Соцмережами розлетівся трейлер фільму «Всупереч» про провал російського бліцкригу. Як створювали стрічку
Категорія
Життя
Дата

Соцмережами розлетівся трейлер фільму «Всупереч» про провал російського бліцкригу. Як створювали стрічку

Кадри з трейлера документального фільму «Всупереч»

У жовтні 2022 року на екрани вийде «Всупереч» (Against all Odds) – українська документалка про те, як Україна витримала російський наступ та перекреслила надії Путіна на швидку перемогу. Як креаторам вдалося встановити, що відбувалось у перший місяць війни, та яке майбутнє у стрічки

Початок війни український режисер Артем Литвиненко з родиною зустрів у Карпатах. Він повернувся в Київ у середині квітня і одразу доєднався до роботи над документальним фільмом «Всупереч», або Against All Odds. 

Ідея стрічки про провал російського бліцкригу належить Організації українських продюсерів. «Ми думали, хто з режисерів може зробити це круто, – згадує продюсер «Всупереч» Ігор Сторчак. – Артем створював серіали, що ставали всесвітніми хітами. Він має талант бачити речі водночас креативно і неймовірно чітко».

Литвиненко погодився одразу. На його думку, зараз – час знімати документальне кіно та фіксувати реальність. Наступ ери документалістики помічають й інші українські кіношники. «За останні два роки українське кіно значно змінилось у якості. Особливо відзначають документальне», – каже виконавча директорка Української кіноакадемії Анна Мачух.

Литвиненко – режисер ігрового кіно. Його документальний дебют відбувся у 2005 році, і відтоді він не повертався до жанру. Натомість Литвиненко відомий як шоуранер реаліті-шоу «Давай одружимось» та «Нюхача» – одного із найдорожчих серіалів України: зйомки чотирьох сезонів коштували $11 млн. 

Соцмережами розлетівся трейлер фільму «Всупереч» про провал російського бліцкригу. Як створювали стрічку /Фото 1

Постер документального фільму «Всупереч»

Як захлинувся напад Росії. Про що розкаже «Всупереч» 

«Покажемо, як проходило вторгнення, куди заходили російські війська, – описує Сторчак. – Як проходила оборона Києва». 

Робота над проєктом розпочалася в квітні. Зйомки стартували у травні та тривали чотири тижні. У стрічці використають архівні матеріали, відео боїв, ексклюзивні та всесвітньо відомі кадри, наприклад, як людина зупиняє танк. «Ми шукаємо відео з телефонів і камер військових, – розповідає Литвиненко. – Їх не так багато, бо під час бою тобі не до красивих зйомок». 

Щоб побудувати хронологію подій першого місяця вторгнення, команда звернулася до очевидців. Фільм розкаже історії військових, які брали участь в обороні України та Києва, воїнів ТрО, співробітників ЧАЕС, які були на зміні під час захоплення її росіянами. Один із головних героїв цього блоку – міністр оборони Олексій Резніков. «Нас підтримує Міноборони, – каже Литвиненко. – Завдяки цьому нам вдалося «спіймати» дуже добру частину героїв нашого фільму».   

Відтворити вдалося багато подій, вважає режисер. Зокрема, команда детально розібрала з військовими битву за село Мощун, в якому було зруйновано майже 70% домогосподарств. Голова Київської обласної військової адміністрації Олексій Кулеба називає Мощун форпостом на шляху російських окупантів до столиці. 

Зберегти об’єктивність допомогли інтерв’ю з військовими експертами. Команда поспілкувалася з екскомандувачем армії США в Європі, генералом Беном Годжесом, позаштатним консультантом міністерства оборони Великої Британії Філом Джонсом, польським ексофіцером і дипломатом Анджеєм Фалковським та колишнім міністром оборони України Андрієм Загороднюком. 

Експерти розмірковували про причини провалу бліцкригу, стратегію захисту України та помилкові прогнози щодо того, що Україна не протримається більше кількох днів. «Найважливіше питання – чи був бліцкриг можливим, – каже продюсер Сторчак. – Наразі ми бачимо: так. Все могло піти зовсім інакше». 

