у разі повітряної тривоги їх можна було зупиняти, не зашкодивши продукції. У 2022 році компанія наростила виторг порівняно з минулим, каже директор з корпоративних комунікацій Nestlé в Україні Володимир Співак.

100 найбільших приватних компаній 2021

Nestlé вивела на український ринок каву Starbucks: у 2018 році швейцарська компанія за $7,15 млрд дістала право продавати каву американської мережі. З січня 2021‑го каву бренда Starbucks представлено у великих маркетплейсах, нішевих інтернет‑магазинах і роздрібних мережах.

Другий перспективний напрям для Nestlé – продукти рослинного походження. Компанія вивела на ринок рослинне молоко Wunda і веганську версію батончика KitKat. В Україні стартував продаж лінійки рослинного м’яса Garden Gourmet. Бургери з котлетами з цього м’яса постачають до ресторанів Києва, Львова, Харкова та Дніпра.

100 найбільших приватних компаній 2020

Більш ніж у $60 млн обійдеться дворічна програма модернізації українських підприємств, затіяна Nestle у 2019 році. Перша у черзі на оновлення – львівська кондитерська фабрика «Світоч». В її переоснащення Nestle інвестує $20 млн. В автоматизацію харківської «Мівіни» компанія має намір вкласти $30 млн. Ще близько $10 млн коштує переобладнання виробника соусів і приправ «Волиньхолдинг». Із введенням карантину Nestle витратила 7 млн грн на підтримку малого бізнесу. Компанія знизила орендну плату за користування кавовими апаратами, а також безкоштовно видавала набори для приготування кави.

Матеріали по темі
Участь в рейтингах
Попередній слайд
Наступний слайд
Статті по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Останні новини по темі
Попередній слайд
Наступний слайд