Чому ж не пішло? Автори шукають відповідь на це питання. «Я його для себе знайшов, – говорить Артем Литвиненко. – Але поки не озвучу: про це йдеться в кіно». 

«Всупереч» створює Організація українських продюсерів. Що це за група та чим вона займається?

«Всупереч» створює Організація українських продюсерів. Що це за група та чим вона займається?

Організація українських продюсерів (ОУП) сформувалась у березні 2022 року. До неї долучились Ігор Сторчак, член Наглядової ради «Медіа Група Україна» Володимир Бородянський, продюсер Віктор Мирський, співзасновниця продакшну Space Production Дарія Фіалко, співзасновниці Mamas Film Production Алла Липовецька та Марина Квасова і продюсерка Ірина Заря. Кожен засновник вклав у спільний фонд ОУП 1 млн грн. 

Місія організації – створення контенту, що допоможе Україні у війні. ОУП зняла три документальні стрічки: «Маріуполь. Невтрачена надія», «Дев’ять життів» про тварин під час війни та «Вокзал надії» про українських біженців у Берліні. Ближче до Дня Незалежності ці стрічки покажуть в Україні. 

Реліз пройде на телемарафоні «Єдині новини» і на платформах MEGOGO та Sweet.tv. Показ фільму «Маріуполь» відбудеться в кінотеатрах більш ніж 40 міст по всьому світу, що чимось нагадують авторам місто Марії. 

Найближчим часом ОУП оголосить про початок співпраці з однією з найбільших дистрибʼюторських компаній Європи. Вона займатиметься продажами «Маріуполя» та «Дев’яти життів» по світу.

Процес зйомки. Як створювали фільм про війну, що триває

Зйомки «Всупереч» в Україні завершені. В процесі – монтаж, попереду – робота над візуальними ефектами. «Ми зробимо мапу України та наочно покажемо, як все було, з яких боків проходили росіяни, як це відбувалося хронологічно», – каже Сторчак. 

Триває пошук додаткових коштів: зараз продюсери особисто фінансують фільм. «Можливо, це вдасться зробити на пресейлі, можливо, ми знайдемо партнера або фонд на Заході», – додає Сторчак. Від успіхів пошуку залежить, з наскільки впливовими експертами команда зможе провести додаткові інтерв’ю. У авторів вже є попередні погодження з військовими та дипломатами.

Воєнний час сформував специфічні умови створення фільму. Іноді було важко домовитися, згадує режисер Артем Литвиненко. «У нас єдине командування, але все одно кожен підрозділ – сам собі підрозділ, – каже він. – Бувало, з усіма домовилися, а з кимось одним – ні. Підняли дрон, і його ледь не збили». 

Іноді в силу вступав людський фактор. Литвиненко описує епізод під час зйомок в Ірпені, коли команда підняла в небо дрон, і місцева жителька схопилася за серце. «У маленьких селах люди підходили і починали просто говорити, – згадує Литвиненко. – Я зрозумів: їм треба виговоритись, розділити травму».

Процес продажу кіно – лінійна історія, розповідає Ігор Сторчак, який займається цим останні 15 років. «Довго спілкуєшся і зрештою досягаєш результату, що потрібен», – додає він. Саме так триває продаж «Всупереч». Декілька світових дистриб’юторів вже висловили зацікавленість, говорить Сторчак. Тривають перемовини зі світовими OTT-платформами та стрімінгами. За декілька тижнів команда зможе показати потенційним партнерам готові візуальні ефекти і графіку. 

«Хочу, щоб «Всупереч» став хітом, – каже Сторчак. – Щоб на Netflix він був у всіх рекомендаціях». Такі прецеденти вже є: «Нюхач» режисера «Всупереч» Артема Литвиненка був першим українським серіалом, що з’явився на Netflix.

Матеріали по темі
Спеціальний воєнний випуск Forbes до Дня Незалежності

Спеціальний воєнний випуск Forbes до Дня Незалежності

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні